וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה דחה סנקציות חדשות על אסד - כדי לא לפגוע בהסכם עם רוסיה

בוושינגטון פוסט דווח כי הבית הלבן הפעיל לחץ על הדמוקרטים בבית הנבחרים, כדי שאלו ייסוגו מתמיכה בחוק שקידמו וכלל הטלת עיצומים על כל מוסד שיעשה עסקים עם דמשק. יו"ר בית הנבחרים: זריית מלח על הפצעים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הממשל האמריקני מנע מהקונגרס להטיל סנקציות חדשות על סוריה כדי לא לסכן את הפסקת האש במדינה שהושגה עם רוסיה – כך דווח אתמול (שלישי) בוושינגטון פוסט. הבית הלבן, כן נטען, פעל בסוף השבוע מאחורי הקלעים כדי לשכנע את הנהגת המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים להסיג את תמיכתה מהצעת החוק, שכללה עיצומים חדשים של משטרו של בשאר אסד.

החקיקה החדשה קודמה על ידי יותר מ-50 נציגים, רובם דמוקרטים, ובראשם אליוט אנג'ל, החבר הבכיר ביותר בוועדת יחסי החוץ של בית הנבחרים. הצעת החוק כללה את האצת חקירת פשעי המלחמה שבוצעו במסגרת המלחמה במדינה ואת תהליך המשא ומתן. כמו כן, היא דרשה מהנשיא ברק אובמה להטיל סנקציות חדשות על כל מוסד שעושה עסקים עם הממשל בדמשק או מממן אותו ואת כוחות הביטחון שלו, מה שהיה כולל מוסדות רוסיים ואיראניים.

לקריאה נוספת בנושא
הבית הלבן: רוסיה אחראית לתקיפת שיירת הסיוע בסוריה
מזכ"ל האו"ם: משטר אסד אחראי למותם של רוב האזרחים בסוריה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, העצרת הכללית של האו"ם, ניו יורק. 20 בספטמבר 2016. רויטרס
רצה לשמור על הפסקת האש. אובמה בעצרת האו"ם, אתמול/רויטרס

אנג'ל מסר כי הוא מסכים עם ההחלטה לדחות את תזמון החקיקה, אם כי הוא הביע ספק לגבי הצלחת ההסכם בסוריה. הוא הבטיח כי במוקדם או במאוחר, ההצעה תעלה בבית הנבחרים.

אשלי סטרונג, דוברת התקשורת של יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, אמרה לוושינגטון פוסט כי "אחרי ההתנהלות ההרסנית של הנשיא אובמה בסוריה, עתה הוא זורה מלח על הפצעים באמצעות הפעלת לחץ על הדמוקרטים בבית הנבחרים כדי להרוג הצעת חוק דו-מפלגתית שנועדה לנקות את הכאוס שלו". לדבריה, אנחנו מקווים שתהיה הזדמנות נוספת בקרוב להצביע על החוק החשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully