וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפילה האחרונה ליד מיטת פרס: דרעי אמר "שמע ישראל" לפני מותו

28.9.2016 / 19:26

שר הפנים ורב הכותל הגיעו להיפרד מהנשיא לשעבר, וביקשו שיותר להם להתפלל לצד מיטתו. דרעי אמר כי הייתה לו זכות "להתפלל ליד יהודי גדול", וגורם שנכח במקום תיאר כי "כולם יצאו עם דמעות"

ספק 500

רבנים, פוליטיקאים וידידים הגיעו אמש (שלישי) לבית החולים שיבא בתל השומר כדי להיפרד מנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, בעקבות ההידרדרות במצבו הרפואי. הם, כמו גם משפחתו, שמעו על "הנזק הבלתי הפיך" שנגרם לו, וידעו כי אלה שעותיו האחרונות. בין המבקרים האחרונים אצל פרס, היה שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

דרעי הגיע לבית החולים יחד עם רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ', סמוך לשעה 20:00 בערב. השניים היו מיודדים עם פרס במשך שנים ארוכות וחשו חובה להיפרד ממנו. עם הגעתם הם שמעו כי בהתאם לבקשתו הרופאים לא מעניקים לו טיפול מאריך חיים וביקשו להיפרד ממנו בתפילה. דרעי הפציר בחמי פרס, בנו של הנשיא התשיעי, כי יתיר לו להתפלל ליד מיטתו, והסביר לו כי "לא יכול להיות שיהודי כזה גדול יחזיר את נשמתו בלי תפילה".

עוד בנושא:
93 שנה לא הספיקו: המדינאי שהשיג הכול - חוץ מאת משימת חייו
מבצע סבנה, הבדידות שאחרי רצח רבין והמורשת שנותרה: אהוד ברק נפרד מפרס
הארון יוצב מחר בכנסת, בשישי הטקס בהר הרצל: סידורי הלוויית פרס

שמעון פרס לאחר שנבחר לכהן כנשיא מדינת ישראל. יולי 2007. AP
רבים הגיעו לבית החולים כדי להיפרד ממנו. פרס/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרעי ורב הכותל שמואל רבינוביץ', בתפילתם עבור פרס, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמי פרס סירב תחילה, משום שהעדיף למנוע מאנשים שאינם בני המשפחה להתקרב למיטתו של אביו, וגם חשש מפני זיהומים שעשויים לפגוע בגופו של פרס. ואולם, הרב רבינוביץ' הצטרף לבקשה לקיים את התפילה בתוך חדרו של פרס והסביר לבני המשפחה על חשיבותה. חמי פרס נעתר לבסוף לבקשת השניים, ואלה, יחד עם מנהל בית החולים פרופ' יצחק קרייס, נעמדו בתוך המחלקה שבה אושפז, והתפללו בסמוך לחדרו את "סדר יציאת נשמה" ואת "שמע ישראל".

"כולם יצאו משם עם דמעות בעיניים", אמר גורם שנכח במקום. השר דרעי הוסיף בשיחה עם וואלה! NEWS כי חש סיפוק על התפילה האחרונה. "אמש הלכתי לישון בשעה מאוחרת, הייתה הרגשה כבדה. בחמש בבוקר קיבלתי את ההודעה ששמעון פרס נפטר. בתוך העצב הייתה לי תחושת סיפוק על זה שנסעתי אליו ביחד עם הרב רבינוביץ'. הייתה לנו הזכות להתפלל בפעם האחרונה ליד יהודי גדול כל כך", אמר דרעי בהתרגשות.

השר אריה דרעי, החמרה במצבו של שמעון פרס. בית חולים שיבא בתל השומר. 27 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
דרעי בבית החולים שיבא, אמש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully