וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הרווחה נגד כץ: "העברת תחום הגיל הרך – החלטה פוליטית"

20.9.2016 / 16:45

במהלך כנס המועצה לשלום הילד מתח ח"כ אלי אלאלוף ממפלגת כולנו ביקורת על העברת התחום למשרד הרווחה ועל ניהול משבר המעונות, וטען כי השר כץ "הודה שאינו מכיר את תחום הגיל הרך"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הורים ומטפלים מוחים נגד תנאי ההעסקה במעונות היום, החודש)

ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), יו"ר ועדת העבודה והרווחה, מתח היום (שלישי) ביקורת על ניהול משבר מעונות היום ועל העברת תחום הגיל הרך לאחריות משרד הרווחה והעבודה. "החלטה פוליטית סידרה אותנו. תחום הגיל הרך לא מתאים למשרד העבודה", אמר אלאלוף בכנס המועצה לשלום הילד שנערך באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע. "התפתחות הילד מתחילה מגיל הלידה. מי שחושב שלשים ילד במעון זה כמו בייביסיטר כדי שהאימא תוכל ללכת לעבודה – טועה", הוסיף אלאלוף.

אלאלוף התייחס לדיון שנערך אמש בוועדת העבודה והרווחה בנושא המשפחתונים ומעונות היום, שבו התחייב שר העבודה והרווחה חיים כץ כי כבר בשנת הלימודים הקרובה יפתחו כ-300 מעונות יום חדשים ויתווספו כ-25 אלף מקומות לתלמידים. "במהלך הדיון אמר כץ שהוא לא מכיר את נושא מעונות היום. המשפחתונים לא בראש סדר העדיפויות, הם נמצאים בפריפרייה ולומדים בהם בעיקר ערבים וחרדים", אמר אלאלוף.

עוד בוואלה! NEWS:
השר כץ וראשי הארגונים הגיעו להסכמה: בוטלה השביתה במעונות היום
משאית הרווחה: תושבים בנגב הזקוקים לעזרה סוציאלית מקבלים שירות עד הבית
סקר: רוב הציבור סבור שתשלומי הורים מעמיקים את האי-שוויון

ח"כ אלי אלאלוף יו"ר וועדת הרווחה והעבודה בכנסת. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
"הממשלה גוררת רגליים". ח"כ אלאלוף/נועם מושקוביץ

"הממשלה גוררת רגליים ביישום החוקים בנושא, גם השירות הציבורי צריך לבדוק את עצמו. אלפי ילדים מחכים למעונות היום", הוסיף. " לא חסר כסף למדינה, חסרה יכולת ביצוע. כל מה שאני מבקש מהממשלה הוא – קחו אחריות על הפיקוח בצורה אינטנסיבית".

במהלך הוועדה ציין השר כץ אתמול כי במשך הזמן שחלף מאז קיבל את תיק העבודה טיפל משרדו במצוקות הקשות שאפיינו את מעונות היום, והבטיח לנסות לפתור גם את בעיות המטפלים. "העברנו 700 מיליון שקלים לטובת בניית המעונות והעלנו במאות שקלים את שכר המטפלות", אמר. "המשפחתון הוא גוף יוצא דופן במשק הישראלי, עסק שבו הבעלים הוא גם שכיר וגם עצמאי, גם מנהל וגם עובד".

בשבוע שעבר איימו הארגונים המפעילים את המעונות המפוקחים לפתוח בשביתה כללית ומחו בגין היעדר תקציבים, מצוקת כוח אדם קשה ומחסור חריף במבני מעונות. יום לפני השביתה הגיעו ראשי הארגונים להבנות עם משרד העבודה והרווחה, במסגרתן הועבר מידית מענק חד-פעמי בסך של 60 מיליון שקלים לארגונים.

ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט התרבות בוועדת החינוך, יוני 2015. מור שאולי
70% מהציבור מתנגד לתשלומי הורים למערכת החינוך. ח"כ מרגי/מור שאולי

במהלך הכנס דיבר גם יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) והתייחס בדבריו לחוק חינוך חובה. "יש לבטל את תשלומי ההורים כליל וליישם את החוק פשוטו כמשמעו, מה שלא קורה היום בישראל", אמר. "נקים מנגנון גבייה חלופי באמצעות המוסד לביטוח לאומי ואיש לא ירגיש זאת בכיסו".

אתמול פורסם כי 61% מהציבור סבור כי תשלומי הורים לבתי הספר מהווים נטל כלכלי כבד ומעמיקים את אי השוויון. זאת, על פי נתוני סקר שהזמינה המועצה לשלום הילד. לפי הסקר, 70% מהציבור מתנגד לתשלומי הורים למערכת החינוך ויותר מ-40% סבורים כי משרד האוצר הוא שמונע את ביטול התשלומים, שלטענתם מעמיקים את הפערים במערכת החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully