וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של רוסיה באו"ם: "אסור לתת לסוריה להידרדר לקטסטרופה"

נציג ידידתו הגדולה של המשטר הסורי התייחס בדבריו למצב במדינה השסועה והדגיש כי יש ללמוד מלקחי העבר. הוא האשים את ארצות הברית בניצול האיומים של קוריאה הצפונית והניסויים הגרעיניים שהיא עורכת כדי להציב טילים באזור אסיה

צילום: רויטרס

(בווידאו: שלושה מרכזים של ארגון סיוע מקומי בחאלב הופצצו על ידי המשטר)

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר אמש (שישי) מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם כי יש ללמוד מלקחי העבר ולא לתת לסוריה להידרדר לקטסטרופה. רוסיה, בעלת בריתו החשובה של אסד, עשויה לשרטט את הקווים ואת האסטרטגיה שיובילו את השנה הקרובה בסוריה. לברוב התייחס בדבריו גם למתיחות באסיה בשל הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית. לדבריו, ארצות הברית טועה כשהיא מציבה סוללות טילים בקוריאה הדרומית בשל איומי התקיפה של פיונגיאנג.

במהלך הלילה ניסו ארצות הברית ורוסיה למצוא דרך לחדש את הפסקת האש, שתוקפה פג ביום שני. שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר כי וושינגטון לא יכולה להיות היחידה שפותחת את הדלת לשלום, וקרא לממשלות סוריה ורוסיה ומלא את חלקן בנושא. "אם הרוסים יבואו אלינו עם הצעה חיובית, נקשיב למה שיש להם לומר", ציין קרי, לאחר פגישה של הקבוצה הבינלאומית לתמיכה בסוריה, בשולי העצרת.

עם זאת, במסיבת עיתונאים שנערכה שלשום טען שר החוץ של רוסיה כי מי שאשם באי-חידושה של הפסקת האש הכללית בסוריה הם האמריקנים. בתשובה לשאלה האם הוא מעריך שהפסקת האש תשוב לתוקפה, אמר לברוב לכתבים: "עליכם לשאול זאת את האמריקנים".

עוד בוואלה! NEWS:
הרצח בחתונה: במשטרה חושדים כי הרקע הוא סכסוך כספי בין עבריינים
ח"כ עודה על טקס אופיר: "רגב משתמשת בביזוי זיכרון השואה"
אסד יוצא למבצע נרחב: צבא סוריה הפציץ מרכזי סיוע אזרחיים בחאלב

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. 12 בפברואר 2016.. AP
מאשים את האמריקנים. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב/AP

מנגד, נציגה של האופוזיציה בסוריה, בסמה קודמני, אמרה כי אין סימן לכך שלרוסיה, בת בריתו של אסד, יש אינטרס בהפסקת אש בסוריה. קודמני הוסיפה כי הדרך היחידה שתגרום לאסד להוריד לקרקע את מטוסיו היא אם יהיה איום בתגובה חריפה.

ביום רביעי התכנסה מועצת הביטחון של האו"ם לדיון בנושא המלחמה לסוריה. ביום שבת התבטלה פגישה של המועצה הנוגעת להפסקת האש במדינה.

ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת בז'נבה להצגת תכנית סיום המלחמה בסוריה, 10 בספטמבר 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
לברוב/רויטרס, צילום: רויטרס

מוקדם יותר דווח על מתקפה אווירית נרחבת בחאלב, רק כמה שעות אחרי שהמשטר הסורי הכריז על מתקפה חדשה באוזר. מפקד ארגון ההגנה האזרחית באזור עמאר א-סלמו אמר כי לפחות 90 בני אדם נהרגו ו-40 בניינים נהרסו במתקפה האווירית. לדבריו, שלושה מתוך ארבעה מרכזי הסיוע של הארגון, שנודע בכינוי "הקסדות הלבנות", נהרסו.

(עדכון ראשון: 19:30)

חאלב לאחר מתקפת חיל האוויר הסורי, ספטמבר 2016. רויטרס
מחלצים ילדים לאחר מתקפת חיל האוויר הסורי בחאלב/רויטרס
חאלב לאחר מתקפת חיל האוויר הסורי, ספטמבר 2016. רויטרס
ההריסות בחאלב לאחר הפצצות צבא אסד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully