וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים ומיליונים מנותקים ממים: ההרס בחאלב במספרים

מאז פתח צבא אסד במבצע חדש בעיר שבצפון המדינה, נהרגו אזרחים רבים בתקיפות האוויריות הבלתי-פוסקות של רוסיה ושל סוריה. המצור הוביל גם למחסור במזון ולעליית מחירים. כך נראית עיר בלהבות

צילום:באמצעות אפליקציית 'וואוי', רויטרס. עריכת וידאו: ניר חן.

שגרת ההפצצות בחאלב נמשכה גם הלילה (שני) ועשרות תקיפות אוויריות אירעו בשטחה של העיר הצפונית, תקיפות שגבו את חייהם של תושבים נוספים. המבצע החדש שעליו הכריז צבא סוריה ביום חמישי האחרון הגיע לאחר קריסת הפסקת האש ומאז ההפגזות בחלקים המזרחיים של העיר, שבשליטת המורדים, הפכו לעזות ביותר מאז החלה המלחמה.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 128 איש, כמעט כולם אזרחים, נהרגו בתקיפות אוויריות רוסיות וסוריות על החלקים המזרחיים של חאלב מאז תחילת המבצע בחמישי. בין ההרוגים, לפי הארגון, 20 ילדים ועוד תשע נשים. פעילים בעיר מספרים כי בתי החולים מלאים בגופות ובפצועים וכי האספקה לעיר הולכת ומידלדלת.

אחת ממשאיות הסיוע שהופצצו בדרכן לחאלב, שני/צילום מסך, טוויטר

המצור ההדוק על העיר מאז תחילת ספטמבר, אז הצליחו כוחותיו של בשאר אסד לכתר באופן מלא את חאלב, הוביל למחסור חמור במזון ובעקבות זאת המחירים מרקיעים שחקים. מחיר כיכר לחם עלה ל-500 לירה סורית (דולר) מ-300 בשבוע שעבר. כמה בתי תמחוי שחילקו מזון בשכונות המזרחיות בחאלב חדלו מפעילות בשל התקיפות האוויריות הבלתי-פוסקות.

גם אספקת המים לשני מיליון התושבים שנותרו בחאלב נפגעה קשות מאז השבוע שעבר. תקיפה אווירית פגעה בתחנת שאיבה שסיפקה מי שתייה למזרח העיר, ובתגובה ניתקו המורדים תחנה אחרת שנמצאת גם היא במזרח חאלב, ומספקת מקור מים למיליון וחצי תושבי השכונות המערביות, שנמצאות בשליטת המשטר בדמשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

למרות המתקפה חסרת התקדים של המשטר, בשטח הוא טרם הצליח לרשום הישגים של ממש. ביום שבת השתלטו נאמני אסד, המגובים בחיזבאללה ובמיליציות שיעיות אחרות הנתמכות בידי איראן, על מחנה הפליטים הפלסטיני חנדראת, שבכניסה הצפונית לעיר. עם זאת, המורדים השיבו אותו לידיהם כעבור כמה שעות של מתקפת נגד והסטטוס-קוו נשמר.

גם בזירה הדיפלומטית נמשכו חילופי המהלומות. אחרי שהמערב הטיח ברוסיה האשמות קשות במהלך הדיון שהתקיים אמש במועצת הביטחון של האו"ם, בקרמלין אמרו היום כי הטענות עלולות לפגוע ביחסים בין הצדדים ולהקשות על הסיכוי להגיע לפתרון המשבר בסוריה.

שר החוץ של סוריה, ווליד אל-מועלם, תקף היום את ארצות הברית, בריטניה וצרפת - שלוש מתוך חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון - בכך שהן תומכות ב"ארגוני הטרור" בארצו. בריאיון לרשת אל-מיאדין המזוהה עם המשטר מניו יורק הוא השמיע מנגד גם טון מפויס, ואמר כי הפסקת האש "עדיין לא מתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully