וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: בית המשפט העליון ימסור פסקי דין לאולמרט בשלוש פרשות

27.9.2016 / 9:03

הערעורים שהגישו סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר והמדינה בפרשות טלנסקי, ראשונטורס ומרכז ההשקעות יוכרעו, כארבע שנים לאחר שהחלו הדיונים בתיקים. בדצמבר תדון ועדת השחרורים בבקשה לקיצור עונש המאסר שלו

צילום: יותם רונן, ראובן קסטרו ורוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: אור כהנא

בית המשפט העליון ימסור מחר (רביעי) פסקי דין בפרשות טלנסקי, ראשונטורס ומרכז ההשקעות, שבהן מעורב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הנושא כעת עונש מאסר של שנה וחצי בגין חלקו בפרשת הולילנד. סנגוריו של אולמרט והמדינה הגישו ערעורים על ההחלטות הקודמות בתיקים אלה, ועד כה לא התקבלה החלטה סופית בעניין.

הערעור המקורי הוגש על ידי המדינה, אך בעקבות ההקלטות שמסרה לפרקליטות העוזרת של אולמרט לשעבר, שולה זקן, נפתח תיק טלנסקי מחדש ועל אולמרט נגזרו שמונה חודשי מאסר בגינו בבית המשפט המחוזי בירושלים. גזר הדין בתיק זה מצוי כרגע בעיכוב ביצוע עד להכרעתו של בית המשפט העליון בשלל הערעורים - של המדינה ושל אולמרט עצמו, שערער על ההרשעה המחודשת ועל העונש.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת ראש השנה: רוב אסירי פרשת "הולילנד" ייצאו לחופשה מהכלא
ארבע שנים ואין החלטה: האם אולמרט ישתחרר מהכלא וישוב אליו?
אולמרט נכנס לכלא: "יום כואב עבורי, עשיתי גם טעויות"

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
אולמרט בבית המשפט/נועם מושקוביץ

במקביל, תלויים ועומדים הערעורים שהגישה המדינה בגין זיכויו של אולמרט בתיק ראשונטורס וכן בנוגע להחמרת עונשו בתיק מרכז ההשקעות, שבו נגזרה על אולמרט שנת מאסר על תנאי וקנס כספי. הדיונים בתיקים המדוברים החלו לפני כארבע שנים.

הדיון האחרון בעניינו של ראש הממשלה לשעבר התקיים בחודש ינואר, ואז נידונה רק פרשת טלנסקי. הדיון בפרשות ראשונטורס ומרכז ההשקעות התקיים כבר לפני יותר משנתיים. כמו כן, בחודש דצמבר הקרוב תדון ועדת השחרורים בכלא מעשיהו בבקשתו של אולמרט לקצר שליש מעונש המאסר שנגזר עליו בגין שוחד בפרשת הולילנד, שאורכו שנה וחצי. אם תתקבל בקשתו הוא ישוחרר ב-28 בינואר 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully