וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוד הפך לפיגוע: נרצח בשומרון והוכר כנפגע פעולות איבה

אברהם בן ציון נדרס למוות בצומת אלון ב-2014 בידי שלושה תושבי עקרבה. תחילה טענה המשטרה כי מדובר בתקרית על רקע פלילי. משפחתו שנאבקה להכרה ביקירה אמרה: "שמענו על ההחלטה בכלי התקשורת"

אבי בן ציון שנדרס אתמול בצומת אלון. באדיבות המשפחה
משפחתו תזכה למלוא הזכויות מהביטוח הלאומי. אברהם בן ציון/באדיבות המשפחה

משרד הביטחון הודיע היום (חמישי) כי יכיר באברהם בן ציון שנדרס למוות בחודש דצמבר 2014 בצומת אלון שבשומרון כנפגע פעולות איבה. בעקבות ההחלטה תוכל משפחתו לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לה מאגף נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי. בן ציון, שהיה בן 63 במותו והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, התגורר בהתנחלות נתיב הגדוד שבבקעת הירדן.

אלמנתו של בן ציון, ניבה, אמרה לוואלה! NEWS כי לא קיבלה שום הודעה רשמית ונודע לה על החלטת משרד הביטחון מכלי התקשורת. "אני לא יודעת אם זה נכון או לא נכון כי לא קיבלתי שום דבר. אני בקושי מסוגלת לדבר, אני בוכה ואין לי מושג אם מדובר בהודעה אמתית או לא", סיפרה. לדבריה, "אם זה נכון אז זה סוג של נחמה ועכשיו אנחנו יכולים להתחיל לעבד את האבל והאובדן". "אני לא יודעת אם לכעוס או לשמוח כי אני לא יודעת כלום אני רק רוצה להבין אם זה אמיתי. אם זה נכון ולא טרחו להודיע לנו זה מוזר עד מקברי", הוסיפה בהתייחסה להתנהלות משרד הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
דרכו האחרונה: ארונו של פרס הגיע לכנסת - הציבור יוכל לעבור על פניו
תא"ל בוכריס לראשונה על ספסל הנאשמים: כופר לחלוטין בהאשמות
סודאן: תועדו עשרות מתקפות בנשק כימי נגד אזרחים בדארפור

פצוע קשה בצומת אלון בשומרון מפגיעת משאית, נובמבר 2014. חטיבת הדובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
המשטרה טענה בתחילה כי מדובר בשוד שהסתבך. זירת הפיגוע, דצמבר 2014/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת הדובר המשטרה

בתחילה טענה המשטרה כי מותו נגרם כתוצאה מתאונת דרכים במהלך ניסיון שוד שהסתבך, אך משפחתו טענה כי מדובר בפיגוע לאומני. המשטרה עצרה לאחר האירוע שלושה תושבי הכפר עקרבה הסמוך לשכם, בחשד למעשה. השלושה, מוחמד, אשרף ואמיר בני ג'אבר, היו מוכרים למשטרה לאחר ששהו בעבר במעצר בישראל בגין שהייה בלתי-חוקית, גניבת כלי רכב ופריצות.

במסיבת עיתונאים שערכה משפחתו כשלושה שבועות לאחר מותו אמרה אלמנתו של בן ציון, כי המשטרה טענה בפניה שמדובר בתקרית פלילית. "כשניסינו להעלות בפניהם כל מיני אי-התאמות, שמענו השוואות מגוחכות וסיפורי בדים נוספים. אנחנו לא קונים את זה. אני רוצה לומר שהמשפחה וכל החברים שלנו, שמחזקים אותנו במאבק, לא נשקוט ולא ננוח עד שהאמת אכן תצא לאור", אמרה אז.

עורכי הדין עדו אורלנסקי וטוני ימין המייצגים את המשפחה בירכו על החלטת משרד הביטחון ומסרו כי מדובר ב"החלטה חשובה שעושה צדק עם המשפחה ומוציאה את האמת לאור".
עוד מסרו השניים כי "מדובר במשפחה חלוצה שהתיישבו בבקעת הירדן והכרת הרשויות במנוח כנפגע פעולת איבה אמנם לא תשיב את המנוח לחייו אך תהווה עבור משפחתו הכרה מצדה של המדינה שבשמה ובשליחותה התיישבו בבקעה".

(עדכון ראשון: 11:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully