וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייסו כספים - והסתירו את מקורם: חשודים נוספים עוכבו בפרשת בל"ד

21.9.2016 / 9:42

המשטרה עיכבה לחקירה 13 חשודים, בהם פעילי המפלגה, בנוסף ל-23 המצויים במעצר. שישה מהעצורים יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם. על פי החשד, המעורבים בפרשה 274 גייסו כספים רבים לפעילות המפלגה והסתירו את מסלולם תוך ביצוע שורת עבירות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

היחידה הארצית של משטרת ישראל עיכבה הבוקר (רביעי) לחקירה 13 חשודים נוספים, בהם פעילי מפלגת בל"ד, במסגרת פרשה 274 העוסקת באי-סדרים בפעילות המפלגה. על פי החשד, המעורבים בפרשה גייסו כספים והסתירו את מקורם ומסלולם, תוך ביצוע שורת עבירות שבמרכזן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון, עבירות על חוק מימון מפלגות ועל חוק הרשויות המקומיות.

בהתאם להתפתחות החקירה, יובאו חשודים שייעצרו לדיון בהארכת מעצרם בהמשך, בבתי משפט בצפון ובמרכז. מלבד ה-13 שעוכבו הבוקר, עד כה מצויים במעצר 23 חשודים בפרשה, בהם בכירים ופעילים בבל"ד וכן עורכי דין ורואי חשבון. שישה מהם יובאו היום לבתי המשפט בבקשה להאריך את מעצרם ובעניינם של 17 הנותרים יתקיימו דיונים מחר.

החקירה החלה באישור היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, ובהתאם להמלצת פרקליט המדינה לנוכח ממצאי דוח מבקר המדינה. החקירה לוותה מראשיתה על ידי הפרקליטות, תחילה על ידי פרקליטות מחוז צפון ובהמשך על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כאשר פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה עודכנו בהתפתחויות במהלך החקירה. פעולות חקירה רגישות הובאו מראש לאישור היועץ המשפטי לממשלה.

לקריאה נוספת:
פרשת השחיתות בבל"ד: חברי כנסת מטעם המפלגה עשויים להיקרא לעדות
בכירי בל"ד עוכבו לחקירה בחשד שהעבירו מיליונים למפלגה בדרכי מרמה

בכירים נעצרו בחשד שהעבירו למפלגה מיליוני שקלים בדרכי מרמה. שלומי גבאי
עורכי דין של חלק מהחשודים/שלומי גבאי

החקירה מנוהלת על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. בפעילות שבוצעה במהלך החקירה הסמויה והגלויה, נטלו חלק כוחות מכמה מחוזות ויחידות של משטרת ישראל וכן מהיחידה לפיקוח על נותני שירותי מטבע במשרד האוצר. במסגרת החקירה ביצעו השבוע כוחות משטרה חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, בהם משרדים שונים של המפלגה ותפסו מסמכים וחומרים וכן נכסים וחשבונות בנק הקשורים למעורבים, לצורך בקשות חילוט בהמשך.

ממצאי דוח המבקר שנערך בנושא ותוצרי חקירה סמויה שניהלה יחידה ארצית של המשטרה, ביססו חשד לכך שבכירים ופעילים במפלגת בל"ד, יחד עם מעורבים רבים נוספים, בהם עורכי דין ורואי חשבון, ניהלו בשנים האחרונות מנגנון שיטתי לכאורה של יצירת מצג שווא על אודות מקורם של מיליוני שקלים אשר הוכנסו לקופת המפלגה ושימשו למימון פעילותה. כל זאת תוך הונאה של הרשויות ושל מבקר המדינה. על פי החשד, מיליוני שקלים שהושגו לכאורה ממקורות שונים בארץ ובחו"ל, דווחו במרמה ככספים שמקורם לכאורה בתרומות ממאות תורמים בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully