וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות הבחירות הראשון בין קנדי לניקסון: 5 דברים שצריך לדעת היום

26.9.2016 / 7:00

לפני 56 שנים נפגשו ריצ'רד ניקסון וג'ון קנדי להופעה טלוויזיונית שקבעה תקדים. הלילה ייפגשו גם טראמפ וקלינטון לעימות ראשון. דיון יתקיים בעניין ההחלטה לקצר את עונשו של הרב פינטו ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

עימות בין טראמפ לקלינטון

הילארי קלינטון, דונלד טראמפ. GettyImages
עימות ראשון מבין שלושה. טראמפ וקלינטון/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך העימות הראשון בין שני המועמדים המובילים לנשיאות ארצות הברית – הילרי קלינטון הדמוקרטית ודונלד טראמפ הרפובליקני. העימות יתקיים באוניברסיטת הופסטרה שבניו יורק. מדובר, כאמור, בעימות ראשון בסדרה של שלושה עימותים, אליהם יתווסף עימות נוסף בין הסגנים המיועדים – טים קיין הדמוקרטי ומייק פנס הרפובליקני. בארצות הברית מעריכים כי מאה מיליון בני אדם צפויים לצפות בעימות.

דיון בעניין ההחלטה לקצר את עונשו של הרב פינטו

משתחרר לחופשה הרב המורשע יאשיהו פינטו יצא מהכלא לחתונת אחיו ולליל הסדר. ניב אהרונסון
עקב עתירת המדינה נדחה שחרורו. הרב פינטו/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בלוד עקב עתירת המדינה נגד החלטת ועדת השחרורים לקצר את עונשו של הרב יאשיהו פינטו. בשבוע שעבר החליטה הוועדה לנכות שליש מעונשו של הרב, שעליו נגזרה שנת מאסר בגין מתן שוחד ושיבוש הליכי משפט. ועדת השחרורים טענה כי אין סכנה בשחרורו המוקדם בעוד המדינה טענה כי נוכח חומרת העבירה ויחסו של פינטו לעבירות, אין לאשר לו שחרור מוקדם. בעקבות עתירת המדינה נדחה שחרורו של הרב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כנס בינלאומי לשרי חינוך של ארגון ה-OECD

השר נפתלי בנט, ישיבת ממשלה, 18 בספטמבר 2016. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
הכנס נערך לראשונה בישראל. שר החינוך בנט/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

אתם צריכים לדעת שהיום יערך הכנס הבינלאומי לשרי חינוך של ארגון ה-OCED, שמתקיים לראשונה בישראל. נושא הכנס הוא "חדשנות בחינוך וחינוך לחדשנות". בכנס יישאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר החינוך נפתלי בנט, נציג ה-OECD אנדראס שלייכר ונציג הנציבות האירופאי מרטין רייכרטס. כמו כן, בכנס ישתתפו כ-30 משלחות בכירות ממשרדי חינוך בעולם, בהן גרמניה, פורטוגל, שוויץ, פינלנד, שבדיה, אוסטרליה, ניו זילנד ועוד. האירוע יתקיים במצודת דוד שבירושלים.

עימות הבחירות הטלוויזיוני הראשון

העימות בין ריצ'רד ניקסון, ג'ון קנדי ב-1960. AP
העימות בין קנדי לניקסון ב-1960/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 56 שנים נערך עימות הבחירות הטלוויזיוני הראשון בארצות הברית. לקראת הבחירות ה-44 לנשיאות ארצות הברית בנובמבר, נפגשו המועמד הרפובליקני ריצ'רד ניקסון והמועמד הדמוקרטי ג'ון קנדי לעימות ראשון בשיקגו. מדובר בעימות טלוויזיוני שהיווה תקדים למסורת שהמשיכה שנים לאחר מכן, עד היום. בעימות ניקסון נראה רע בעוד קנדי הצטלם טוב יותר. לאחר העימות בחנו את המאזינים ברדיו לעומת אלו שצפו בטלוויזיה וניכר כי המאזינים סברו כי ניקסון נתן הופעה מרשימה ביותר לעומת הצופים שגילו אהדה ותמיכה דווקא בקנדי והחליטו להצביע לו. בסופו של דבר, ניצח קנדי בבחירות.

היום הבינלאומי למאבק בנשק גרעיני

צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. AP Photo/Vahid Salemi, AP
מדען במתקן גרעין באיראן/AP, AP Photo/Vahid Salemi

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בעולם את היום הבינלאומי למאבק בנשק גרעיני. פירוק העולם מנשק גרעיני הוא אחד ממטרותיו הראשונות של האו"ם, שהוחלטה כבר בשנת 1946. במסגרת אותה מטרה נכתבה האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. ואולם, היום עדיין קיים נשק גרעיני בכמה מדינות חרף העובדה כי פריסת הנשק הגרעיני הצטמצמה לאחר המלחמה הקרה. כמו כן, אף נשק גרעיני לא הושמד במסגרת הסכם חד-צדדי או דו-צדדי בין מדינות וכן לא מתקיים משא ומתן לפירוק הנשק. עקב כך, הוחלט על היום הבינלאומי למאבק בנשק הגרעיני שנועד להוכיח כי מטרת האו"ם לפירוק העולם מנשק גרעיני עדיין בראש מעייני הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully