וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה עמדה דקה דומיה לזכרו של פרס: "לימד אותנו לא להיכנע לייאוש"

ראש הממשלה ספד לנשיא התשיעי בפתח ישיבה האבל המיוחדת. "הוא תמיד אמר - 'מטרת חיי היא לשרת את עמי'. הוא הגשים זאת", אמר. בבתי הספר מציינים את פועלו של הנשיא לשעבר בשיעורים מיוחדים

צילום: באדיבות ערוץ 2, עריכה: מתן חדד

הממשלה התכנסה הבוקר (רביעי) לישיבת אבל מיוחדת בעקבות מותו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ועמדה דקה דומיה לזכרו. במהלך הישיבה, נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו דברים לזכרו של פרס. "מאחורי פרס שובל ארוך של הישגים יייחודיים. בשם העם היהודי כולו, בשם אזרחי ישראל, בשם ממשלת ישראל, אני מוסר כאן תנחומים עמוקים למשפחתו של שמעון", אמר. "שמעון פרס חי חיים עתירי מעש שהם סמל להיסטוריה הישראלית המתחדשת. חיי עם עתיק שצועד קוממיות על ארצו. כששמעון הגיע כנער צעיר אל בית הספר החקלאי בבן שמן הוא כתב 'מטרת חיי היא לשרת את עמי'. הוא הגשים את מטרתו זו".

בהמשך, התייחס למבצע שחרור החטופים באנטבה, שבו נהרג אחיו של ראש הממשלה. "הוא האמין בכל לבו במטרות הציונות, נישא על כנפי החזון מעורר השראה. שמעון ליווה את עליונה של המדינה, עמד ליד עריסתה, וידא שהיא תעמוד על רגליים איתנו. הוא ניצב לצדו של בן גוריון בזמן הכרעות גורליות ובזמן שישראל הצעירה היתה שברירית וכוחה הצבאי עדיין בהתהוות, שמעון תרם רבות לביצור כוחנו", אמר. "היתה לו תרומה סגולית להתעצמותנו הבטחונית במישור הגלוי ובתחומים שהשתיקה יפה להם. אחת מפסגות חייו הייתה הצלחת המבצע לשחרור בני עמנו שנחטפו לאנטבה. כשר הבטחון בממשלת רבין, שמעון מילא תפקיד מרכזי בהחלטה לשגר את לוחמינו וטייסנו לליבה של אפריקה".

עוד בוואלה! NEWS:
משפחתו של פרס נפרדת: "במותו אבא ציווה לנו לסלול נתיבים לשלום"
"האיש שראה הכל ועיצב הכל": במערכת הפוליטית נפרדים משמעון פרס
נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הלך לעולמו בגיל 93

הממשלה עמדה דקת דומיה לזכרו של פרס. החדשות
שרי הממשלה עומדים דקה דומיה לזכר פרס בישיבת האבל המיוחדת/החדשות

כמו כן, התייחס נתניהו לעשייתו של פרס למען השלום ופתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אבל לצד זה, לצד כעל פעולתו למען ביטחון ישראל, שמעון פרס לא פסק לחתור לשלום, ולהאמין בשלום. ידו תמיד היתה מושטת לפיוס היסטורי עם שכנינו, וגם אם פיוס זה התמהמה, הוא לימד אותנו לא להיכנע לייאוש אלא לדבוק בתקווה וגם להמשיך בעשייה", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף כי על אף המקומות השונים שבהם נמצאים שני המנהיגים על המפה הפוליטית, היו דברים רבים שהם הסכימו עליהם, ו"מספרם הלך וגדל במהלך השנים". לדבריו, "גם היו בינינון גם חילוקי דעות שהם חלק טבעי מהחיים הדמוקרטיים. גם במקרים אלה הכבוד שרחשתי לשמעון לא נפגם כהוא זה. להפך, ככל שחלף הזמן יחסינו התהדקו. הערכתי אותו, אהבתי אותו. בכהונתו כנשיא המדינה היו לנו הרבה מאוד פגישות אישיות, לפעמים עמוק אל תוך הלילה, פגישות מרתקות, מעמיקות, שבהן למדתי להכיר את האיש, להכיר את סיפור חייו, לשמוע את הגיגיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו סופד לנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת בירושלים, ספטמבר 2016. מרק ישראל סלם, ישראל היום, פול צלמים
"מספר הדברים שהסכמנו עליהם גדל במהלך השנים". נתניהו בישיבת האבל/פול צלמים, מרק ישראל סלם, ישראל היום

לאחר הישיבה, התכנסה ועדת השרים לסמלים וטקסים, בראשות השרה מירי רגב, כדי לדון בסדרי הלווייתו של הנשיא לשעבר, שייקבעו יחד עם המשפחה. הנשיא ראובן ריבלין, נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יניחו מחר, בשעה 8:45, זרים על ארונו של פרס, שיוצב ברחבת הכנסת. מהשעה 9:00 יתאפשר לציבור לעבור על פני ארונו, עד השעה 21:00. הדגלים במשכן יורדו לחצי התורן.

בשישי, בשעה 8:30, הארון יצא מהכנסת להר הרצל ושעה לאחר מכן יתחיל הטקס וייקראו הספדים. ב-12:00 יחל טקס הקבורה בחלקת גדולי האומה. ב-13:30 צפוי להסתיים הטקס הממלכתי. בחלקת גדולי האומה כבר החלו לחפור את הקבר שבו ייטמן הנשיא התשיעי. החלקה שנבחרה ממוקמת בין מצבתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ורעייתו לאה, לבין קברם של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר ורעייתו. יחסיהם של רבין ופרס ידעו עליות ומורדות במהלך השנים המשותפות שלהם במערכת הפוליטית, אולם עתה הם יהיו טמונים זה לצד זה בחלקת גדולי האומה.

במוסדות החינוך ברחבי הארץ יפתחו את יום הלימודים בציון דרכו של פרס, על פי הוראתו של שר החינוך נפתלי בנט. בימים הבאים אף ידונו בפועלו של הנשיא לשעבר בהרחבה.

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
הלווייתו צפויה להיערך ביום שישי בירושלים. פרס/ראובן קסטרו

פרס הלך לעולמו הלילה בבית החולים שיבא שבתל השומר, לאחר שבועיים שבהם היה מאושפז במקום לאחר אירוע מוחי. בשעות הבוקר התכנסו בני המשפחה ברחבת בית החולים והספידו את אחרון מנהיגי דור המייסדים. "אבא שירת את עמו בטרם קום המדינה, ואת המדינה עד יומו האחרון", אמר בנו חמי. "ברוב 70 שנות שליחותו הציבורית, פעל למען המדינה בנאמנות ובמסירות, כראש ממשלתה, כשר הביטחון ובשורה ארוכה של תפקידים נוספים.

מנהיגים רבים בעולם ספדו לנשיא לשעבר, ובראשם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שצפוי להגיע להלווייה בירושלים - אם כי הודעה רשמית בעניין טרם נמסרה. "יש מעט אנשים שחלקנו עמם את העולם הזה וששינו את מסלולה של ההיסטוריה האנושית", מסר אובמה. "לא רק דרך תפקידם באירועים אנושיים, אלא גם מאחר שהם הרחיבו את הדמיון המוסרי שלנו וחייבו אותנו לצפות ליותר מעצמנו. חברי שמעון היה אחד מאותם אנשים. אורו כבה, אך התקווה שהעניק לנו תבער לנצח".

(עדכון ראשון: 07:48)

ראש הממשלה בנימין נתניהו סופד לנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת בירושלים, ספטמבר 2016. מרק ישראל סלם, ישראל היום, פול צלמים
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/פול צלמים, מרק ישראל סלם, ישראל היום
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שמעון פרס ברק אובמה. AP
"התקווה שהעניק לנו תבער לנצח". אובמה ופרס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully