וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: שני שוטרים נפצעו בפיצוץ מסתורי בבודפשט

25.9.2016 / 12:40

הפיצוץ אירע בסמוך לחנות נטושה ברובע מרכזי בעיר הבירה ובממשלה סירבו להגיב אם ייתכן שמדובר במתקפה מכוונת. בזירה נמצאו גם מסמרים. תושב סיפר כי חשב שמדובר בטרור: "זה יכול לקרות בכל מקום באיחוד"

עריכה: שניר דבוש

שני שוטרים נפצעו בפיצוץ עז שהרעיד אתמול בערב את בודפשט, בירת הונגריה – כך נמסר היום (ראשון) מהמשטרה המקומית. לפי הצהרה שנמסרה, סיבת הפיצוץ עדיין לא ידועה. "הבחינה של מקורות הפיצוץ ובחינת הנזק נמצאות בעיצומן", נמסר. דובר מטעם הממשלה סירב להגיב על האפשרות שמדובר במתקפה מכוונת.

הפיצוץ אירע בסמוך לחזית של חנות נטושה באחד הרובעים העמוסים ביותר שבמרכז העיר. תמונות שפורסמו בכלי התקשורת המקומיים הראו את הכניסה לחנות הרוסה. לפי עדי ראיה, חלונות וכלי רכב סמוכים ניזוקו בפיצוץ. המשטרה סגרה את האזור סביב רובע אוקטגון והודיעה לתושבים הגרים בסמוך לעזוב את הזירה. הרובע היה עמוס בעדי ראייה, בהם גם תיירים.

לקריאה נוספת בנושא
אירופה במשבר: מרקל ניסתה לשדר אחדות - וקיבלה סטירת לחי מאיטליה
"בקרוב יפתחו באש על פליטים": קריאה לסלק את הונגריה מהאיחוד
הצלמת ההונגריה שתועדה בועטת במהגרים והסעירה את אירופה עומדת לדין

זירת פיצוץ בבודפשט, הונגריה, 24 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיצוץ בבודפשט, הלילה/צילום מסך, טוויטר

אתר החדשות המקומי index.hu ציטט מייל שקיבל מאחד מעדי הראייה, שאמר כי ראה מסמר שננעץ במונית שהייתה בסמוך לפיצוץ. בתמונות מהזירה נראו כמה מסמרים על הקרקע כשהמשטרה עשתה סימונים סביבם.

"אני חייב להגיד בכנות שחששתי מדבר כזה במשך זמן מה", סיפר קדוסה בנשי, תושב האזור, שאמר כי בתחילה חשב שבודפשט עדה למתקפת טרור דומה לאלו שהתרחשו בבריסל, בפריז ובניס בחודשים האחרונים. "זה יכול לקרות בכל מקום באיחוד האירופי".

ראש הממשלה וקיטור אורבן מתנגד נחרצות להגירה ליבשת והפציר באזרחים לדחות את תכנית המכסות של האיחוד לפיזור פליטים במדינה במסגרת משאל העם שיתקיים ביום ראשון הבא. לדבריו, ההגירה תוביל לאיומים ביטחוניים. זרם המהגרים למדינה הצטמצם לכדי מינימום מאז הקימה הונגריה גדר בגבולה הדרומי עם סרביה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully