וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין נבחר לכהונה נוספת

חרף הקריאות בתוך המפלגה להתפטרותו של המנהיג, הוא ניצח עם 62% מהקולות. קורבין קרא "לפתוח דף חדש", והוסיף: "ממשלתה של מיי אינה חדשה, אלא גרסה אחרת של ממשלת קמרון. הלייבור יכולים להקים ממשלה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בווידיאו: ג'רמי קורבין יממה אחרי משאל העם בבריטניה)

מנהיג הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין ניצח היום (שבת) בבחירות על ראשות המפלגה עם 62% מהקולות וזכה לכהונה נוספת. זאת, חרף הקריאות במפלגה להתפטרותו. קורבין ניצח את יריבו המחוקק אואן סמית'. התוצאה הוכרזה בכנס של המפלגה בליברפול והיא מחזקת את כוחו של קורבין, שבשנה שעברה ניצח עם 59%. מאז 2015, התרחבה מאוד המפלגה וכיום היא מונה כחצי מיליון חברים.

"תודה לכל תומכי שנתנו בי אמון", אמר קורבין לאחר היוודע התוצאות, "תודה למתנדבים שליוו אותי במהלך מסע הבחירות. המתנדבים הם נשמת אפה של הדמוקרטיה". לדבריו, "הממשלה החדשה של תרזה מיי איננה ממשלה חדשה. זוהי גרסה חדשה של הממשלה הימנית של דיוויד קמרון. הלייבור יכולים להקים ממשלה. תנו לנו לעבוד יחד למען השינוי". הוא הוסיף כי כעת יכולה המפלגה "לפתוח דף חדש".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
העונש לגבר שהזמין שירותי זנות מקטינה: לקנות לה ספרי העצמה נשית
תרזה מיי דוחה הטענות נגד הצהרת בלפור: "זכות ישראל להגן על עצמה"
ארה"ב: 5 הרוגים מירי בקניון במדינת וושינגטון; היורה נמלט

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין, לונדון, 12 ביולי 2016. רויטרס
"תנו לנו לעבוד יחד למען השינוי". קורבין/רויטרס

בנאומו התייחס קורבין גם לנושאים כלכליים וחברתיים בבריטניה. כך למשל, הוא יצא נגד מדיניות של הפרדת בתי ספר, קרא להחלת חוק חינוך לכל והבהיר כי הפער הכלכלי איננו מקובל עליו וכי יש לשאוף לחברה שוויונית יותר. קורבין אמר כי היות והמפלגה כמעט שילשה את גודלה מאז האביב האחרון, יש לנהוג באחריות ובדאגה לחברים בה.

הטלטלה בלייבור החלה לאשר שקורבין הואשם בתוצאות משאל העם

קורבין לא זכה לתמיכה הן ממפלגתו והן מחוצה לה בתקופה האחרונה. ניתן לומר כי במידה רבה אירע מרד נגדו בשורות המפלגה. הטלטלה בלייבור, שנוסדה לפני 116 שנה, החלה לאחר משאל העם שקבע כי הממלכה תעזוב את האיחוד. במפלגת האופוזיציה האשימו את קורבין בכך שלא פעל מספיק במהלך הקמפיין שקדם להצבעה על הגורלית כדי לשכנע את הבוחרים. גם ראש עיריית לונדון, סדיק חאן, השייך למפלגת הלייבור, קרא לחברי מפלגתו להחליף את היו"ר אחרי משאל העם, מה שהעמיק את חוסר היציבות במפלגה.

נוסף על כך, נרשם גל התפטרויות בתוך המפלגה כאשר בכירים רבים התפטרו במחאה על כך שקורבין סירב להתפטר בעצמו עם היוודע תוצאות משאל העם. 23 מתוך 31 חברי ממשלת הצללים של הלייבור, כולל היועצת הכלכלית הבכירה אנג'לה איגל, שהטילה על מנהיגותו של קורבין חלק מהאשמה על ההפסד, התפטרו מתפקידם.

סאדיק חאן, מועמד מפלגת הלייבור לראשות עיריית לונדון, בריטניה, ספטמבר 2015. AP
קרא לחברי הלייבור להחליף את קורבין. ראש ממשלת לונדון חאן/AP

חודש קודם לכן נרשמה סערה בקרב היהודים ברחבי העולם נוכח אמירה אנטישמית של קורבין. במהלך נאום שנשא בלונדון אמר כי "חברינו היהודים לא אחראים למעשיה של מדינת ישראל או של ממשלת נתניהו, יותר מכפי שחברינו המוסלמים אחראים למעשיהם של ארגונים אסלאמיסטיים או 'מדינות אסלאמיות'". גורמים רבים הטיחו בו ביקורת על המשתמע מדבריו, בטענה כי מדובר בהשוואה ישירה בין ישראל לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully