וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 20 שנות שלטון: מנהיג חמאס הודיע כי לא יכהן בתפקיד בשנה הבאה

25.9.2016 / 1:06

לקראת הבחירות לראשות הארגון, הודיע ראש הלשכה המדינית חאלד משעל כי בשנה הבאה יהיה "המנהיג לשעבר". בכך, חתם משעל את גל הדיווחים בחודשים האחרונים על כך שכהונתו לא תוארך, וכעת מסתמן כי סגנו, איסמעיל הניה, ימלא את מקומו

עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: עצרת של חמאס ברפיח, אוגוסט)

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, הודיע אמש (שבת) במסיבת עיתונאים בדוחא בירת קטאר, כי לאחר 20 שנים שבהן הוא מנהיג את הארגון, הוא צפוי לא להמשיך בתפקידו. "חאלד משעל יהיה בשנה הבאה המנהיג הקודם של הלשכה המדינית של חמאס", אמר בהצהרה, כשהוא מתייחס לעצמו במכוון בגוף שלישי. בהמשך, אמר כי בידי הארגון נשק רב יותר ממה שהיה לו בעבר, והוא הודה לקטאר ולטורקיה על תמיכתן בארגון. בסוף השנה צפויות להיערך בחירות לראשות הלשכה המדינית וסגנו של משעל, איסמעיל הניה, צפוי להיות המועמד היחיד בהן ולזכות לתמיכתה של איראן.

התפטרותו של מנהיג חמאס מגיעה ברקע הדיווחים בחודשים האחרונים, ולפיהם בכירי חמאס החליטו שלא להאריך את כהונתו של משעל, שהיה האיש החזק בארגון מאז חיסלה ישראל את השייח אחמד יאסין ב-2004. "ישנו הסכם כמעט סגור של הנהגת הלשכה המדינית להסיר את שמות המועמדים האפשריים בבחירות, כמו מוסא אבו מרזוק, ולהותיר רק את מועמדותו של הניה", אמרו הגורמים. הם ציינו כי במסגרת המינוי אמור הניה לעזוב את רצועת עזה תמידית ולעבור עם משפחתו לקטאר, שם ישב יחד עם הנהגת חו"ל של חמאס בדוחא.

עוד בנושא:
בכירה משפטית באיחוד: להסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור
המאבק במנהרות עולה שלב: פרויקט ענק לעצירת מפעל הדגל של חמאס
ליברמן: העימות העתידי עם חמאס צריך להסתיים עם הכרעה ברורה

מנהיג חמאס חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר, אחרי סיום "צוק איתן". 28 באוגוסט 2014. AP
גורמים טענו כי הנהגת הלשכה המדינית יזמה את עזיבתו. משעל/AP

הניה נחשב לאיש החזק של חמאס ברצועה, ראש הנהגת הפנים של הארגון. מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה בשנת 2007, הוא כיהן כראש הממשלה בעזה, עד שזו פוזרה במסגרת הרכבת ממשלת הפיוס עם פתח ב-2014.

הניה אמנם ממעט לצאת משטח הרצועה, אולם בתחילת החודש עבר דרך מעבר רפיח למצרים בדרכו למכה שבערב הסעודית כדי לקיים את מצוות העלייה לרגל, החאג', לרגל חג הקורבן. הנסיעה החריגה הייתה הפעם הראשונה שמצרים אפשרה את יציאתו של הניה מהרצועה מאז עלייתו לשלטון של הנשיא המצרי עבד אל-פאתח א-סיסי לפני שלוש שנים.

בתקופת כהונתו של א-סיסי, הגיעו היחסים בין חמאס בעזה למצרים לשפל. זאת, לאחר שהאחרונה שהאשימה את הארגון הפלסטיני במתן סיוע לתנועת "האחים המוסלמים" וכן לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני.

(עדכון ראשון: 23:39)

עוד באותו נושא

הפליט, המשכיל והעשיר: הקרב המשולש על הנהגת חמאס הולך ומתחמם

לכתבה המלאה
איסמעיל הניה שיצא מהבונקר בעזה אחרי מבצע צוק איתן. אוגוסט 2014. רויטרס
הניה עם סיום מבצע "צוק איתן", 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully