וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרדם בכניסה לפאב - וניסה להימלט בהליכה: כך נתפס החשוד מניו ג'רזי

שעות ספורות לאחר מעצרו של אחמד רחמי, הרשויות עדיין מתקשות לקבוע את המניע להטמנת מטעני החבלה. "יש לנו את כל הסיבות להעריך כי מדובר במעשה טרור", הבהיר ראש עיריית ניו יורק, שהבטיח לתגבר את השיטור ברחובות

צילום: ריוטרס

שעות ספורות לאחר מעצרו של אחמד חאן רחמי, תושב ניו ג'רזי בן 28, בחשד לאחריות למטעני החבלה שנמצאו בימים האחרונים בניו יורק ובניו ג'רזי, משטרת ניו יורק הבהירה אתמול (שני) כי טרם ידוע מה היה המניע למעשה. במסיבת עיתונאים במטה משטרת ניו יורק, אישרו נציגי המשטרה והבולשת הפדרלית FBI כי רחמי נעצר בלינדן, ניו ג'רזי, כשישה קילומטרים מדרום לאליזבת, בתום חילופי אש עם כוחות המשטרה. אמש הודיעו רשויות אכיפת החוק במדינת ניו יורק כי רחמי יואשם בחמישה סעיפים של ניסיון רצח וכן בשתי עבירות של החזקת נשק.

נציגי הרשויות אישרו כי הוא נפצע במהלך חילופי האש, כמו גם שוטר שנורה בחזה, אולם אפוד המגן שלו הגן עליו ונפגע באורח קל בלבד, ושוטר נוסף שנפגע מרסיס בידו. נציג ה-FBI מסר כי "אין כל אינדיקציה לכך שקיים תא טרור באזור". הוא הוסיף כי צוותי החקירה בוחנים אם הוא פעל בשיתוף פעולה עם בני אדם נוספים, אולם לפי שעה אין מבוקשים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
טרור בארה"ב: נעצר החשוד בהנחת המטענים בניו ג'רזי ובניו יורק
קלינטון: "איום הטרור אמיתי, אבל לא נתבלבל מהרטוריקה של טראמפ"
אחרי הפיצוץ בניו יורק: מטען התפוצץ בניו ג'רזי, אין נפגעים

מבצע משטרתי באליזבת, ניו ג'רזי, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
הנוסעים החשודים שוחררו. שוטרים באליזבת, ניו ג'רזי, אתמול/רויטרס

במסיבת העיתונאים, אישרו הגורמים כי לא ידוע על עבר פלילי של רחמי הקשור לטרור, ולפי שעה לא קיים מידע על האופן שבו אימץ לכאורה אידאולוגיה אסלאמיסטית. משטרת ניו יורק אישרה כי בני משפחתו ומכריו תושאלו במסגרת מאמצי החקירה. ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו הבהיר כי "יש דברים שלא נוכל לדבר עליהם, כל עוד החקירה נמשכת. יש לנו את כל הסיבות להעריך כי מדובר במעשה טרור". הוא ציין כי כוחות המשטרה יתוגברו ברחובות, והוסיף: "בגלל שהחקירה נמשכת, על כל הניו יורקרים להישאר עירניים ולספק מידע אם הוא מגיע אליכם".

רחמי פונה אמש מזירת חילופי האש בלינדן כשהוא אזוק לאלונקה. טרם נמסר מידע מדויק בנוגע למצבו, אולם בתיעוד מהזירה הוא נראה בהכרה מלאה. ראש עיריית לינדן, דרק ארמסטד, לרשת WABC המקומית כי העימות החל בשעה 10:30 (שעון מקומי; 17:30 שעון ישראל), לאחר שבעלי פאב מקומי ראה אדם חשוד - שהתברר כרחמי - ישן בכניסה למקום עבודתו.

"אחד מהשוטרים הגיע לבדוק את המצב ולהעיר אותו, ואז הבין שמדובר בו, בחשוד שחיפשו בקשר לפיצוצים", סיפר. "הוא הבין שזה היה החשוד, ותוך כמה רגעים החשוד ירה בו. תודה לאל שהיה לו את אפוד המגן שלו עליו. אני חושב שזה ממש עזר לו, אני חושב שזה הציל את חייו". גורמים משפטיים מסרו לרשת CNN כי התביעה הפדרלית החלה בניסוח כתב האישום נגד רחמי.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אחמד חאן רחמי, החשוד בהנחת המטען בניו ג'רזי ובניו יורק, לאחר מעצרו, 19 בספטמבר 2016. ABC, צילום מסך
"על כל הניו יורקרים להישאר עירניים". רחמי, לאחר מעצרו/צילום מסך, ABC

למרות שבתחילה הרשויות לא הצליחו להבין מי אחראי לשלושת המטענים המאולתרים שנמצאו בעיר ניו יורק ובשני ערים במדינת ניו ג'רזי השכנה, הוא זוהה בזכות הטלפון הנייד שהוצמד לאחד מהמטענים, שהוטמן בסיסייד פארק, ניו ג'רזי, שהורכב מסיר לחץ, ובזכות טביעות אצבעות שנאספו מהזירה. בהמשך, הוא גם זוהה במצלמות האבטחה בסמוך לזירת הפיצוץ בשכונת צ'לסי שבמנהטן, ניו יורק, שבו נפצעו 29 בני אדם.

רחמי הוא אזרח אמריקני יליד אפגניסטן. מכר של המשפחה סיפר כי הוא היה באפגניסטן לפני כמה שנים. כתובתו המוכרת האחרונה היא באליזבת, ניו ג'רזי. סוכני הבולשת הפדרלית, FBI, פשטו מוקדם יותר היום על בית ששייך ככל הנראה לקרוב משפחתו בעיר. אתמול גם נעצר בברוקלין כלי רכב חשוד, ש"היה במיקום המקושר לרחמי". עם זאת, הערב אישרה משטרת ניו יורק כל חמשת הנוסעים שוחררו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית אליזבת, כריס בולווייג', אישר כי אביו ואחיו של רחמי הגישו יחד עמו תביעה נגד העירייה בשנת 2011, בעקבות מחלוקת בנוגע לתלונות חוזרות ונשנות על רעש מהמסעדה של אביו, מוחמד, "First American Fried Chicken". ראש העירייה הסביר כי בכתב התביעה, טענה המשפחה כי היא קורבן לאפליה. "זה היה חלק מהתביעה שלהם נגד העיר, שזה קשור לדת שלהם", אמר, "אבל אני הייתי במפגשים עם הקהילה כאן ושוחחתי עם השכנים. לא היה לזה שום קשר".

"התקשרתי לבוס שלי ואמרתי לו שאני לא יכול לעבור את הרחוב, כי הוא היה חסום, והוא אמר שזה בגלל שהיו יריות", סיפר אבל אנדרוס, שעובד במוסך סמוך לזירת העימות. לדבריו, "כשיצאתי מהמכונית, ראיתי את הבחור על הקרקע. הוא ניסה לקום, והסתכל סביב כאילו הוא בהלם". הוא הוסיף: "מעולם לא ראיתי אותו באזור לפני כן. לא הבנתי מי הוא בהתחלה, אבל כשהתקרבתי וראיתי את הזקן, הבנתי שזה החשוד בפיצוצים, שהופיע במודעת המבוקש שהופצה".

עדי ראייה נוספים סיפרו על שמיעת לפחות 12 יריות. פיטר בילינקסס, ששהה בחנות סמוכה בעת העימות, סיפר לרשת ABC כי במהלך העימות רחמי ניסה להימלט. "הוא סוג של הלך במורד הרחוב", אמר, "הוא לא באמת רץ". לדברי מוסטה נורגולה, "ראיתי יריות רבות, והאינסטינקט הראשוני שלי היה לברוח משם. זה היה מטורף".

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully