וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תוכלו לבדוק: האם בית הספר של ילדיכם גובה תשלומים מעבר למותר?

30.9.2016 / 14:03

מערכת חדשה של תנועת "נאמני תורה ועבודה", המבוססת על נתוני משרד החינוך, תאפשר לכם לבדוק בכמה חורג בית הספר שבו לומדים ילדיכם מתקרת התשלומים שקבע משרד החינוך. "מי שמשלם מעבר למותר פוגע בהורים שאינם יכולים לשלם"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: ריאיון באולפן וואלה! NEWS על תשלומי הורים, 2015)

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
"תשלומי ההורים מעמיקים את הפערים החברתיים". תלמידים בתל אביב/ראובן קסטרו

ועדת החינוך של הכנסת אמנם קבעה סכומים מקסימליים לתשלומי ההורים, כאשר סך הגבייה המירבי עומד על 1,339 בשנה, אך בתי ספר רבים ממשיכים לגבות מההורים סכומים גבוהים משמעותית שיכולים להגיע עד ל-20 אלף שקלים בשנה. מערכת חדשה מבקשת לאפשר להורים לבדוק אם בית הספר שבו לומדים ילדיהם גובה תשלומים מעל לתקרה שהציב משרד החינוך.

המערכת, שהושקה על ידי תנועת "נאמני תורה ועבודה", מבוססת על נתוני משרד החינוך ומפרטת את סעיפי התשלום השונים, בהם תשלומי החובה ותשלומי הרשות. "תשלומי ההורים משמשים בפועל כשכר לימוד למוסדות פרטיים אליטיסטיים, ובכך מעמיקים את הפערים החברתיים", נכתב בנייר עמדה שפרסמה התנועה. מהתנועה נמסר כי הבעיה עמוקה יותר במערכת החינוך הממלכתית-דתית. "בחברה הדתית התשלומים מהווים זרז משמעותי לתהליך ההקצנה הדתית של בתי הספר, כאשר הם מסננים ומדירים, ונותנים כוח בעיקר לבתי הספר התורניים".

עוד בוואלה! NEWS:
דוח המבקר: משרד החינוך לא מיישם תכניות למניעת גזענות
מורה בגן בצפת חשוד שתקף מינית ילד – אך חזר ללמד באותו המוסד
ספורטאי, מדען או רופא: מה רוצים הילדים להיות כשיהיו גדולים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תלמידים באשקלון חוזרים ללימודים אחרי שבוע של מלחמה. שי מכלוף
הבעיה חמורה יותר במערכת החינוך הדתית. תלמידים באשלון/שי מכלוף

"בעיית תשלומי ההורים אינה רק בעיה מנהלית-טכנית, אלא היא מזינה ומוזנת מבעיות חברתיות רחבות. על כן הטיפול בבעיה חייב להיות מקיף ומערכתי", נמסר מהתנועה, שקוראת להורים שלא לשלם יותר מהתקרה שהציב משרד החינוך. "ברגע שאתם מוכנים לשלם אתם פוגעים בהורים אחרים שאינם יכולים לשלם, ואתם מנציחים את הפרטת בתי הספר. עליכם לפנות לנציגי ועד ההורים, שיטפלו בנושא".

תשלומי ההורים המוגדרים תשלומי חובה עומדים על 75 שקלים, ומכסים ביטוח תאונות אישיות עבור התלמידים. תשלומי הרשות המממנים בעיקר טיולים מוגבלים בידי משרד החינוך, שקובע כי אסור למנוע מתלמיד השתתפות בפעילות עקב סיבות כלכליות. שני הסעיפים המייקרים את תשלומי ההורים משמעותית בבתי ספר רבים הם תל"ן (תכנית לימודים נוספת), שחלה בעיקר בבתי הספר הממלכתיים-דתיים, ותשלומים מרצון שגבייתם מחייבת אישור מכל ההורים ומהמפקח על בית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully