וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידרדרות במצבו של פרס: "גם לסופרמן יש מגבלות ביולוגיות"

פרופ' מוטי רביד, מומחה לרפואה פנימית, אמר לוואלה! NEWS כי אין כל סיכוי לראות שיפור במצבו של הנשיא לשעבר. לטענתו, ההידרדרות במצבו עשויה להיגרם מכשל בלבו, או מירידה בתפקוד הריאות

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן.

פרופ' מוטי רביד, מנהל רפואי בבית החולים מעייני הישועה שבבני ברק ומומחה לרפואה פנימית, התייחס למצבו של הנשיא התשיעי שמעון פרס, שהידרדר אמש (שלישי). בדברים שאמר לוואלה! NEWS, הוא העריך כי אין כל סיכוי לראות שיפור במצבו של הנשיא לשעבר, והוסיף: "גם לסופרמן יש מגבלות ביולוגיות. אם מביאים בחשבון את גילו ומצבו הרפואי, אז אין מקום לדבר על אפשרות שהוא יצא מזה. ההערכות יכולות לנוע בין ייצוב המצב או הידרדרות נוספת".

רביד ציין כי להבנתו, "כעת אנחנו לא רואים כל שיפור תפקודי, כפי שנרשם לאחר האירוע המוחי". הוא ציין כי פרס הגיב לאחר האירוע כמצופה, מפני שאחרי מקרים מסוג זה הבצקת במוח יורדת במקצת בעזרת טיפול מכוון. "זה כמובן לא קורה ספונטנית, ואם מצליחים להוריד אותה אפילו במעט יכולים לראות שיפור בתפקוד".

הוא ציין כי הבצקת במוחו ככל הנראה לא החמירה, אך כעת ישנם סימנים של כשל לבבי. "צריך לזכור שהיו לו שני התקפי לב לפני כמה חודשים והלב הזה אינו צעיר. תפקודו של לב במצב כזה בסופו של דבר מתחיל לרדת, ולכן נוצר גודש בריאות וקושי בנשימה ויש צורך בהעשרה גוברת בחמצן". הוא אף ציין כי סיבה נוספת להידרדרות עשויה להיות העובדה שפרס היה במצב של שכיבה במשך שבועיים מלאים. "כתוצאה מכך יש אזורים דלקתיים בריאות, ולכן תפקודן יורד והקושי לנשום גובר".

עוד בוואלה! NEWS:
המשפחה נפרדת מפרס ליד מיטתו; לא מוענק לו טיפול מציל חיים
כוחות משטרה גדולים נערכים באזור ירושלים מחשש לאירוע ביטחוני
"המתקפה הקרקעית הנרחבת ביותר": צבא אסד מתקדם בחאלב

שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי. משכן הנשיא אפריל 2014. ראובן קסטרו
"לא רואים כל שיפור תפקודי". שמעון פרס/ראובן קסטרו

בני משפחתו וצוות היועצים הקרובים לפרס מקיפים את מיטתו שבבית החולים שיבא שבתל השומר, ונפרדים ממנו. לדברי מקורביו, הרופאים לא הצליחו להעירו, והוא אינו מגיב כלל להוראותיהם ולא שב להכרה כמצופה. על פי המדדים שנלקחו מפרס וסדרת הבדיקות שעבר אתמול בבוקר עולה כי הנזק במוחו החמיר ונחשב בלתי-הפיך. בשלב הזה לא ניתן לו טיפול מציל חיים או כל פרוצדורה רפואית אחרת, והוא שוכב במיטתו ללא הכרה ומונשם חלקית.

גורמים בסביבת משפחתו אמרו אתמול כי מצבו קשה "ואינו מבשר טובות". בבית החולים הסבירו כי הבצקת בראשו לוחצת על האזור הפגוע, והדבר משפיע על תפקודו. "הוא נלחם עד הטיפה האחרונה", מסרו הגורמים.

(עדכון ראשון: 18:43)

  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully