וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: העימות העתידי עם חמאס צריך להסתיים עם הכרעה ברורה

שר הביטחון אמר את הדברים בריאיון לערוץ 20, הראשון מאז נכנס לתפקידו במאי. "בשני העימותים האחרונים היו התלקחויות שאיש לא רצה", אמר. על החייל אלאור אזריה אמר: חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת

אביגדור ליברמן מדבר בכנס ישראל ביתנו באריאל. ראובן קסטרו
שר הביטחון ליברמן/ראובן קסטרו

"התפיסה שלי היא ברורה - על העימות הבא להסתיים בהכרעה ברורה" – כך אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן בריאיון ראשון מאז מונה לתפקיד הבכיר ביחס למאבק בחמאס. ליברמן, שנכנס לתפקיד במאי האחרון לאחר שהחליף את משה יעלון, אמר בריאיון לערוץ 20 כי הוא הגיע עם תפיסת עולם מגובשת לגבי תפקידו הנוכחי. "אסור שמישהו ישאל את השאלה 'אז מי ניצח בסוף? חייבת להיות הכרעה ברורה וגם להכרעה יש פירושים שונים. לא ישאלו יותר מי ניצח ומי הפסיד".

במהלך הראיון התייחס ליברמן לסוגיית איומי חמאס נגד ישראל. "ישראל היא אחד המקומות הבטוחים בעולם", אמר ליברמן. "אבל אסור לנו לשכוח מה שקרה לפני מלחמת יום הכיפורים. בשני העימותים האחרונים היו התלקחויות שאיש לא רצה בהן ואף אחד לא צפה ואיכשהו נגרנו לזה. צריכים להיות מפוכחים, ערוכים וגם לשמור על צניעות, זה אף פעם לא מזיק".

עוד בוואלה! NEWS:
זעם בעמונה על דברי ליברמן: "תחושת בגידה, הוא נכנע לשמאל ולפלסטינים"
אחרי שתקף והתנצל: ליברמן נועד עם שר ההגנה האמריקני בלונדון
ליברמן ביטל את סגירת הפנימייה הצבאית בחיפה; "אור עציון" תיסגר

אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, בבית המשפט הצבאי ביפו, 19 בספטמבר 2016.. מור שאולי
"אני מאוד רגיש לסוגיה". אזריה/מור שאולי

על החייל אלאור אזריה אמר שר הביטחון כי אזריה זכאי – כל עוד לא הורשע. "במדינה חופשית ודמוקרטית, כל אדם זכאי כל עוד לא הורשע בהליך המשפטי, כי לפי מה שמתרגם בתקשורת הישראלית, בן אדם קודם כל אשם ועליו החובה להוכיח שהוא זכאי ואני אומר את זה גם מניסיוני האישי. לכן, אני מאוד רגיש לסוגיה".

שר הביטחון הוסיף כי "גם חייל שיוצא לפעילות מבצעית הוא לא מחשב. כמו כולנו הוא מקבל לפעמים החלטה לא נכונה, לא מתוך זדון אלא תוך לחץ. גם אז אנחנו חייבים לגבות. צריך להבין, מדובר בסך הכל באנשים צעירים שנלחמים מול טרור, אז סביר להניח שיהיה מישהו שיקבל החלטה לא נכונה. שאנחנו נפקיר אותם? לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully