וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן באו"ם: נעלה בקרוב הצעה חדשה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא דברים בפני העצרת, ברקע גל הטרור והניסיונות לההתניע מחדש את תהליך השלום. "על ישראל להפסיק להוציא להורג ללא משפט את אזרחינו". לדבריו, "לא נקבל את המשך המצב הקיים"

צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נושא היום (חמישי) דברים בפני העצרת הכללית של האו"ם. זאת ברקע גל הטרור והניסיונות לההתניע מחדש את תהליך השלום. הוא אמר כי הרשות תגיש בקרוב הצעת החלטתה חדשה בנוגע להתנחלויות למועצת הביטחון של האו"ם. הוא הביע תקווה כי "שום מדינה לא תטיל על כך וטו", ברומזו לארצות הברית.

"הסכמנו כבר לקווי 67' ולבירה במזרח ירושלים, מה עוד אפשר לבקש כבר מאיתנו?", אמר. אבו מאזן הוסיף כי על ישראל "להפסיק את המדיניות הדכאנית שלה, עליה להפסיק את ההוצאות להורג ואת הפרובוקציות נגד מסגד אל-אקצא". אבו מאזן הדגיש כי "לא נקבל את המשך המצב הקיים. ההתנחלויות הן לא חוקיות, מתחילתן ועד סופן".

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי ישראל לא מקיימת את הסכמי אוסלו וכי היא מרחיבה את הבנייה בהתנחלויות, מה ששוחק את האפשרות לפתרון שתי המדינות. אבו מאזן טען כי החלטות שהתקבלו במועצת הביטחון בנושא לא מיושמות וכך ישראל "יכולה להחרים עוד אדמות פלסטיניות בגדה המערבית, כולל במזרח ירושלים, עם חסינות דיפלומטית".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, 30 בספטמבר 2015. רויטרס
אבו מאזן בעצרת האו"ם, אתמול/רויטרס

אבו מאזן הזכיר גם את הפיגוע בכפר דומא, שבו נרצחו שלושה מבני משפחת דוואבשה לפני יותר משנה. "המעשים האלימים של המתנחלים הגיעו עד לכדי יצירת ארגוני טרור, ששרפו משפחה שלמה", אמר יו"ר הרשות הפלסטינית.

הוא ציין את הסרטון שפרסם החודש ראש הממשלה נתניהו, ובו אמר כי הדרישה לפינוי ההתנחלויות משולות ל"טיהור אתני". לדברי אבו מאזן, ישראל היא זאת "שמבצעת טיהור אתני". אבו מאזן הזכיר את הצהרת בלפור, שניתנה על ידי בריטניה ב-1917 והבטיחה בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. יו"ר הרשות הפלסטינית אמר בנאומו כי בקרוב ימלואו מאה שנה "להצהרה הידועה לשמצה" וכי על בריטניה להכיר באחריותה לכך "ולפצות את הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully