וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע שתיקת העולם הערבי: שר החוץ של בחריין ספד לפרס

בעוד רוב מנהיגי מדינות ערב נמנעו מלהגיב, הביע השר הבכיר את תנחומיו על מות הנשיא לשעבר. גם בכיר בפתח נבדל מעמיתו ושיבח את פועלו של פרס, ובחבל כורדיסטאן הקימו כמה תושבים סוכת אבלים

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן.

בעוד רוב מנהיגי העולם הערבי, בהם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועבדאללה מלך ירדן, טרם התייחסו באופן פומבי למותו של שמעון פרס, שר החוץ של בחריין שבמפרץ הפרסי, חאלד בן אחמד אל-חליפה, ספד לו הבוקר (חמישי) וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "נוח על משכבך בשלום, הנשיא שמעון פרס. איש מלחמה ואיש השלום, שעדיין חמקמק במזרח התיכון".

כמו כן, יחיא רבאח, מבכירי פתח בגדה המערבית, ספד לפרס בריאיון לערוץ הטלוויזיה "פראנס 24" בערבית. זאת, בזמן שעד כה התחמקו בכירי הרשות מלהתייחס למותו של הנשיא לשעבר, ואבו מאזן אמנם שלח מכתב תנחומים קצר למשפחתו של פרס אך לא התייחס באופן פומבי לנושא.

"שמעון פרס היה אדם ששירת את ארצו, היה איש של שלום והעם הפלסטיני מכבד אותו", אמר רבאח בריאיון. "גדול עושי השלום הישראלים הלך לעולמו ואין לו מחליף בישראל". לדברי רבאח, "שמעון פרס שירת את ארצו רבות והיה שותף בכיר ומרכזי להסכם השלום עם רבין וערפאת".

עוד כתבות בנושא:
פרידה ממנהיג: ראשי מדינות מגיעים לחלוק כבוד אחרון לפרס
דרכו האחרונה: ארונו של פרס הגיע לכנסת - הציבור חולף על פניו
באוויר, בים וביבשה: מגה-מבצע של השב"כ לאבטחת הנשיא האמריקני

שר החוץ של בחריין, חאלד בן אחמד אל-חליפה. AP
"פרס היה איש המלחמה והשלום". שר החוץ של בחריין/AP

במקביל, בעיר דהוכ שבחבל הכורדי שבעיראק החליטו כמה תושבים להקים סוכת אבלים, על מנת "להביע את נאמנותם לפרס בשל תמיכתו בשאיפותיהם". ביאר זאוויתי, אחד ממקימי סוכת האבלים, אמר לערוץ "סומריה" כי "כמה אנשים מהעיר ערכו טקסי אבל כאות נאמנות והערכה לתפקידו למען השלום והאנושיות של שמעון פרס", אמר. לדבריו, פרס היה "תומך אמת" בעם הכורדי ובשאיפותיו, ומותו הוא "אבדה גדולה לעם הכורדי ותומכי השלום בעולם".

מנגד, דובר ארגון חמאס חאזם קאסם אמר בציניות כי הוא מצר על מותו של פרס, אך הבהיר: "אנו מצרים על כך שהוא מת לפני שנשפט על פי החוקים הבינלאומיים, בגלל מעורבותו בפשעים נגד אנושות בעמנו ואומתנו". לדבריו, "פרס נמצא בתודעת עמנו בשל מעשי הטבח שביצע נגד הפלסטינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכת האבלים שהוקמה בדהוכ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully