וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ציד: אוכלוסיית הפילים באפריקה הצטמצמה ב-20% בתוך עשור

26.9.2016 / 0:25

לפי דוח של ארגון בינלאומי, בין 2015-2006 קטן מספר הפילים ביבשת באופן משמעותי, בעיקר בשל ציד בלתי-חוקי למטרות סחר בשנהב. "על הממשלות לנקוט בכל הפעולות הדרושות כדי להתמודד עם המשבר"

פיל פילים ענקיות האינטרנט התחייבו להחרים סחר במוצרי חיות בר. ShutterStock
מספרם בטבע הולך ופוחת. פילים באפריקה/ShutterStock

אוכלוסיית הפילים באפריקה הצטמצמה בכ-20% בין 2006 ל-2015, בשל עלייה בציד בלתי-חוקי למטרות סחר בשנהב – כך עולה מדוח של האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע (IUCN) שפורסם אתמול (ראשון) בדיון באו"ם על סחר בחיות הבר. "העלייה בציד השנהב, שהחלה לפני כעשור, היא החמורה ביותר מאז שנות ה-70 וה-80", מסר הארגון. "ציד זה הוא הגורם המרכזי לפיחות המשמעותי".

לפי הדוח, בימים אלה ישנם 415 אלף פילים במדינות באפריקה שנבחנו. זאת, ביחס ליותר מחצי מיליון פילים באזורים אלה לפני כעשור. המדינות שלא נכללו במחקר הן דרום סודאן, ליבריה, ואזור הסבנה ברפובליקה המרכז-אפריקנית. זאת בשל הקושי להשיג נתונים במדינות אלה.

עוד כתבות מהעולם:
האזנה לשיחות ומצלמות נסתרות: שוויץ אישרה הגברת פיקוח על אזרחים
"שלום בסוריה - משימה כמעט בלתי-אפשרית": עשרות נהרגו בקרבות בחאלב
נתניהו וטראמפ נפגשו בניו יורק: "אכיר בירושלים כבירה המאוחדת"

מאגר של שנהב במטה הפארקים הלאומים בזימבבואה. AP
מאגר שנהב בזימבבואה/AP

הארגון הדגיש כי ישנן כמה מדינות שבהן צמצום אוכלוסיית הפילים משמעותי "באופן מזעזע". כך לדוגמא, בטנזניה, הנשענת בעיקר על תיירות הספארי, פחתה אוכלוסיית החיה ב-60%. "מדובר במידע חדש המצביע בבירור על כך שעל הממשלות ביבשת לנקוט בכל הפעולות הדרושות כדי להתמודד עם המשבר", אמרה סוזן ליברמן, בכירה בארגון הפועל להגנה על חיות הבר בעולם.

העלייה בציד הפילים נובעת מהצורך לענות לדרישה לשנהב בשווקים באסיה, ובעיקר בסין, שם שיני הפיל נחשבים למוצר פופולרי שבו משתמשים לקישוט ולעבודות גילוף. נמיביה וזימבבואה הגישו לאחרונה הצעת החלטה לוועדת הסחר הבינלאומי בבעלי חיים המצויים בסכנה של האו"ם, בבקשה להסיר את האיסור הבינלאומי על סחר בשנהב, כך שיוכלו לשפר את יחסי המסחר עם אסיה. מדינות רבות ביבשת מתנגדות למהלך.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully