וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליות טרור על אופנועים: כך תיראה המערכה הבאה מול חמאס

25.9.2016 / 16:21

גדודי המילואים של פיקוד העורף יתרגלו התמודדות עם מחבלים רכובים על אופנועים ועל אופנועי ים, אשר מנסים לחדור לערים בשטח ישראל. הכוחות ייבחנו על זמן התגובה בסיכול פיגועים

עריכה: ניר חן

(בווידאו: חשיפת מנהרה התקפית בקיבוץ סופה, מאי האחרון)

לחימה בשטח ישראל, חוליות טרור רכובות על אופנועים וחדירה מן הים: אלה הם התרחישים המרכזיים, לפי ההערכות בצה"ל, שינסה חמאס במערכה הבאה מול ישראל. במסגרת ההכנות להסלמה בזירה הדרומית, הוחלט בצה"ל כי גדודי המילואים של פיקוד העורף, שיהיו אחראים על אבטחת היישובים הסמוכים לרצועה, יתרגלו לראשונה התמודדות עם תרחישי קיצון אלו.

לפי ההערכות, במערכה הבאה יתמקד חמאס בהעברת הלחימה משטח הרצועה לשטח ישראל. זאת, באמצעות החדרת חוליות טרור מכוחות העילית של הזרוע הצבאית של הארגון, כוח נוח'בא, על גבי אופנועים דרך המנהרות ההתקפיות, כדי להגיע למרכזי אוכלוסייה במהירות. כמו כן, נבחנת האפשרות שפעילי חמאס ינסו לחדור לישראל דרך הים, באמצעות אופנועי ים.

עוד בוואלה! NEWS:
בהשתלטות על הפרות סדר: מג"ב ריסס בטעות גז מדמיע לבית קפה
בשל חשש לחטיפה: כוחות גדולים פעלו באזור גזרת שכם
המאבק במנהרות עולה שלב: פרויקט ענק לעצירת מפעל הדגל של חמאס

איש חמאס בתוך מנהרה ברצועת עזה, אוגוסט 2016. AP
חמאס ינסה להעביר את הלחימה לישראל, דרך המנהרות. איש חמאס במנהרה ברצועת עזה/AP

התרגיל הייחודי ינסה לעמת את הכוחות עם אחד מלקחי המבצע האחרון בעזה, מבצע "צוק איתן", שבו אותרה מנהרה התקפית שחדרה לשטח מדינת ישראל, ובקצה שלה אופנועים מוכנים לחדירה לעומק המדינה. הכוחות המתורגלים ייבחנו בעיקר על זמן התגובה שלהם בהתמודדות עם ניסיונות החדירה, וכן על יכולתם לשתף פעולה עם גורמי ההצלה והביטחון, משטרת ישראל והרשויות המקומיות.

בזמן חירום גדודי המילואים של פיקוד העורף, שלחמו בעבר בגדודי חיל הרגלים, יאבטחו את היישובים ואת הערים שבאזור כדי למנוע חדירות לשטח ישראל, פיגועים ומסעות הרג. במקביל, ייערך תמרון קרקעי לעומק השטח הפלסטיני בידי כוחות צה"ל. גדודי המילואים מהווים למעשה מעגל אבטחה שני, ובו בזמן יפעלו במרחב כוחות התערבות מיחידות העילית של צה"ל שיוקפצו לזירה בעת הצורך.

(עדכון ראשון: 16:00)

תרגיל פתע באוגדת עזה. מרץ 2015. דובר צה"ל
גדודי המילואים של פיקוד העורף יהוו המעגל הראשון שיגן על יישובי העוטף/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully