וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: השוטרת שהואשמה בהרג גבר שחור הסגירה את עצמה

בטי שלבי הגיעה לבית הכלא בטולסה שבאוקלהומה כמה שעות לאחר שהוגש נגדה כתב אישום בגין מותו של טרנס קראצ'ר, שלא היה חמוש. היא שוחררה לאחר ששילמה ערבות בסך 50 אלף דולרים. "פעלה בניגוד להיגיון"

עריכה: יאיר דניאל

השוטרת בטי שלבי, שהואשמה היום (שישי) בהריגה לאחר שירתה למוות באדם שחור לא חמוש בשבוע שעבר בטולסה, אוקלהומה, הסגירה את עצמה לידי הרשויות, שעות ספורות לאחר שהוגש נגדה כתב האישום. עם זאת, לאחר ששילמה ערבות בסך 50 אלף דולרים, היא שוחררה כ-20 דקות לאחר הגעתה לכלא.

התובע המחוזי סטיב קונזוויילר מסר אמש עם הגשת כתב האישום כי השוטרת "פעלה בניגוד להיגיון" כשירתה בטרנס קראצ'ר, בן 40, ביום שישי שעבר. התובע הפדרלי לשעבר פיל טרנר הסביר כי הפעילות המשפטית המהירה נגד שלבי נועדה, בין היתר, להרגיע את הרוחות בטולסה, ולהימנע מהפגנות נרחבות כפי שאירעו בימים האחרונים בשארלוט, קרוליינה הצפונית, על רקע ירי נוסף באדם שחור.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב ההפגנות האלימות: ראשת עיריית שארלוט הכריזה עוצר
נמשכות המהומות בשארלוט: מצב חירום הוכרז בעיר, מפגין נפצע אנוש
"הפסיקו להרוג אותנו": מהומות בארה"ב לאחר ששחור נורה בידי המשטרה

השוטרת בטי שלבי, שהואשמה בהריגת גבר שחור בטולסה, אוקלהומה, ספטמבר 2016. רויטרס
הגשת כתב האישום נועדה להרגיע את הרוחות בקהילה. שלבי/רויטרס

הלילה, ליל ההפגנות השלישי בשארלוט, חתמה ראשת העירייה ג'ניפר רוברטס, על צו הקובע כי החל מחצות (שעון מקומי, 7:00 לפי שעון ישראל) יוטל עוצר על רחובות העיר, שיימשך עד השעה 6:00 בבוקר. המפגינים מוחים על מותו של הגבר השחור קית' למונט סקוט מוקדם יותר השבוע, שנורה בידי שוטרים. לדברי המשטרה המקומית, סקוט נורה משום שסירב להניח את הנשק מידיו כשנתבקש לעשות זאת.

עורך דינה של משפחתו של סקוט, ג'סטין במברג, טען כי כלל לא ברור אם הוא אחז משהו בידיו בעת שנורה, וכי הן היו לצדי גופו. בריאיון לרשת CNN הוסיף עורך הדין כי סקוט לא התקרב אל השוטרים באופן תוקפני. דבריו נאמרו לאחר שהמשפחה צפתה בשני סרטונים של המשטרה שתיעדו את התקרית, והיא עדיין דורשת שהתיעוד יפורסם לציבור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנות באוקלהומה בעקבות מותו של גבר שחור שנורה על ידי ירי שוטרת. ארצות הברית, 20 בספטמבר 2016. AP
"לעצור את בטי שלבי". הפגנות באוקלהומה, השבוע/AP

אמש הבהיר מושל קרוליינה הצפונית, פט מקקורי, כי הרשויות לא יסבלו התפרעויות נוספות בעיר שארלוט, שבה הוכרז מצב חירום. המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי שוחח עם מקקורי, וציין כי הוא "עושה עבודה נפלאה בהתחשב בנסיבות הקשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully