וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטאי, מדען או רופא: מה רוצים הילדים להיות כשיהיו גדולים?

21.9.2016 / 22:50

סקר חדש שהזמין משרד המדע לקראת אירועי "ליל המדענים" מצא כי ילדי ישראל שואפים להישגים בספורט, לקריירת היי-טק ואף להשתלב במחקר. מה בחרו הילדות ועל מה חולמים הבנים?

עריכה: ניר חן

(בווידאו: לקראת ליל המדענים של 2015)

סקר חדש שהזמין משרד המדע לרגל אירועי ליל המדענים ומתפרסם היום (רביעי) מראה כי המקצועות המובילים שבהם היו רוצים ילדי ישראל לעסוק הם ספורטאים, מדענים ואנשי היי-טק. מבין תחומי המדע, ההתעניינות הרבה ביותר נרשמה לתחומי המחשבים, בעלי החיים והמתמטיקה. מקצוע ההוראה, הנמצא במקום הרביעי הכללי, היה הראשון בקרב ילדות – אך לא קיבל ייצוג כלל בקרב הבנים שנשאלו.

בסקר, שבוצע בידי מכון סמית למחקר באוגוסט האחרון, השתתפו 401 ילדים בגילאי שש עד 15 מהמגזר היהודי, שמילאו את השאלון באמצעות האינטרנט. לחמשת המקומות הראשונים מבין המקצועות המבוקשים הגיעו ספורטאי (12%), מדען (11%), איש היי-טק (9%), מורה (8%) ורופא (7%). 12% מהילדים עדיין לא יודעים מה ירצו להיות. יש לציין כי הסקר נערך בסמיכות למשחקים האולימפיים בברזיל, מה שאולי השפיע על רצונם של הילדים להיות ספורטאים.

מידת העניין במקצוע ההיי-טק עולה משמעותית בקרב בני 13 עד 15. כך, 24% מהם ציינו את המקצוע כמועדף עבורם. כמו כן, עולה כי ככל שהגיל עולה – עולה גם אחוז הילדים שלא יודעים באיזה מקצוע ירצו לעסוק.

עוד בוואלה! NEWS:
הסוף לפספוס פניות בווייז: המערכת הלוויינית שתחולל מהפכה בניווט בישראל
סקר: רוב הציבור סבור שתשלומי הורים מעמיקים את האי-שוויון
דוח: נשים בישראל משכילות יותר - אך מרוויחות פחות מגברים

ילדים בקורס לימוד גלישת גלים. נתניה, 21 ביולי 2016. ראובן קסטרו
ייתכן שלאולימפיאדה הייתה השפעה על רצון הילדים. קורס גלישת גלים בנתניה/ראובן קסטרו

בפילוח לפי מגדר, נמצא כי ארבעת המקצועות הנחשקים בעיני בנות הן מורה או גננת (16%), וטרינרית (11%), רופאה (10%), אשת בידור (10%) ומדענית (8%). ארבעת המקצועות שבנים הכי רוצים להיות הם ספורטאי (17%), איש היי-טק (16%), מדען (13%) ומהנדס (6%). אף אחד מהבנים לא ציין שהוא רוצה להיות מורה או גנן, אך גם בקרב בנות פוחתת המשיכה למקצוע ההוראה ככל שהגיל עולה, והרצון להיות מדענית, אשת היי-טק או רופאה עולה.

הסקר מגלה עוד כי תחומי המדע שהכי מעניינים את הילדים הם, לפי סדר יורד, מחשבים, בעלי חיים, מתמטיקה, חלל וכדור הארץ. 65% מהבנים ציינו כי מחשבים הוא התחום שהכי מעניין אותם מבין תחומי המדע ו-57% מהבנות ציינו בעלי חיים. בהתאם לכך, החוג שילדים הכי היו רוצים לבחור מבין חוגי המדע הוא בנושא מחשבים (43%) , חקר בעלי חיים (35%), רובוטיקה (22%) וחלל (14%).

כשנשאלו אם עסקו בפעילות מדע כלשהי בחופש הגדול, נמצא כי כשני שלישים מהילדים עסקו בפעילות שכזו. כשליש מתוכם צפו בתכנית מדע בטלוויזיה, כ-26% ביקרו במוזאון מדע, 20% גלשו באתרים הקשורים למדע, 16% השתתפו בפעילות מדע במסגרת קייטנה וכ-14% עשו משחקי ניסוי בבית.

לילה שכולו חשיפה לפעילות המדעית הענפה בישראל

ליל המדענים, הנערך בשיתוף משרד המדע והאיחוד האירופי, הוא לילה של פעילויות מדע לקהל הרחב במוסדות המחקר ובמוזיאוני המדע ברחבי הארץ. החל מהשעה 17:00 יפתחו מוסדות המחקר ומוזיאוני המדע ברחבי הארץ את שעריהם לקהל הרחב ויציעו מפגשים עם מדענים ומדעניות, סיורים במעבדות, הרצאות, הופעות, ניסויים, סדנאות ופעילויות מדע לילדים. הפעילויות מותאמות למגוון גילים והכניסה ללא תשלום.

שר המדע אופיר אקוניס אמר כי ליל המדענים יחשוף את ילדי ישראל לעשייה במוסדות המחקר הישראליים, שנחשבים לטובים בעולם. "האירועים, המתקיימים בכל רחבי הארץ, מעוררים סקרנות בקרב ילדים לעסוק בתחומי מדע ומפתחים אצלם את השאיפה להיות מדענים כשיהיו גדולים. האירועים פתוחים בחינם ואני מזמין את כולם לקחת חלק בהם, ליהנות ולהעשיר את הידע", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully