וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחת רווחה בתעשייה האווירית: "שיגור 'אופק 11' עבר בהצלחה"

22.9.2016 / 18:45

ראש מנהלת חלל במשרד הביטחון, אמנון הררי, אמר לוואלה! NEWS כי הלווין החל להעביר תמונות ראשונות מהחלל. לדבריו, לאחר ימים ארוכים של אי-ודאות הלוויין הישראלי החל לתת תפוקות מבצעיות. "הלידה של הלוויין הייתה קשה, לא רק לידה של תינוקות היא כזו"

צילום: מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון

הלוויין הישראלי "אופק 11" החל להעביר היום (חמישי) תמונות ראשונות מהחלל, לאחר ימים ארוכים שבהם לא ידעו בתעשייה האווירית מה עלה בגורלו - כך אמר הערב לוואלה! NEWS ראש מנהלת חלל במשרד הביטחון, אמנון הררי. "מ-13 בספטמבר היינו עסוקים בלהוריד תת-מערכת אחרי תת-מערכת ומאז הייתה לנו שליטה על הלוויין. כעת, הוא נותן תפוקות מבצעיות. תמונות מצוינות", אמר.

לדברי הררי, "הלידה של הלוויין הייתה קשה - לא רק לידה של תינוקות היא כזו. מעבר לזה שהלויין הוריד תמונות, אנחנו עדיין משלימים את כל הבדיקות של הלוויין". הוא הוסיף: "עכשיו אפשר לומר שהשיגור עבר בהצלחה. התגברנו על מה שהיה".

ידיעות קודמות בנושא:
דריכות גדולה במערכת הביטחון: "אופק 11 לא מתפקד כמו שצריך"
לכישלון יהיו השלכות קשות: מפעילי "אופק 11" לא מרימים ידיים
אין שינוי במצב "אופק 11": חשש במערכת הביטחון מפגיעה מודיעינית

שיגור הלוויין אופק 11, ספטמבר 2016. מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון, ספק 500
שיגור הלוויין/ספק 500, מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון

הלוויין שוגר לפני כשבוע מבסיס פלמחים ולאחר שעברו בהצלחה שלושת השלבים של המשגר, נכנס הלוויין לחלל למסלול שנקבע לו מראש. עם זאת, בשלב זה התקבלו דיווחים שלא הכול כשורה. לטענת הגורמים, יש סיכוי להשיב את הלוויין לפעילות מלאה, ובמקביל מתבצעות בדיקות על ידי "המומחים הטובים ביותר למשימה זו".

ביום שני אמרו גורמי ביטחון לוואלה! NEWS כי מסיבות לא ברורות הוא "לא פועל כמצופה". "קיים קשר עם הלוויין, אך הוא לא מתפקד כמו שצריך", אמר אחד הגורמים והוסיף: "אנחנו עדיין מבצעים בדיקות במערכות". ההערכה היא שתתפרסם הודעה רק כשתהיה הכרעה סופית על מצבו – שלילית או חיובית. יצוין, כי הפעילות מול הלוויין מתבצעת מתחנת הבקרה והשליטה של התעשייה האווירית ביהוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully