וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמצלמות העימות כבו, טראמפ וקלינטון עוברים לקרב על הנרטיב

שני המועמדים לנשיאות ארה"ב החליפו מהלומות מילוליות בקצב מהיר, ובסוף העימות מיהרו יועציהם להכריז כי הם אלו המנצחים. לקראת הקרב הבא, הדבר הכי חשוב הוא מה יזכרו מהמפגש הראשון. דיווח מיוחד מהאולם בלונג איילנד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שלוש דקות לפני שדונלד טראמפ והילרי קלינטון צעדו הלילה (שלישי) אל במת אולם הכנסים באוניברסיטת הופסטרה, פנה המנחה לסטר הולט מרשת NBC לקהל והדגיש בפני הצופים כי חל איסור על מחיאות כפיים או קריאות בוז – כדי לאפשר לאנשים בבית לשמוע את העימות ללא הפרעות. עם זאת, על דבר אחד להולט לא הייתה שליטה: על הזמן שבו הקהל התפקע מצחוק. זה קרה לא אחת, כשהשניים החליפו ביניהם עקיצות.

למשל, כשקלינטון, שאלה את טראמפ "למה שלא תאשים אותי בהכול?" והוא השיב לה "למה לא?"; או כשקלינטון קראה לצופים להתבונן באתר האינטרנט שלה, וטראמפ הגיב: "לכו לאתר שלה ותראו איך להילחם בדאעש, את אומרת לאויב מה את מתכננת לעשות, לא פלא שאת נלחמת בדאעש כל חייך הבוגרים". מיד אחרי שהסתיימו דברי הברכה, והשניים ניגשו לדבר על שלושת הנושאים שנקבעו לעימות, הם החלו להחליף מהלומות מילוליות בקצב מהיר.

המתמודדים לנשיאות ארה"ב קלינטון וטראמפ נפגשו לעימות ראשון וסוער. רויטרס
קלינטון וטראמפ, הלילה/רויטרס

30 הדקות הראשונות של העימות היו ללא ספק התזזיתיות ביותר. על אף שהמנחה בחר בשלב מאוד מוקדם של העימות לדבר על הסכמי סחר, נושא שבהתבוננות ראשונה נשמע משמים, טראמפ שלט בו. בין היתר הוא דחק את קלינטון לפינה בנוגע לעמדתה בנוגע להסכמים כמו אמנת הסחר הטרנס פסיפית, כשקלינטון אמרה כי היא לא תומכת בה, בניגוד לעמדת הנשיא ברק אובמה. "האם זו אשמת אובמה?", הקשה עליה. בשיאו של החלק הראשון, שעסק בנושא הכלכלי, עלה טראמפ להתקפה בנוגע להבטחותיה של המועמדת הדמוקרטית בתחום הכלכלי: "היו לך 30 שנה לעשות את זה".

אלא שככל שהעימות הלך והתקדם, גם קלינטון נכנסה לקצב והשיבה בהלומות משלה. היא אמרה לטראמפ "אתה חי במציאות משלך וכאשר המנחה שאל את המועמד הרפובליקני מדוע אינו חושף את דוחות המס שלו, היא השיבה כי "אולי הוא חושש שידעו שהוא לא עשיר כפי שהוא טוען". המנחה הבהיר בהתחלה כי לכל נושא יוקצבו 30 דקות, אבל בפועל מסגרות הזמן נפרצו לחלוטין. כשטראמפ התגאה כי המלונות שפתח הקדימו את לוח הזמנים, העיר המנחה: "ואילו אנחנו באיחור בלוחות הזמנים". השליש האחרון היה מנומנם למדי ועסק גם בנושא הנשק הגרעיני או בחיזוק הקשר בין המשטרה המקומית לקהילות אפרו-אמריקניות, כמה נושאים בהם נרשמו מדי פעם גם הסכמות בין השניים.

כל זה השתנה כשהולט הבהיר שהזמן עומד לאזול, והשניים שלפו את כל התחמושת שנותרה להם. טראמפ אמר שוב כי אינו משוכנע שלקלינטון "יש את הסיבולת" לכהן כנשיאה, ואילו קלינטון השיבה כי "כשהוא ייסע אל 112 מדינות וינהל משא ומתן על שלום ועל הפסקת אש, או אפילו שיעבור שימוע של 11 שעות בקונגרס, שידבר איתי על סיבולת". המיליארדר לא נשאר חייב: "לקלינטון יש ניסיון, אבל ניסיון רע". המועמדת הדמוקרטית, מצדה, האשימה את טראמפ בשובניזם - והוא אמר "עמדתי לומר משהו מאוד קשה להילרי ומשפחה, ואמרתי לעצמי 'אני לא אעשה את זה', זה לא יפה. היא מבזבזת מאות מיליוני דולרים בפרסומות שליליות נגדי. רבות מהן לחלוטין לא נכונות ולא מייצגות. זה לא דבר נחמד מצדה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דונלד טראמפ – באולם התקשורת - עימות מול הילרי קלינטון. עמרי נחמיאס באמצעות וואווי, עמרי נחמיאס
אולם הכנסים בלונג איילנד/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס באמצעות וואווי

מיד כשכבו המצלמות, התפנו המועמדים ויועציהם הבכירים לקרב החשוב ביותר מבחינתם - הקרב על הנרטיב, וכל צד מטבע הדברים טען שניצח. אל חדר התקשורת שמחוץ לאולם העימותים הגיעו כל היועצים והמקורבים המוכרים ביותר של המועמדים. הם הסתובבו בחדר וניסו לשכנע את העיתונאים הרבים שהגיעו מכל רחבי העולם מה היו הרגעים המוצלחים ביותר של המועמד שלהם והרגעים החלשים ביותר של המועמד השני.

לשאלת וואלה!NEWS איך קלינטון תתכונן לעימות השני, אמר דובר הקמפיין שלה בריאן פאלון: "נלך לעימות הבא ונעשה אותו דבר. מצד אחד נדבר על הכלכלה ומצד השני נראה את ההישגים שלה לעומת אלה שלו. אם נראה את אותו טראמפ של הערב, זה יעלה חששות נוספים בקרב מצביעים מתלבטים שאין לו את המזג להיות המפקד העליון של הצבא".

דובר הקמפיין של טראמפ, ג'ייסון מילר, אמר גם הוא נחרצות כי העימות הבא יעזור למועמד שלו. "היו כמה דברים שלא עלו הערב ויעלו בהמשך", הסביר. "להילרי יהיה לענות על הרבה דברים, לא רק על מה היא עשתה לביטחון המדינה אלא לביטחון העולם. הילרי רוצה להשאיר דברים כמו שהם. אם אתם אינכם מרוצים ממצב הכלכלה או ממצב הביטחון ורוצים כיוון חדש - טראמפ מציע זאת".

לעומת השניים, שנשמעו די החלטיים, ד"ר ריצ'רד הימלפרב מהמחלקה הפוליטית באוניברסיטת הופסטרה המארחת, אמר לוואלה!NEWS כי הוא אינו משוכנע שתוצאות העימות יהיו בעלי השפעה משמעותית על ההמשך. "היא ככל הנראה ניצחה בסיבוב הראשון, אבל האם זה יגרום להרבה אנשים לשנות את דעתם? אני לא חושב", אמר. "לא נראה לי שתומכי טראמפ יינטשו אותו בגלל זה, או שהילרי תאסוף הרבה תמיכה בגלל זה. אולי היא תעלה באחוז או שניים, ויהיו עוד שני עימותים".

כשהשעה התקרבה לחצות, החלו אנשי האבטחה הרבים לפרק את המחסומים שהוצבו מסביב לאוניברסיטה, ולהחזיר את האולם לשגרה. לאולם התקשורת השני נכנס שוטר וביקש מכולם להתכונן לסיום: "מחר בבוקר לומדים פה, וצריך לקפל את הציוד", אמר. שיירות העיתונאים התפנו מהופסטרה בהמשך הלילה. בעוד שבוע וחצי, ינדדו כולם לעוד אירוע שיא - העימות השני בסנט לואיס, מיזורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully