וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של פרס נפרדת: "במותו אבא ציווה לנו לסלול נתיבים לשלום"

משפחתו ומקורביו של הנשיא לשעבר היו לצדו לאורך כל שעות הלילה, ישבו לצד מיטתו ונפרדו ממנו. עם מותו, תרם את קרניות עיניו. בנו, חמי, ספד לו: "הייתה לנו זכות גדולה להיות בני משפחתו, אך האובדן הוא של עם ישראל כולו"

בווידאו: נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הלך לעולמו בגיל 93/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות בית הנשיא, צלמי וואלה! NEWS; עריכה: אוהד פיטר וטל רזניק; קריינות: שי ענבל

הנשיא התשיעי שמעון פרס הלך בשעה 03:40 לפנות בוקר לעולמו בבית החולים שיבא שבתל השומר, כאשר משפחתו לצדו. בשעות הבוקר התכנסו בני המשפחה ברחבת בית החולים והספידו את אחרון מנהיגי דור המייסדים. "אבא שירת את עמו בטרם קום המדינה, ואת המדינה עד יומו האחרון", אמר בנו חמי. "ברוב 70 שנות שליחותו הציבורית, פעל למען המדינה בנאמנות ובמסירות, כראש ממשלתה, כשר הביטחון ובשורה ארוכה של תפקידים נוספים.

"אבא נהג לומר: 'גדולתו של אדם כגודל העניין אותו הוא משרת'. לא היה לו עניין אחר אלא לשרת את עם ישראל בו האמין ואותו אהב עד נשמת אפו האחרונה", הוסיף. "בחייו, אבא ציווה לנו את המחר. שנבנה את עתיד ישראל בתעוזה ובחכמה. שנסלול נתיבים של שלום. הייתה לנו זכות גדולה להיות בני משפחתו, אבל אנחנו חשים שהאובדן הוא של עם ישראל כולו".

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס/ראובן קסטרו

גם חתנו של פרס ורופאו האישי, פרופ' רפי ולדן, נשא דברים וסיפר כי עם מותו תרם פרס את קרניות עיניו. "עד יום האירוע המוחי היה במלוא אונו. לפני עשרה חודשים לקה בהתקף לב קל, טופל במסירות בבית החולים שיבא וחזר לפעילותו במרכז פרס לשלום ולחדשנות כולל נסיעות לחו"ל", סיפר. "בפגישותיו בעולם חזרנו ונפעמנו גם בשנים האחרונות לראות את גדולי המנהיגים עומדים לפניו כתלמיד בפני רבו, ומצפים לשמוע את תובנותיו על הנעשה בעולם".

לאחר מכן, סיפר פרופ' ולדן כי אשתו, צביה, בתו של פרס, קיבלה שיחת טלפון מנשיא ארצות הברית ברק אובמה שביקש לנחם אותה. "לפני כשעה התרגשנו מאוד לקבל שיחה לרעייתי צביה מהנשיא אובמה שהביע את תנחומיו והערכתו הגדולה. לפני שלושה שבועות הגיע פרס לכנס גדול באיטליה שבו היה לוח זמנים עמוס ביותר בפגישות עם מנהיגים, אנשי כלכלה ואנשי רוח. בסיום הכנס נתן נאום רב רושם שהתקבל בהערצה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חמי פרס, בנו של הנשיא לשעבר שמעון פרס. בית החולים שיבא בתל השומר. 28 בספטמבר 2016. רויטרס
"מורשתו תישאר עמנו". בנו של פרס נושאים דברים הבוקר/רויטרס

"בבוקר שבו אירע האירוע המוחי הוא נשא נאום בן שעה ורבע כרגיל, ללא שום רשימות, לפני תעשיינים ואנשי הייטק ושם עמד על רצונו לקדם את ישראל לכיוון של חדשנות. האמנו כולנו שישראל ובעולם עוד עשויים ליהנות מתרומותיו. התרומה האחרונה שהוא תרם עם מותו הם קרניות עיניו. מורשתו תישאר איתנו".

מנהל בית החולים שיבא, פרופ' יצחק קרייס, אמר לאחר מותו: "משפחת שיבא מרכינה ראש. בני המשפחה האצילה והמיוחדת, הייתם חלק בלתי נפרד מאיתנו. אני מבקש להביע צערי העמוק כמנהל בית החולים, כקצין בצה"ל ובראש ובראשונה כאזרח המדינה הזו, שפרס היה ממיסדיה".

מנהל בית החולים שיבא בתל השומר פרופ' יצחק קרייס ופרופ' רפי ולדן, רופאו האישי וחתנו של הנשיא לשעבר, במסיבת עיתונאים, 14 בספטמבר 2016. רויטרס
"משפחת שיבא מרכינה ראש". ולדן וקרייס/רויטרס

ביממה האחרונה חלה הידרדרות במצבו ובני משפחתו ומקורביו נקראו על מנת להיפרד ממנו. בבית החולים הסבירו אתמול כי הבצקת בראשו לוחצת על האזור הפגוע, והדבר משפיע על תפקודו. "הוא נלחם עד הטיפה האחרונה", מסרו הגורמים.

לדברי המקורבים, הרופאים לא הצליחו להעירו, והוא לא הגיב כלל להוראותיהם ולא שב להכרה כמצופה. עקב מצבו לא ניתן לו טיפול מציל חיים או כל פרוצדורה רפואית אחרת, והוא שכב במיטתו ללא הכרה ומונשם חלקית, עד אשר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

נשיא המדינה שמעון פרס וכרטיס אדי שלו, דצמבר 2012. לשכת העיתונות הממשלתית
תרם את קרניות עיניו. פרס מחזיק בכרטיס אדי, דצמבר 2012/לשכת העיתונות הממשלתית

פרס, שהיה נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, כיהן גם פעמיים כראש ממשלה, החזיק בשלושת תיקי הממשלה החשובים ביותר - הביטחון, החוץ והאוצר - ושימש גם יו"ר האופוזיציה. פרס, המדינאי הוותיק שידעה ישראל, היה הראשון והיחיד שכיהן כנשיא מדינת ישראל (בין השנים 2014-2007) וכראש ממשלתה. הוא כיהן כשר ב-12 ממשלות שונות וכן כחבר כנסת כמעט 48 שנים ברציפות - יותר מכל חבר כנסת אחר.

פרס, שנולד בשנת 1923, התאלמן מרעייתו סוניה, שלא הסכימה להתגורר במשכן הנשיא ונותרה בדירתם בתל אביב. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים.

(עדכון 5:04)

  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully