וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההסלמה בסוריה: "במפרץ שוקלים לחמש את המורדים בטילי נ"מ"

27.9.2016 / 11:15

גורמים אמריקניים אמרו כי בשל קריסת הפסקת האש, המדינות הסוניות עשויות להעביר טילי כתף לאופוזיציה, שיסייעו לה נגד המטוסים הרוסיים והסוריים. לטענתם, הן עשויות לעשות זאת גם ללא הסכמה אמריקנית

צילום:באמצעות אפליקציית 'וואוי', רויטרס. עריכת וידאו: ניר חן.

גורמים אמריקניים מזהירים כי קריסת הפסקת האש בסוריה מגדילה את הסיכוי לכך שמדינות המפרץ יחמשו את המורדים בטילי כתף, שימשו אותם נגד מטוסיהן של רוסיה ושל סוריה.

כישלון המאמצים הדיפלומטיים האחרונים עלול להוביל לכך שהנסיכויות הערביות או טורקיה יאיצו את משלוחי הנשק לאופוזיציה, כולל טילי נ"מ", מהלך שממנו נמנעה ארצות הברית עד כה. לדברי גורם אמריקני, שדיבר בעילום שם בשל רגישות הנושא, התסכול של המדינות הסוניות מוושינגטון גובר, ולכן ייתכן שהן יחדלו מתמיכה בקו שבו היא נוקטת בנושא החימוש של המורדים או יעלימו עין כשגורמים פרטיים ינסו להעביר טילים מסוג זה.

"הסעודים תמיד היו סבורים כי הדרך לגרום לרוסים לסגת היא זאת שעבדה באפגניסטן לפני 30 שנה – שחיקת הכוח האווירי שלהם באמצעות מתן MANPADS (טילי כתף נישאים) למוג'האדין", אמר אתמול גורם אמריקני אחר. "עד כה, הצלחנו לשכנע אותם שהסיכויים כיום גבוהים יותר, מאחר שאנחנו לא מתמודדים מול ברית המועצות המתפוררת, אלא עם מנהיג רוסי שבונה מחדש את הכוח של ארצו ולא סביר שייכנע", אמר הגורם, שהתייחס לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

לוחמי ג'בהת א-נוסרה בחאלב סוריה צוהלים אחרי הפלת המסוק הרוסי, אוגוסט 2016. רויטרס
יזכו בנשק מתקדם? לוחמי ג'בהת א-נוסרה בסוריה/רויטרס

דובר מחלקת המדינה האמריקנית מרק טונר אמר כי וושינגטון לא מעוניינת בהזרמת כלי נשק נוספים למדינה, כשנשאל אם ארצות הברית מוכנה לפעול מעבר למשא ומתן כדי לעצור את האלימות המשתוללת בסוריה. עם זאת, גורם בממשל אמר כי "לאופוזיציה יש זכות להגן על עצמה" וכי היא "לא תישאר חסרת הגנה מול ההפצצות חסרות-האבחנה".

מבקריו של הנשיא ברק אובמה, שניסה להימנע מעימות נוסף במזרח התיכון ולא סביר שיעשה זאת בחודשיו האחרונים בתפקיד, טוענים כי הדיפלומטיה האמריקנית נפגעה מהסתייגות הבית הלבן להשתמש בכוח. "דיפלומטיה ללא אמצעי לחץ היא מתכון לכישלון", אמרו הסנאטורים הרפובליקנים ג'ון מקיין ולינדזי גרהאם.

"פוטין ואסד לא יעשו מה שנבקש מהם רק מתוך טוב לבם או מתוך התחשבות באינטרסים שלנו או בשל סבל של אחרים. צריך להכריח אותם, וזה דורש כוח", הוסיפו. "עד שארצות הברית לא תהיה מוכנה לנקוט צעדים כדי לנשות את המצב בשטח, המלחמה, הטרור, הפליטים וחוסר היציבות יימשכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully