וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאבו מאזן: אתה יכול להמשיך להפיץ שנאה - או לקדם שלום

בנאומו בפני העצרת הכללית תקף רה"מ את האו"ם, שלדבריו "הפך לפארסה מוסרית ומפלה לרעה את ישראל". "הדרך לשלום עוברת בי-ם וברמאללה - לא בניו יורק", הצהיר בתגובה לכוונת אבו מאזן לקדם הצעה חדשה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון

צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) בנאומו בפני עצרת האו"ם כי על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להכריע בין "הפצת שנאה" לבין קידום השלום. זאת בתגובה לנאומו של אבו מאזן, שתקף בחריפות את מדיניותה של ירושלים בנאום שנשא בפני באי העצרת. נתניהו הזמין את אבו מאזן להופיע בכנסת.

"לישראל יש עתיד מזהיר באו"ם. זאת חרפה כיצד שהאו"ם מוטה נגדה", אמר נתניהו בפתח דבריו. הוא אמר כי בכל האזור נשים נאנסות ומיעוטים נרצחים, אך בארגון מתמקדים דווקא בישראל. "האו''ם החל ככוח מוראלי, והפך לפארסה מוסרית".

לטענת ראש הממשלה, בשנים הבאות המצב ישתנה ויותר מדינות באו"ם יצביעו לטובת ישראל. הוא ציין כי מנהיגים בעולם מכירים ביכולותיה של המדינה. לדבריו, "בעולם הערבי יש שינוי כלפינו, הם רואים בנו בעלי ברית נגד איראן". נתניהו תקף את אונסק"ו וטען כי הוא "מכחיש את הקשר בן 4,000 השנה של העם היהודי למקומותיו הקדושים, כולל להר הבית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2016. רויטרס
השיב לאבו מאזן. נתניהו, הערב/רויטרס

נתניהו הודה לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי על מאמציו לקידום השלום. "אני מחויב לפתרון שתי המדינות", אמר ראש הממשלה. "אני מוכן להתחיל משא ומתן היום, לא מחר, לא בשבוע הבא, היום. במקום להפיץ שנאה כאן בניו יורק, אני קורא לאבו מאזן לנאום בכנסת בירושלים, ואני אשא דברים בפני הפלסטינים ברמאללה". לדבריו, "עומדות בפניו שתי אפשרויות - להפיץ שנאה או לפעול עמי למען השלום".

נתניהו, שנפגש אתמול עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אמר כי וושינגטון נותרה בעלת בריתה הקרובה ביותר של ירושלים. הוא התייחס לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, שאמר בנאומו כי יעלה בקרוב הצעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם וכי הוא מקווה ששום מדינה לא תטיל וטו על כך.

"אני יודע שיש דיבורים על מהלך נגד ישראל עד סוף השנה", אמר נתניהו, שהדגיש כי "לא ניתן לאף אחד להכתיב לנו תנאים". ראש הממשלה אמר כי "הדרך לשלום עוברת דרך רמאללה וירושלים, לא דרך ניו יורק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2016. AP
קורא לאבו מאזן לנאום בכנסת. נתניהו, הערב/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר בנאומו כי ההתנחלויות הורסות את האפשרות לפתרון שתי המדינות, אולם נתניהו השיב לו בנאומו: "עבור הפלסטינים, ההתנחלויות האמיתיות הן תל אביב וחיפה".

בקהל ישבו הוריו של הגדר גולדין, שנהרג במבצע "צוק איתן" ושגופתו מוחזקת בידי חמאס. נתניהו הזכיר אותם ואמר כי הארגון מסרב להחזיר את גופתו ואת גופתו של אורון שאול, שנפל אף הוא במבצע ברצועת עזה. "חמאס מפר את כל העקרונות הבינלאומיים", אמר. נתניהו התייחס בנאומו גם לאיראן ולתכנית הגרעין שלה. הוא ציין כי היא נותרה התומכת הגדולה ביותר של טרור ברחבי העולם והדגיש: "לא נאפשר לה לפתח נשק גרעיני".

(עדכון ראשון: 19:37)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו בכניסה לעצרת האו"ם בניו יורק. 22 בספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו שרה בעצרת האו"ם, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully