וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 15 שנה: אונייה צבאית מערבית עגנה באיראן

האונייה "יורו" של הצי האיטלקי עגנה בעיר הנמל בנדר עבאס שם התקבלה בטקס קבלת פנים רשמי. צוות האונייה ישתתף בתרגיל משותף לכוחות הימיים המקומיים, ונערכות פגישות עם גורמים צבאיים רשמיים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי בביקור בטהראן עם הנשיא רוחאני, אפריל 2016)

לראשונה זה 15 שנה, עגנה אוניית צבא של מדינה מערבית בנמל באיראן. סוכנויות הידיעות האיראניות דיווחו היום (שבת) כי אוניית הצי האיטלקי "יורו" עגנה בנמל בעיר הדרומית בנדר עבאס, זאת כחלק משיתוף הפעולה הפוליטי והימי בין טהראן לבין רומא.

ממשרד ההגנה האיטלקי נמסר כי "יורו" שטה באזור כחלק ממשימה נגד פעילות פיראטית, והיא עגנה לכמה ימים באיראן בטרם תמשיך בדרכה חזרה לאיטליה. משרד ההגנה הדגיש כי עגינת הספינה באיראן "מאשרת את הנכונות ההדדית לחדש את שיתוף הפעולה שהיה בעבר", וכי מדובר בהליך רחב יותר של התאוששות "היחסים ההיסטוריים המעולים בין שני החילות". הפעם האחרונה בה ביקרה "יורו" באיראן היתה באפריל 1999, ואוניית הצבא האיטלקית האחרונה שעגנה בחופי הרפובליקה האסלאמית עשתה זאת שנתיים אחר כך, באפריל 2001, לפני כ-15 שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
משטרת תל אביב: תנועת הרכבות תשוב לסדרה מחר בבוקר
בריטניה: מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין נבחר לכהונה נוספת
מבין ההריסות: חילוצו של תינוק שנקבר תחת האבנים בחאלב

ספינת הצי האיטלקי הגיעה לאיראן לראשונה זה 15 שנה. אתר משרד ההגנה האיטלקי, אתר רשמי
האונייה "יורו" עוגנת בנמל בבנדר עבאס/אתר רשמי, אתר משרד ההגנה האיטלקי

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה כי אוניית הצי האיטלקי תשתתף בתמרון ימי משותף לצי האיראני. עוד נמסר כי אנשי הצוות של האונייה ייפגשו עם נציגים של הצי האיראני ויבקרו בכמה איים באיראן כדי ללמוד ולהכיר את היכולות האיראניות וההישגים השונים בתחום הימי.

עם עגינת האונייה בנמל בבנדר עבאס, התקבל צוות החובלים בטקס קבלת פנים רשמי. לאחריו נערכה פגישה בהשתתפות בכירים בחיל הים האיראני, קפטן "יורו", שגריר איטליה בטהראן והנספח הצבאי האיטלקי באיראן.

ספינת הצי האיטלקי הגיעה לאיראן לראשונה זה 15 שנה. אתר משרד ההגנה האיטלקי, אתר רשמי
המלחים האיטלקים מקבלים זר פרחים מילדה מקומית/אתר רשמי, אתר משרד ההגנה האיטלקי

מוקדם יותר החודש ביקרו באיראן בכירים בצבא איטליה שסקרו יחידות שונות בכוחות החמושים האיראניים. הם הזמינו את הצי האיראני לערוך ביקורים מקבילים גם באיטליה.

מאז שנחתם הסכם הגרעין בין שש המעצמות, ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה, לבין איראן, מנסה טהראן לרקום שיתופי פעולה כלכליים וצבאיים עם מדינות שונות, כולל מדינות מערביות רבות. ביום חמישי הזמין נשיא איראן חסן רוחאני חברות אמריקניות להשקיע במדינתו. "לאיראן מעולם לא הייתה בעיה עם השקה של חברות אמריקניות. הסכם הגרעין סלל את הדרך לאיראן עבור כל המשקיעים הזרים", אמר במסיבת עיתונאים בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

ספינת הצי האיטלקי הגיעה לאיראן לראשונה זה 15 שנה. אתר משרד ההגנה האיטלקי, אתר רשמי
אנשי צוות "יורו" נפגשים עם אנשי הצי האיראני/אתר רשמי, אתר משרד ההגנה האיטלקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully