וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מצרי בשיחה עם יריבו של יו"ר הרשות: "אבו מאזן גמל טיפש"

26.9.2016 / 7:45

שיחה בין מחזיק התיק הפלסטיני במודיעין המצרי לבכיר פתח לשעבר מוחמד דחלאן, שהודלפה ופורסמה בערוץ מצרי המזוהה עם "האחים המוסלמים", מעיבה על היחסים בין קהיר לרמאללה. "הוא לא רוצה להשתנות, ולא לעשות דבר"

עריכה: ניר חן, צילום: רויטרס

שיחת טלפון שהודלפה, שבה נשמע בכיר במודיעין המצרי לועג ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ופורסמה אמש (ראשון) בתקשורת המצרית עוררה מתיחות קשה בין רמאללה לקהיר. בהקלטה ששודרה בערוץ המצרי "מכמלין", המזוהה עם תנועת "האחים המוסלמים", נשמע ואיל א-ספתי, הממונה על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי, משווה את אבו מאזן ל"גמל", במהלך שיחה עם יריבו של אבו מאזן בפתח, מוחמד דחלאן.

ההשוואה לגמל, לשיטתו, היא מפני שאבו מאזן שב ומאמץ רעיונות ישנים. א-ספתי עוד מכנה את אבו מאזן "זקן וטיפש", וטוען כי תנועת פתח "נדפקה" בגללו. "הוא אינו חכם בכלל", אמר א-ספתי. "הוא לא רוצה להשתנות, הוא לא רוצה לעשות שום דבר. פתח נדפק לגמרי (תחת אבו מאזן, א"י) ואש"ף עוד יותר. זו טיפשות".

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן באו"ם: נעלה בקרוב הצעה חדשה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון
אבו מאזן נחוש לקיים בחירות מקומיות ברשות - גם בלי רצועת עזה
לקראת פיוס? פתח ישקול את חזרת מקורבי דחלאן לארגון

האזינו לשיחה:

קולו של דחלאן, שמכונה על ידי הבכיר המצרי אבו פאדי, אינו נשמע בשיחה. השיחה האחרונה שהודלפה, בקולו של א-ספתי, צפויה להחריף את המתיחות בין הממשל המצרי לרשות הפלסטינית, במיוחד על רקע התקרבותה של קהיר לדחלאן בשנים האחרונות והביקורת שנשמעה במצרים על אבו מאזן.

דחלאן, המתגורר כיום באיחוד האמירויות הערבית, נחשב לאחד האנשים הבולטים בפתח, ובעבר אף נחשב "האיש החזק של עזה". הוא נחשב קרוב מאוד לשליט איחוד האמירויות ולנשיא מצרים, ופרשנים בישראל הזכירו את שמו כמי שמועמד לרשת את אבו מאזן בבוא היום. עם זאת, בשל סכסוכים רבים בינו לבין צמרת הארגון, סיכוייו להתמנות ליורשו של יו"ר הרשות נחשבים קלושים. בשנת 2011, בעקבות סכסוך שפרץ בינו לבין אבו מאזן, סולק דחלאן מפתח ומהגדה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אבו מאזן ומוחמד דחלאן, רמאללה. פברואר 2015. AP
"פתח נדפק לגמרי ואש"ף עוד יותר. זו טיפשות". אבו מאזן ודחלאן/AP

מאז שגורש דחלאן הוא ממשיך למתוח ביקורת על מדיניותו של יו"ר הרשות ואף לממן פרויקטים שונים ברחבי הרשות הפלסטינית, בעזה ובגדה, בניסיונות לחזק את מעמדו. אנשיו של אבו מאזן אינם רואים את הצעדים של דחלאן בעין יפה ותופסים אותם כניסיונות לקרוא תיגר על יו"ר הרשות. לאחרונה הביע דחלאן תמיכה במועמדתו של מרוואן ברגותי, הכלוא בישראל, כמי שירוץ בעתיד לנשיאות הרשות הפלסטינית.

חרף מאמצי התיווך של מצרים, ירדן, איחוד האמירויות הערביות וערב הסעודית, הנהגת הפתח עומדת בסירובה להשיב את דחלאן לשטחי הרשות הפלסטינית ולהנהגת התנועה. לקראת הבחירות המקומיות ברשות הפלסטינית נמנעים אנשיו של דחלאן לרוץ ברשימות נפרדות מאנשי הפתח, מהלך שנתפס כצעד חיובי לקראת פיוס עם אבו מאזן. זאת, על רקע לחץ מצד מנהיגים ערביים שקראו לוועדה המרכזית של פתח לקבל מחדש אל שורותיה את אנשיו של דחלאן, גם אם לא את דחלאן עצמו. בארגון חששו כי פיצול לפני הבחירות יביא לניצחון של חמאס בקלפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully