וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכול להיות טוב יותר": אובמה חנך מוזיאון ראשון להיסטוריה שחורה

נשיא ארה"ב פתח את המוזיאון שבוושינגטון הבירה, בטקס שבו השתתף גם קודמו בתפקיד ג'ורג' בוש. "מדובר באומה שנולדה מתוך שינוי", אמר אובמה, שהזיל דמעה במהלך דבריו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית ברק אובמה חנך אתמול (שבת) את המוזיאון הלאומי הראשון להיסטוריה של הקהילה השחורה במדינה, שנפתח בוושינגטון הבירה. הטקס השתתף קם קודמו בתפקיד ג'ורג' וו בוש, שאישר ב-2003 את תחילת הפרויקט.

"בואו וראו את הכוח של יכולתכם העצמאית", הפציר אובמה באנשי הקהילה האפרו-אמריקנית כשהוא הזיל דמעה בפתח דבריו. "היום הזה לא מוכיח שאמריקה מושלמת, אלא מחזק את הרעיונות של האבות המייסדים – שמדובר באומה שנולדה מתוך שינוי, מתוך מהפכה, מתוך העם. האומה הזאת יכולה להיות טובה יותר".

לקריאה נוספת בנושא
יצא מהרכב - ונורה: משטרת שארלוט פרסמה את תיעוד הירי בגבר השחור
ארה"ב: השוטרת שהואשמה בהרג גבר שחור הסגירה את עצמה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מזיל דמעה בטקס חניכת מוזיאון לאומי ראשון להיסטוריה של השחורים, 24 בספטמבר 2016. רויטרס
הזיל דמעה. אובמה בטקס חניכת המוזיאון, אתמול/רויטרס
ברק אובמה וג'ורג' בוש בחנוכת מוזיאון לאומי להיסטוריה ותרבות של אמריקה, וושינגטון, ארה"ב. ספטמבר 2016. רויטרס
חיבוק נשיאותי. הזוג אובמה והזוג בוש, אתמול/רויטרס

גם הנשיא לשעבר בוש ורעייתו לורה נשאו דברים בפני הקהל ובטקס השתתף גם היוצר השחור סטיבי וונדר. גם הנשיא לשעבר בוש ורעייתו לורה נשאו דברים בפני הקהל ובטקס השתתף גם היוצר השחור סטיבי וונדר. "אומה גדולה לא מסתירה את ההיסטוריה שלה", אמר בוש. "היא מתמודדת עם בעיותיה ומתקנת אותה".

אובמה, שהיה הנשיא השחור הראשון, התייחס גם למתיחות הגזעית שצצה שוב ברחבי ארצות הברית בעקבות ירי קטלני של שוטרים באזרחים שחורים. לדבריו, המיצגים במוזיאון על המאבק באפליה הגזעית יכולה לסייע לתנועות הנלחמות באלימות המשטרה. "זה מזכיר לנו שהאפליה היופ-יומית וחוקי ג'ים קרואו אינם היסטוריה עתיקה. אל לנו להתייאש מכך שלא הכול נפתר".

בין 36 אלף החפצים הנמצאים במוזיאון, נמצאים מוצרים ששימשו לקנות עבדים באפריקה, כמו גם קרון רכבת שבו הייתה הפרדה גזעית בין המושבים ומכונית קאדילק אדומה שהייתה שייכת לחלוץ הרוקנרול צ'אק ברי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully