וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על סערת דרוויש לוואלה! NEWS: הייתי נוהג כמו מירי רגב

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS לניו יורק

24.9.2016 / 17:47

בריאיון מיוחד שיפורסם במלואו הערב, יוצא ראש הממשלה נגד השמעת שירי המשורר מחמוד דרוויש בטקס פרסי אופיר. "הוא קונן על הקמת המדינה. להעלות אותו בטקס ישראלי רשמי? נו, באמת"

צילום: עודד בינו ואורן בלנקשטיין

"הייתי נוהג בדיוק כפי שנהגה מירי רגב, להעלות את דרוויש שמקונן על הקמת מדינת ישראל בפרס ישראלי רשמי? נו, באמת" – כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון מיוחד שהעניק בניו יורק אמש (שישי) לוואלה! NEWS. במהלך הריאיון העניק נתניהו גיבוי מוחלט לצעד של שרת התרבות בטקס פרסי אופיר, שעורר סערה ציבורית. במהלך הטקס יצאה רגב מהאולם בשעה שעל הבמה הושמע שיר המבוסס על שירו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. יציאתה מהאולם עוררה סערה כבר בעת הטקס, והובילה למחאתם של אומנים רבים במהלך נאומה של השרה.

במהלך הריאיון, שיפורסם במלואו הערב בשעה 20:00, גיבה נתניהו את מהלכה של רגב. "חד משמעית הייתי נוהג אותו הדבר", אמר, "מה זה מחמוד דרוויש? זה מה שיש להם להראות שם? דרוויש קונן על הקמת מדינת ישראל ושאף להיעלמותה. אני צריך להעלות אותו בפרס ישראלי רשמי? זה המשורר הלאומי של הפלסטינים שמדבר על היעלמותה של מדינת ישראל ועל העוול הנורא שבעצם כינונה, נו באמת. כן, הייתי עושה בדיוק אותו הדבר".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו: "המחלוקות עם אובמה מעולם לא היו על בסיס עוינות אישית"
השרה רגב: "השימוש בדרוויש הוסתר ממני ומצוות לשכתי"
בעקבות אירועי טקס פרסי אופיר - תלונה הוגשה במשטרה נגד השחקן רועי אסף

סערת מירי רגב נתניהו לוואלה NEWS "גם אני הייתי יוצא אם היו משמיעים שיר של דרוויש". ספק 500
"חד משמעית הייתי נוהג אותו הדבר". נתניהו/ספק 500

בעקבות הסערה שהתעוררה בטקס, הוגשה תלונה במשטרה נגד השחקן רועי אסף שניסה לעלות לבמה במהלך נאומה של רגב. אתמול התייחסה השרה במסיבת עיתונאים לאירועים ואמרה כי הכוונה להשמיע את שיריו של המשורר הוסתרה ממנה. "נחצו קווים אדומים", אמרה רגב, "הייתה שם התנהגות שביזתה את החוק ואת התרבות הישראלית. אני הופתעתי מהשימוש בדרוויש וברגע שהבנתי שזה ניסיון לעשות פרובוקציה עם משורר המתנגד לקיומה של מדינה יהודית, היה לי ברור שאני לא נמצאת בטקס שבו משמיעים את שיריו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מירי רגב בטקס פרסי אופיר 2016. יותם רונן
"התנהגות שביזתה את התרבות הישראלית". רגב במהלך הטקס/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully