וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת נהגי האוטובוס בוונצואלה: חסמו צירים מרכזיים בבירה קרקאס

הנהגים השביתו חצי ממערך התחבורה בעיר, והחנו את רכבם מול משרד התחבורה במשך שעות - דבר שהוביל לשיבושי תנועה. במקביל, ועדת הבחירות דחתה אפשרות לקיום משאל עם להדחת הנשיא השנה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נהגי האוטובוס בוונצואלה גרמו אתמול (רביעי) לשיבושים קשים בכבישי הבירה קראקס, לאחר שהחנו את רכביהם בצירים מרכזיים במחאה על המשבר הכלכלי החמור במדינה. מאות נהגים החליטו להשבית חצי ממערך התחבורה הציבורית בעיר בת שלושה מיליון התושבים, וקראו למשכורות גבוהות יותר, להגנה מפני פשעים אלימים והספקת חלקי חילוף לאוטובוסים כמו צמיגים, מצברים ושמנים שבהם קיים מחסור חמור במדינה.

נהגים רבים החנו את רכביהם מחוץ למשרד התחבורה, וחסמו את אחד הצירים המרכזיים באזור למשך תשע שעות – דבר שהוביל לאי-סדר משמעותי בכבישים של מזרח הבירה. הנהגים שהפגינו מול המשרד ביקשו להיפגש עם השר, ריקרדו מולינה, אך זה סירב וטען כי לוח הזמנים הצפוף שלו לא מאפשר זאת.

"אנחנו לא זזים מכאן", אמר הוגו אוקנדו, דובר איגוד נהגי האוטובוס. "הם חושבים שהם כל כך חשובים? אנחנו חשובים גם כן". הוא איים כי הנהגים יפתחו בשביתה כללית בכל המדינה אם המשרד לא יספק להם תשובות לבעיותיהם.

עוד כתבות מהעולם:
לפני העימות הראשון: קלינטון מובילה על טראמפ ב-6% בסקר חדש
שוב מסתבך: "אנתוני וינר ניהל שיחות מיניות ברשת עם בת 15"
עקב הברקזיט: יהודי בריטניה מתנתקים מהעבר ומבקשים דרכון גרמני

נהגי אוטובוסים בקראקס, בירת ונצואלה, החנו את רכבם ברחובות במחאה על המצב הכלכלי, ספטמבר 2016. רויטרס
"אנחנו חשובים גם כן". האוטובוסים ברחובות קראקס/רויטרס

במקביל, ועדת הבחירות במדינה דחתה את דרישת האופוזיציה לקיום משאל על הדחת הנשיא ניקולאס מדורו עוד השנה. לפי גורמים רשמיים בוועדה, הצבעה כזו יכולה להיערך ברבע הראשון של 2017, ורק אם ייאסף מספר החתימות הדרוש לכך במשך שלושה ימים בסוף אוקטובר.

מדובר באכזבה לאופוזיציה, שכן על פי החוק הצבעה בעד ההדחה בשנה הנוכחית הייתה גוררת בחירות ומאפשרות לה לעלות לשלטון. עם זאת, אם מדורו יודח בשנה הבאה, סגנו יסיים את תקופת הכהונה עד לבחירות הבאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נהגי אוטובוסים בקראקס, בירת ונצואלה, החנו את רכבם ברחובות במחאה על המצב הכלכלי, ספטמבר 2016. רויטרס
צירים מרכזים נחסמו. קראקס, אתמול/רויטרס

לפי הסקרים במדינה, רוב האזרחים מעוניינים בהדחת הנשיא מהמפלגה הסוציאליסטית, השולטת במדינה כבר 17 שנים. דובר מפלגות האופוזיציה, חסוס טורילבה, אמר במסיבת עיתונאים כי המפלגות ימשיכו לדרוש קיום משאל עם בשנה הנוכחית. "הממשלה חוששת להתמודד מול העם בבחירות, ברחובות, ובכל תחום", אמר.

בשל מצבה הכלכלי הקשה של ונצואלה, סובלים התושבים חודשים ארוכים ממחסור חמור במוצרי יסוד. בחודש שעבר חצו יותר מ-28 אלף בני אדם את הגבול מוונצואלה לקולומביה השכנה במטרה לרכוש מזון ומוצרים בסיסיים. בתחילת החודש הפגינו מאות אלפי בני אדם בקראקס נגד הנשיא מדורו ובעדו. תומכי האופוזיציה הציגו את העצרת הגדולה ביותר שנראתה במדינה במשך שנים. המפגינים התומכים באופוזיציה יצאו נגד מדיניות הנשיא, ונגד ועדת הבחירות שלדבריהם מעכבת את קיומו של משאל עם שיכול לקצר את שהותו של מדורו בשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully