וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד בלעדי: החיים החדשים של המחבל היהודי מחוץ לכותלי הכלא

26.9.2016 / 13:40

עמי פופר, שרצח שבעה פלסטינים בראשון לציון בשנת 1990, הוא אחד מתוך כ-200 אסירים בלבד הזוכים לעבודה אזרחית מסודרת במהלך המאסר. גורמים בכלא מעשיהו סיפרו כי הוא הוריד לאחרונה ממשקלו והחל לטפח את עצמו. תיעוד בלעדי

עמי פופר  ביציאה מכלא מעשיהו רמלה. ראובן קסטרו
"עבר את כל שלבי השיקום בכלא". פופר, היום/ראובן קסטרו

המחבל היהודי עמי פופר אמנם צפוי להשתחרר רק בעוד 14 שנים, אולם הוא כבר זכה בחיים חדשים. בכל בוקר, זמן קצר לאחר השעה 7:00, שער הברזל של כלא מעשיהו נפתח, והאסיר בן ה-47 יוצא ליום עבודה באזור התעשייה של לוד, מלווה במעסיקו. גם היום (שני) יצא פופר, לבוש בחולצה לבנה מכופתרת ומכנס בד שחור, וכשלפניו זקן מטופח ומשקפי ראייה יקרות, צעד במהירות משער היציאה אל מגרש החניה הסמוך, ועלה על רכב ההסעות של מקום עבודתו.

למרות שפופר ביצע את אחד ממעשי הפשע הלאומני החמורים ביותר במדינה, כשרצח ב-20 במאי 1990 שבעה פועלי בניין פלסטינים בצומת גן הוורדים בראשון לציון ופצע 11 נוספים, הוא קיבל לאחרונה את ההטבה הגדולה ביותר שיכול אסיר לקבל במהלך נשיאות עונשו – עבודה מסודרת מחוץ לשערי הכלא. הוא אחד מתוך כ-200 אסירים בלבד, מתוך 12 אלף המוחזקים במתקני שב"ס, הזוכים לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
"המעגל נסגר": מחבל שהורשע ברצח ב-2003 התמוטט ומת בכלא
אביו של אזריה בכה, נתניהו הבטיח משפט הוגן: האזינו לשיחה המלאה
המחבל בן ה-13 פנה לנדקר: "אני מצטער"; המדינה דורשת 12 שנות מאסר

אשתו של עמי פופר בהפגנה מול כלא איילון לקראת שחרור האסירים, אוגוסט 2013. דרור עינב
הפגנה למען שחרור פופר מול כלא מעשיהו, 2013/דרור עינב

גורם בשירות בתי הסוהר הסביר כי "לאחרונה הוא הועבר לאגף השיקום של כלא מעשיהו. זהו אגף שבעצם מחליף את ההוסטלים שהיו בקהילה. האסירים באגף, בהם פופר, עברו את כל שלבי השיקום בכלא והם יכולים לצאת מדי יום לעבודה מחוץ לכלא". גורמים בכלא מעשיהו הוסיפו כי בחודשים האחרונים הוא עבר שינוי קיצוני, שכלל הורדה של 30 קילוגרמים ממשקלו והחל לטפח את עצמו.

פופר, שביצע את הפיגוע בראשון לציון באמצעות הנשק של אחיו שאותו גנב בעת שזה היה בחופשה משירותו הצבאי, נעצר לאחר המקרה ונגזר עליו עונש מאסר עולם. הנשיא עזר ויצמן קצב את עונשו ל-40 שנים. בכלא הוא חזר בתשובה והתחתן עם פעילת כ"ך, שרה גולדברג.

לזוג נולדו שלושה בנים. במהלך חופשה מהכלא הסיע פופר את בני משפחתו בכביש הערבה בדרך לאילת, וכשיצא לעקיפה בדרך לא פנויה הוא גרם לתאונה חזיתית, שבה נהרג בנו הצעיר שמעון ורעייתו שרה. בעקבות התאונה נגזרה עליו חצי שנת מאסר נוספת, שאותה ירצה בתום ריצוי עונשו המקורי. בשנת 2013 נישא פופר מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully