וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בזיהום: חיפה תגביל נסיעת רכבי דיזל באזורי מגורים

21.9.2016 / 8:54

במסגרת התכנית להפחתת הזיהום במפרץ חיפה, אישרה העירייה מתווה שיגביל כלי רכב כמו משאיות ואוטובוסים, וכבר מיושם ב-200 ערים באירופה. "המלחמה הזו אינה גורעת מהמלחמה שנמשיך לנהל נגד התעשיות המזהמות"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: הוועדה לביקורת המדינה דנה בזיהום במפרץ חיפה, פברואר)

מועצת העיר חיפה אישרה אתמול (שלישי) תכנית להפחתת זיהום האוויר מתחבורה בעיר, שבמסגרתה החל משנת 2017 תיאסר נסיעת כלי רכב המונעים בדיזל ומוגדרים כמזהמים, כמו משאיות ואוטובוסים, בסמיכות לריכוזי אוכלוסייה ולאזורי מגורים בעיר.

מתווה התכנית, שכבר הוטמעה בכ-200 ערים באירופה, גובש על ידי עיריית חיפה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה כחלק מהתכנית הכוללת להפחתת זיהום האוויר במפרץ חיפה. בעירייה טוענים כי התכנית הוכחה במדינות אחרות כיעילה בצמצום הזיהום והגודש התחבורתי ובשיפור איכות חייהם של התושבים. במסגרת התכנית, שתיושם החל משנת 2017, נהגים שיעברו על התקנה החדשה ייקנסו ב-500 עד 700 שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
"חיפה נחנקת": 250 איש הפגינו נגד הרחבת בתי הזיקוק
עקב זיהום: מפעל חיפה כימיקלים נקנס ביותר מ-3.5 מיליון שקלים
עיריית חייפה מאיימת: נעתור נגד ההחלטה להרחיב את מפעלי בז"ן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהגים שיעברו על התקנות החדשות ייכנסו במאות שקלים. חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המאבק למען אוויר נקי בחיפה הוא מאבק רב-שלבי שעיקרו מלחמה במפעלים המזהמים וצמצום אגרסיבי של זיהום הפוגע בכמיליון תושבי ערי המפרץ", הבהיר ראש עיריית חיפה, יונה יהב. "המלחמה שלנו בזיהום מתחבורה אינה גורעת לרגע מהמלחמה שנמשיך לנהל כל הזמן נגד תעשיות המזהמות. את מה שאנחנו מתכוונים לעשות עשו כבר בערים אחרות באירופה והצליחו".

על פי התכנית, בשלב הראשון תוגבל כניסתם של רכבי דיזל כבדים, במשקל של 3.5 טונות ויותר ועד שנת ייצור 2005. משנת 2019 תוגבל כניסתם של כל רכבי הדיזל משנת ייצור 2006 או לפני כן, ומוניות משנת ייצור 2009 או ישנות יותר. בראשית התכנית ייאכפו התקנות החדשות בידי פקחים עירוניים, ובהמשך יותקנו מצלמות אכיפה ייעודיות ברחבת העיר.

לבעלי כלי הרכב שנכללים בהגבלות שקובעת התכנית יוצע להתקין מסנן ייעודי במחיר מסובסד כתנאי לקבלת אישור לתנועה באזורי מגורים. המסנן יותקן במוסך מורשה ויזכה את בעלי הרכב באישור מטעם משרד התחבורה שיוצמד לרישיונו.

בתי הזיקוק חיפה. שרון בוקוב
"עיקר המאבק למען אוויר נקי בחיפה הוא מלחמה במפעלים המזהמים". בתי הזיקוק בחיפה/שרון בוקוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully