וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרונית אלקבץ עד גאולה כהן: תכנית חדשה תלמד על נשים פורצות דרך

22.9.2016 / 0:47

משרד החינוך השיק את תכנית "אור ממזרח", שמטרתה עידוד שוויון מגדרי, כחלק מיישום המלצות ועדת ביטון. במסגרתה ילמדו התלמידים על 28 נשים משפיעות שמוצאן ביהדות ספרד והמזרח. עוד ברשימה: הרבנית עדינה בר שלום והמשוררת עדי קיסר

עריכת וידאו: אביב אירגז.

(בווידאו: אילו תכנים הוצאו עקב מסקנות ועדת ביטון?)

משרד החינוך הודיע אתמול (רביעי) כי במסגרת יישום המלצות ועדת ביטון, כבר בשנת הלימודים הנוכחית תופעל תכנית חדשה בשם "אור ממזרח" במערכת החינוך. התכנית פותחה ביחידה לשוויון מגדרי במשרד ומטרתה להציג את דמותן ותרומתן של 28 נשים פורצות דרך שמוצאן ביהדות ספרד והמזרח.

ברשימת הנשים שגובשה לצורך התכנית מופיעות, בין היתר, השחקניות רונית אלקבץ וחנה אזולאי-הספרי, חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, הרבנית עדינה בר-שלום, המדינאית ואשת העסקים דונה גרציה-נשיא, הזמרת ברכה צפירה והמשוררת עדי קיסר.

התכנית החדשה תהווה חלק משיעורי מחנך ותשולב לקראת טקסי בנות ובני מצווה, לקראת יום האישה הבינלאומי, במסגרת עבודת שורשים ועוד. בתי הספר יוכלו לעסוק בכל 28 הנשים המפורטות בתכנית, לבחור להתמקד בחלקן או להוסיף אחרות לפי שיקול דעתם. כמו כן, בתי הספר יוזמנו לחבר את תכני התכנית גם למקצועות נוספים, כמו היסטוריה, תרבות ישראל וספרות.

עוד בנושא:
ביקור בקברי צדיקים ומסעות למרוקו: אלה ההמלצות למערכת החינוך
האקדמיה תתנגד, התקציב מופרך: מכשולי היישום של מסקנות ועדת ביטון
טקסים ועדויות אישיות: כך יציינו בבתי ספר את יום הגירוש ממדינות ערב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הוועדה להעצמת הזהות המזרחית במערכת החינוך הגישה את המלצותיה לשר בנט. יותם רונן
בנט מקבל את המלצות ועדת ביטון, יולי/יותם רונן

שר החינוך נפתלי בנט ציין כי במסגרת יישום המלצות ועדת ביטון, ניתן יהיה לספר את סיפורן השלם של נשים הנמנות עם מורשת יהדות ספרד והמזרח. "במורשת יהדות ספרד והמזרח נשים היו מנהיגות ופורצות דרך, הובילו בשירה, בספרות, בכלכלה ובאומנות, היו בעלות השכלה והובילו שינויים חברתיים גדולים", אמר בנט, והוסיף: "מעמדן של נשים אלו יילמד בצורה הראויה להן כמנהיגות, מובילות ופורצות דרך בזכות הכישרון שלהן, האמביציה שלהן והעשייה העשירה שלהן בתחומים רבים".

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, התייחסה אף היא ליישום התכנית ואמרה כי מדובר בחלק מהתהליך שנראה בשנים האחרונות בחברה הישראלית, במסגרתו יותר ויותר נשים פורצות דרך, מקבלות תפקידי מפתח ומותירות חותם בתחומים שונים. "התכנית נועדה לקיים בתוך בתי הספר למידה אודות הדרך אשר הובילה את הנשים פורצות הדרך לידי מימוש עצמי, ולבחון יחד עם התלמידים אילו תכונות באותן נשים יכולות לסייע להם במימוש יכולתם, היום ובהמשך דרכם בחיים", הסבירה.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully