וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב אזור הררי בסין: יצא לדרך המיזם השאפתני ביותר למציאת חייזרים

25.9.2016 / 14:35

הטלסקופ-רדיו הגדול ביותר בעולם החל לפעול בדרומה של המדינה הקומוניסטית, המנסה להפגין את כוחה הגובר גם בתחום החלל. המדענים מקווים כי הוא יאפשר קליטת אותו שיצביעו על היתכנות חיים מחוץ לכדור הארץ

סין: הטלסקופ-רדיו הגדול ביותר בעולם החל לפעול, 26.9.2016/מערכת סיפור בדקה

מתקן הרדיו-טלסקופ הגדול ביותר בעולם שהוקם בסין החל היום (ראשון) לפעול בחיפושיו אחרי סימנים לחיים מחוץ לכדור הארץ בהפגנת כוח נוספת של בייג'ינג בעלת השאיפות להפוך למעצמת חלל ולהשיג יוקרה מדעית בינלאומית.

המשטר הקומוניסטי השקיע מיליארדי דולרים במיזמים שאפתניים דומים כמו גם בתכנית החלל של הצבא, שבמסגרתה נפתחה מוקדם יותר החודש תחנת החלל השנייה של סין. נדרשו חמש שנים ו-180 מיליון דולר כדי לעקוף את הטלסקופ-רדיו הנמצא בפורטו ריקו, ששימש למחקר על הכוכבים והוביל לזכייה בפרס נובל.

סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה דיווחה כי מאות אסטרונומים וסקרנים צפו בשיגור של הלוויין המכונה FAST. המדענים צוטטו באומרם כי הוא יחפש אחרי גלי כבידה, יאתר אותות רדיו מהכוכבים ומהגלקסיות ויאזין לסימנים לחיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ. כ-8,000 תושבים הועברו מבתיהם כדי לאפשר את הקמת המתקן ולפי דיווחים שונים הם יפוצו מקרן מיוחדת ומהלוואות מהבנקים.

לוויין ענק שמקימה סין במערב המדינה כדי לאתר חייזרים וחיים מחוץ לכדור הארץ, נובמבר 2015. GettyImages
אלפי תושבים פונו מבתיהם בשביל הקמת המיזם/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully