וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק ברימון הוביל לפיצוץ: תחקיר התאונה שבה נהרגו שני חיילים

28.9.2016 / 0:27

צה"ל סיים את חקירת האירוע ליד מוצב בחרמון לפני כחודשיים, שבו נהרגו סמ"ר חוסאם טאפש וסמל שלמה רינדנאו, וקבע כי רימון הושאר ברכב צבאי והתפוצץ בשוגג. בעקבות המקרה יינזף מפקד הגדוד

צילום: באמצעות אפליקציית 'וואוי', אדריאן הרבשטיין, שלומי גבאי, ותיעוד מבצע הצלה ויו"ש, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

צה"ל סיים אתמול (שלישי) את תחקיר המקרה שבו התפוצץ רימון ברכב צבאי ליד מוצב הסמוך לכניסה לחרמון לפני כחודשיים, שבו נהרגו הנהג סמל-ראשון חוסאם טאפש בן ה-24 וסמל שלמה רינדנאו בן ה-20. מהתחקיר עולה כי הפיצוץ נגרם כתוצאה ממשחק ברימון, שהושאר לילה קודם לכן בקרבת הרכב והתפוצץ בשוגג. עוד עולה החשד כי טפאש הוא זה שאחז ברימון. חקירת האירוע במצ"ח עדיין נמשכת. באירוע נפצע גם חייל אחד באורח בינוני ושניים נוספים באורח קל.

בעקבות התחקיר הורה הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, על מתן נזיפה פיקודית למפקד גדוד 601 בחיל ההנדסה הקרבית שאליו השתייך רינדנאו, סגן-אלוף זיו מירני, כמו גם למפקד המחלקה של החייל. נוסף על כך הוחלט שמפקד הפלוגה, שהשתחרר שבוע לאחר האירוע, לא יפקד על חיילים במשך שלוש שנים בשירות המילואים.

עוד בוואלה! NEWS:
המשפחה נפרדת מפרס ליד מיטתו; לא מוענק לו טיפול מציל חיים
חשש במטה הבחירות של קלינטון: טראמפ לא יופיע לעימותים הבאים
"חשבתי שאני מתה": נעצר חשוד שהכה את זוגתו לשעבר בירושלים

שלמה רינדנאו וחוסאם טאפש, הרוגים בפיצוץ רימון בחרמון. יולי 2016. באדיבות המשפחה
טאפש/באדיבות המשפחה

רינדנאו היה חייל בודד שעלה לארץ לפני כשנתיים מארצות הברית, והתגורר ביישוב נצר חזני שבדרום. הוא הותיר אחריו זוג הורים ותשעה אחים ואחיות. "הוא היה חייכן ומנומס מאוד", סיפרו חבריו לאחר האירוע. "ראינו אותו לא פעם מגיע לדואר ביישוב לקחת עוד חבילה ששלחה לו משפחתו מארצות הברית". חברים נוספים של רינדנאו הוסיפו כי הוא היה "בחור יפה תואר עם חיוך ביישני ותמידי על פניו, היה איש ספר ואוהב חיות ואדם"

סמ"ר טאפש היה חייל בשירות מילואים בתנאי קבע, והתגורר בבית ג'אן עם משפחתו. עבדאללה, אביו, סיפר לאחר המקרה כי בנו היה בחופשה, אולם חזר לבסיס כדי להחליף חבר. "הוא היה צריך לחזור רק היום לבסיס, אבל חזר אתמול ומצא את מותו בשעות הבוקר המוקדמות", אמר. "אתמול בערב הוא אמר לנו שהוא צריך לחזור כי חבר שלו ביקש שיחליף אותו למשמרת אחת או שתיים, ושהוא יחזיר לו אותן בהמשך. אז הוא אמר שלום לכולם, קיפל את עצמו ויצא".

(עדכון ראשון: 20:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully