וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את החלטתו בנוגע לשחרורו המוקדם של הרב פינטו

26.9.2016 / 13:00

ההחלטה בנוגע לרב יאשיהו פינטו, שאמור היה להשתחרר אתמול לאחר שוועדת השחרורים החליטה על ניכוי שליש מתקופת מאסרו, נדחה ליום חמישי. בשבוע שעבר עתרה הפרקליטות נגד החלטת הוועדה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: הרב פינטו יוצא מהכלא לחופשה לרגל חתונת אחיו, אפריל 2016)

בית המשפט המחוזי בלוד דחה היום (שני) את החלטתו בנוגע לעתירה שהגישה המדינה נגד החלטת ועדת השחרורים לקצר את עונשו של הרב יאשיהו פינטו. אתמול היה אמור הרב פינטו להשתחרר ממאסר, לאחר שבשבוע שעבר החליטה הוועדה לנכות שליש מעונשו של הרב בטענה כי אין סכנה בשחרורו המוקדם של פינטו. בית המשפט יכריע בנושא ביום חמישי הקרוב.

ביום חמישי האחרון עתרה פרקליטות המדינה נגד החלטת הוועדה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על ביטול ההחלטה ולקבוע כי פינטו לא ישוחרר מוקדם ממאסרו, בטענה כי ועדת השחרורים שגתה בקביעתה שהאסיר עמד בנטל ההוכחה הנדרש לשחרור מוקדם בשל נסיבות העבירה החמורות, יחסו של פינטו לעבירות והמידע החסוי שהועבר לוועדה. כמו כן, הפרקליטות ציינה את ההערכה של משטרת ישראל בנושא, התומכת באי-שחרורו המוקדם של פינטו.

עוד בוואלה! NEWS:
מקורבי פינטו חגגו את שחרורו; משפחתו של אפרים ברכה: הפקירו אותו
פינטו: "חשבתי שזה לא היה שוחד - היום אני מבין שחציתי גבול"
"קיבלנו כסף ואמרנו תודה": הרב פינטו יעיד לטובת עמותה שסייע לה

הרב המורשע יאשיהו פינטו משתחרר לחופשה מכלא ניצן, אפריל 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה! NEWS
פינטו יוצא לחופשה מהכלא, בחודש אפריל/מערכת וואלה! NEWS, טליה קדוש

בסוף השבוע הוחלט כי הרב פינטו יישאר במאסר עד לקבלת החלטה בעניינו. הרב נשלח לכלא בחודש פברואר השנה לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מתן שוחד מתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ושיבוש הליכי משפט. כמו כן, נגזר על פינטו לשלם קנס על סך מיליון שקלים, ששולם במלואו.

המדינה ציינה בדיון בוועדת השחרורים כי ישנו מידע הקושר את פינטו לגורמים עבריינים. שמו אכן עלה בהקלטות שבוצעו לבכירים בארגוני פשיעה, דוגמת שלום דומרני, אולם אלו לא העלו חשד של ממש לפלילים מצדו. בעוד המדינה מתנגדת לשחרורו המוקדם, מתברר כי בתיק נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, בו משמש פינטו עד מדינה, אפילו לא נערך שימוע.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully