וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יחימוביץ' או ניסנקורן?": המאבק על תפקיד יו"ר ההסתדרות מתחמם

21.9.2016 / 19:15

בהקלטה של סקר טלפוני, שהגיעה לידי וואלה! NEWS, נשמע חבר בהסתדרות נשאל בנוגע לתמיכתו האפשרית בשלי יחימוביץ', ח"כ מאיר כהן או היו"ר הנוכחי. גורמים בהסתדרות: "הבחירות מדירות שינה מעיניו של ניסנקורן". ההסתדרות: "לא מכירים סקר כזה"

ספק 500

מערכת הבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות, שצפויות להיערך בחודש מאי הקרוב, מתחממת. לידי וואלה! NEWS הגיעה הקלטה של סקר טלפוני שבודק את אחוזי התמיכה של היו"ר הנוכחי אבי ניסנקורן בהשוואה לחברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) ולח"כ מאיר כהן (יש עתיד). ניסנקורן, לפי שעה, הוא המועמד היחיד לתפקיד, אולם הסקר שנערך מעיד על כך ששמות נוספים בפוליטיקה הארצית נבחנים כמתמודדים אפשריים.

בהקלטה נשמע חבר בהסתדרות נשאל "אם הבחירות לתפקיד היו"ר יערכו מחר, בין מאיר כהן לאבי ניסנקורן, למי תצביע?". בהמשך, הוא נשאל גם על ההתמודדות בין ניסנקורן ליחימוביץ' ובין ניסנקורן לח"כ נוסף מטעם יש עתיד, מיקי לוי. עוד ניסו בסקר לעמוד על הערכת תפקודו של היו"ר הנוכחי. "כשאתה חושב על היו"ר הקיים, איך אתה מעריך את תפקודו?", נשאל חבר ההסתדרות.

עוד בוואלה! NEWS:
אדמו"רים בכירים על סערת השבת: "פרישה מהממשלה לא עלתה לדיון"
הכנסת קיימה דיון מיוחד על משבר הרכבת - פחות מ-30 ח"כים הגיעו
נתניהו נזף בחיים כץ וביקש שיחליף חולצה לפני ישיבת הממשלה: "לא מכובד"

אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות החדשה. תל אביב 17 באפריל 2016. מגד גוזני
"סגר עם הרצוג דיל פוליטי לדחיית הפריימריז בעבודה". ניסנקורן/מגד גוזני

כמו כן, התמקד הסקר באופן שבו נתפסים שלושת המועמדים. שאלה נוספת ביקשה לבדוק למי מבין שלושת "המועמדים האפשריים" יחימוביץ', ניסנקורן וכהן הכי מתאימים התיאורים "ישר ואמין", "מנהיג חברתי", "יפעל לטובת חברי הסתדרות כמוך", "מנהיג חזק", "ישמור על הוועדים גדולים וחזקים", ו"מיושן ועייף". דובר יו"ר ההסתדרות, יניב לוי, מסר בתגובה לסקר כי "אנחנו לא מכירים ולא עשינו סקר כזה".

לאחרונה עלו שמותיהם של יחימוביץ' וכן של עמיר פרץ כמועמדים פוטנציאלים להתמודד לתפקיד. עם זאת, גורמים בהסתדרות הסבירו כי ניסנקורן ביצע לאחרונה שורה של מהלכים כדי למנוע את התמודדותם לתפקיד מולו. "ניסנקורן סגר יחד עם יצחק הרצוג דיל פוליטי לדחיית הפריימריז במפלגת העבודה לחודש יולי, חודשיים אחרי הבחירות להסתדרות", הסביר אחד מהם.

זאת, לדבריו, במטרה לקעקע את התמודדותם של מועמדים יותר אטרקטיביים במפלגת העבודה, שעל פי הערכתו היו מעדיפים לרוץ לראשות המפלגה מאשר לתפקיד יו"ר ההסתדרות. כך, לשיטתו של ניסנקורן, ייווצר מצב שבו היו"ר הנוכחי יישאר מועמד יחיד לתפקיד, ובתמורה לכך, יעזור לכאורה ניסנקורן להרצוג לנצח בבחירות המקדימות במפלגתו.

עוד באותו נושא

עריפת הראש תידחה? יריית הפתיחה של המאבק בין הרצוג למתנגדיו

לכתבה המלאה
בוז'י הרצוג ושלי יחימוביץ' בישיבת סיעה של מפלגת העבודה. טלי מאייר
"לא אקבל החלטה לפני ינואר". יחימוביץ' לצדו של הרצוג בישיבת סיעה/טלי מאייר

"הבחירות הקרובות מדירות שינה מעיניו של ניסנקורן", הסביר גורם נוסף בהסתדרות, שטען כי הוא "מתכונן במרץ לבחירות". לדבריו, "כבר בחודש אפריל סגר ניסנקורן את ספר הבחירות, כך שמי שהצטרף להסתדרות עד לחודש מאי ולא אחרי יוכל לבחור בבחירות הקרובות. הוא יוצא לסיורי שטח עם הכוורת הפוליטית שלו מההסתדרות, ורק אתמול לראשונה הוא פתח עמוד פייסבוק".

גם שמו של מאיר כהן עלה כמי שעשוי לרוץ לתפקיד יו"ר ההסתדרות. זאת, לאחר שבחודש אפריל האחרון נחשף בוואלה! NEWS כי מפלגת יש עתיד מקימה סיעה בהסתדרות בהובלתו של כהן, שהחל לקיים פגישות עם איגודים רבים. אלה פונים אליו בדיסקרטיות, מתוך פחד להתנכלות מצד הנהלת ההסתדרות בשל שיתוף הפעולה עם יש עתיד.

מאיר כהן מסיעת יש עתיד מגיע לבית הנשיא, מרץ 2015. טלי מאייר
"ראשי ועדים ונציגי עובדים מביעים אכזבה מההתנהלות". כהן/טלי מאייר

"כרגע אני מתרכז יחד עם חבריי קארין אלהרר ומיקי לוי בהקמת סיעה שתתמודד בהסתדרות", הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כהן. לדבריו, "אני נפגש עם ראשי ועדים ונציגי עובדים שמביעים אכזבה מההתנהלות היום, אני לא פוסל שום תרחיש". יחימוביץ' הגיבה לדיווחים האחרונים בטוויטר, וצייצה: "זה גוף חשוב, מכריע ויקר ללבי, אבל כרגע הסיכוי שאתמודד לא גבוה, ובכל מקרה לא אקבל החלטה לפני ינואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully