וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו מיליון מסמכים מודלפים על עשרות אלפי חברות באיי בהאמה

בשעה 21:00 בדיוק פרסמו מערכות עיתונים בעולם את המסמכים, ובהם שמותיהם של דירקטורים ובעלי מניות ב-176 אלף חברות שנרשמו במקלטי המס. בין היתר אותרו ברשימות שמותיהן של שרת הפנים הבריטית ובכירה לשעבר באיחוד האירופי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(נשיא פנמה הכריז על ועדה לחקירת הדלפת מסמכי פנמה, אפריל האחרון)

מערכות עיתונים ברחבי בעולם פרסמו אתמול (רביעי) בשעה 21:00 בדיוק מידע מודלף הנוגע לחברות הרשומות באיי בהאמה, הנחשבים למקלטי מס ידועים לשמצה. מדובר בהדלפה של 1.3 מיליון מסמכים השייכים לרשויות במדינת האיים. לפי הגרדיאן הבריטי, אחד העיתונים שאליו הגיע המידע, הנתונים שופכים אור על פרטים הנוגעים לאינטרסיהם הכלכליים של פוליטיקאים, יזמים ובעלי הון. החשיפה מגיעה חמישה חודשים לאחר פרסום מסמכי פנמה, שהובילו לסערה עולמית ולחשיפת מידע רב על עסקיהם של פוליטיקאים ברחבי העולם.

המידע החדש מכיל את שמותיהם של דירקטורים ובעלי מניות בכמעט 176 אלף חברות קש, קרנות נאמנות ומוסדות שנרשמו באיי בהאמה בין 1990 ל-2016. כמו במסמכי פנמה, המסמכים הגיעו דרך העיתון הגרמני "סודויטשה צייטונג", וכולם מפורסם בפומבי במאגר מידע שהוקם על ידי איגוד העיתונאים החוקרים הבינלאומי (ICIJ).

"אנו רואים בחשיפה כשירות לציבור, שייאפשר למידע היסיסי הזה להיות זמין לכל", אמר ג'ררד רייל, יו"ר ה-ICIJ. "ישנן ראיות רבות שלפיהן במקום שבו ישנה סודיות יש פוטנציאל לעוולות, אז בואו ונסיר את הסודיות".

עוד כתבות מהעולם:
דיווח בלבנון: "המורדים בסוריה יעבירו את גופת אלי כהן לישראל"
קרי: יש לקרקע מטוסים בסוריה כדי להגן על שיירות סיוע הומניטרי
375 מדענים נגד טראמפ: מודאגים מעמדותיו לגבי שינויי האקלים

שרת הפנים של בריטניה, אמבר ראד. רויטרס
שמה נמצא במסמכים שהודלפו. שרת הפנים הבריטית אמבר ראד/רויטרס

הגרדיאן מצא ברשימה שתי חברות שבניהולן הייתה מעורבת שרת הפנים הבריטית, אמבר ראד. לפי המידע, ראד כיהנה כדירקטורית של החברות – עובדה שאותה לא חשפה בעבר, גם לא כאשר הגנה על ראש הממשלה הבריטי לשעבר דייוויד קמרון, לאחר חשיפת המעורבות של אביו בחברה באיי בהאמה במסגרת מסמכי פנמה.

עוד נמצא כי ראד הייתה מערובת בחברה לאיתור יהלומים בסיביר, שנסחרה בבורסה בלתי-מוסדרת. ראד אמרה כי עבודותיה טרם נכנסה לפוליטיקה היו ידועים לציבור, אך היא סירבה לענות לשאלות הנוגעות להשקעותיה בחברות באיי בהאמה או לתשלום המסים של החברות לבריטניה.

עוד עלה מהמסמכים כי נילי קרוס, נציבת האיחוד האירופי לענייני תחרות לשעבר המייעצת בימים אלה ל"בנק אוף אמריקה" ול"אובר", לא הצהירה על חברותה בדירקטוריון של חברה באיי בהאמה בעת שכיהנתה בתפקידה בבריסל.

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully