וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מוצא האדם מקוף מים? התשובה שנויה במחלוקת

25.9.2016 / 9:27

תאוריית קוף המים גורסת כי האבות הקדמונים שלנו חיו בסביבה מימית למחצה ולכן יש להם יתרון במים לעומת יונקים אחרים. למרות שחוקרים מציגים הוכחות שמפריכות את התאוריה, המאמינים ברחבי העולם מסרבים להשתכנע

צילום מסך

בסרטון – קוף רגיל לגמרי שסתם אוהב מים

לפני יותר מ-50 שנים הגה ביולוג ימי בשם אליסטר הרדי את התיאוריה לפיה בשלב מסוים באבולוציה שלנו אבותינו חיו בסביבה מימית. ההשערה עברה מספר תהפוכות לאורך השנים עד להיווצרות תאוריית "קוף המים", שמסבירה כך בין היתר את היותינו נטולי שיער והולכים על שתיים.

מחקרים רבים כבר הפריכו את נכונותה של התאוריה, אך היא מסרבת להיעלם. תאוריית "קוף המים" גורסת כי היתרון שלנו בשחייה לעומת יונקים אחרים ואהבתנו לפעילות זו מוכיחה כי היה שלב באבולוציה שלנו בו חיינו במים. הרדי אף טוען כי העובדה כי לא נמצאו מאובני אדם בתקופה שבין 4-7 מיליון לפנה"ס נעוצה בכך. לפי התיאוריה יש גם תפקיד אבוליציוני לשדיים הנשיים הגדולים, באופן יחסי לקופים, ששימשו כמצופים עבור הרך הנולד לעזרה בציפה.

הרצאת TED של איליין מורגן - תומכת עקשנית בתאוריית "קוף המים"

\

במהלך היובל האחרון התאוריה זכתה לתהילה אך שמה גם נודע לשמצה. ההנחות האנטומיות והפיזיולוגיות של "קוף המים" מוסברות בצורה טובה יותר על ידי השערות אחרות של חוקרי אבולוציה. למשל, העובדה שאנחנו עומדים היא לצורך קטיפת פירות והפגנת טריטוריה.

מי שהעלה את התיאוריה הזו חזרה לכותרות כרגע הוא לא אחר מסר דיוויד אטנברו, אחד משדרני הטלוויזיה המפורסמים ביותר, חוקר טבע, וחלוץ בתחום סרטי הטבע. בפודקאסט שלו בערוץ הרדיו של ה-BBC הוא הציג את התיאוריה השנויה במחלוקת וניסה להציג הוכחות שיעזרו לה להפוך למוקובלת יותר בקרב החוקרים.

עוד באותו נושא

צפו: קופה נלחמת על חיי הגור שלה נגד טיגריס ענק בקרב על עץ

לכתבה המלאה

דיוויד אטינבורו וחבריו הקופים

אולם החוקרים פרופ' אליס רוברטס ופרופ' מארק מסלין מסבירים שמאז המצאת התאוריה נמצאו כבר 13 מאובנים מהתקופה המדוברת, שמהם ניתן ללמוד שבני האדם לא חיו במים כי אם בעיקר ביערות. החוקרים אף טוענים כי היו תקופות בהן בני האדם דווקא נאלצו להתמודד עם יובש ומחסור במים, מה שהוביל אותם לפתח כלים טובים יותר להישרדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully