וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים בצה"ל: חייל דתי יוכל לבקש לא להאזין לשירת נשים

25.9.2016 / 15:16

לפי הפקודה החדשה של אגף כוח האדם בצה"ל בנוגע לשירות ביחידות מעורבות, חיילים יוכלו להגיש בקשה שלא להשתתף בפעילויות הווי שבהן משתתפות נשים וזו תישקל על ידי מפקדיהם. כלל החיילים יחויבו להשתתף בטקסים רשמיים

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הצצה לגדוד החרדי בצנחנים)

אגף כוח האדם בצה"ל פרסם היום (ראשון) פקודה תקדימית ולפיה כל חייל דתי יהיה רשאי להגיש בקשה למפקדיו שלא להשתתף בפעילות הווי, בטענה כי הדבר פוגע באורח חייו. הבקשה, שעד כה לא ניתן היה להגיש אותה, תישקל על ידי מפקדים ועוסקת רק בפעילויות לא-ממלכתיות ולא בטקסים רשמיים.

כמו כן, על פי הפקודה החדשה של השירות ביחידות מעורבות, חיילים בשירות קבע, כלומר קצינים או נגדים, יוכלו להגיש בקשה לשרת ביחידה המאפשרת שמירה מלאה על אורח החיים הדתי שלהם. יתרה מכך, נקבע כי בקשה בעתות חירום להלין חיילים וחיילות באותו מבנה תאושר רק על ידי אלוף. האישור המיוחד יהיה תקף לעד שבעה ימים, ותידרש במסגרתו הפרדה ברורה בין בנים ובנות.

עוד בוואלה! NEWS:
עמותה חרדית מסרבת להעניק סיוע ליתומה: "היא מתנדבת לשירות לאומי"
מאות חרדים הפגינו בקריית גת: "ניאבק עד טיפת הדם האחרונה"
לראשונה: חרדי הורשע בהעלבת עובד ציבור משום שקילל חייל צה"ל

חיילים מתפללים בכותל המערבי, אוקטובר 2012. ShutterStock
הוחלט לא להקים גדודים חרדיים נוספים. חיילים בכותל/ShutterStock

הפקודה החדשה, שעליה חתם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט והופצה היום לכלל היחידות בצבא, מצטרפת לסדרת החלטות שקיבל בנושא צבא וחברה מאז נכנס לתפקידו. איזנקוט העביר את הסמכות בכל הנוגע לעיסוק ביהדות וארץ ישראל מהרבנות הצבאית לחיל החינוך והמפקדים, מנע כניסה של גורמים אזרחיים שעשו שימוש פוליטי בהרצאות בנושא יהדות בתוך יחידות הצבא, והנחה על הקפדה על מי שמרצה בצבא בנושא.

כמו כן, הנחה הרמטכ"ל בצל ביקורת חריפה לסגור את גדוד חרב של בני העדה הדרוזית ולפזר את לוחמיו ביחידות צה"ל, כדי להאיץ את שילובם בחברה.

הפקודה לא חלה על גדוד הנח"ל החרדי, שמתנהל לפי פקודות ונהלים שתואם את אורח החיים החרדי של החיילים. יחד עם זאת, החליט הרמטכ"ל כי מעתה לא יוקמו גדודים חרדיים נוספים והחטיבות הסדירות ישתלבו בהם עד לרמת הפלוגה. לפיכך, בעקבוד ההצלחה בהקמת פלוגה חרדית בחטיבת גבעתי, תוקם לראשונה פלוגה חרדית בחטיבת הצנחנים, שתתגייס בנובמבר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully