וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "אם עמונה הייתה רמת אביב ג', ברור שלא היו הורסים אותה"

19.9.2016 / 18:14

שר האנרגיה התייחס להחלטת בג"ץ באשר לפינוי ההתנחלות בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "אם אחרי שנים שקהילה יושבת על קרקע פתאום מגלים טעות, לא הורסים את היישוב", אמר. "נהוג להציע פיצויים כספיים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ, התייחס היום (שני) באולפן וואלה! NEWS למסמך שקורא לעקוף את החלטת בג"ץ בנוגע לפינוי ההתנחלות עמונה. "לא היה פה שום גזל", טען, "כולם היו בטוחים שזו קרקע ממשלתית. הייתה התיישבות בסיוע ובהסכמה של מוסדות המדינה. בכל מקרום אחר במדינת ישראל ובעולם, אם אחרי שנים שקהילה יושבת על קרקע פתאום מגלים טעות ומישהו טוען בעלות על הקרקע, לא היו הורסים את היישוב. במקרים כאלה נהוג להציע פיצויים כספיים".

"בהמון מקרים, כשהממשלה והכנסת רואות שהמצב החוקי הוא בלתי הגיוני וסביר, הן משנות את החוקים וזה לא עוקף בג"ץ", המשיך. "כל חוק הוא עוקף בג"ץ, כי מערכת המשפט תמיד שופטת על מצב החוק הקיים, וכל שינוי של המצב החוקי משנה בעצם את הפסיקות או מדיניות הפסיקה של המדיניות המשפטית".

לקריאה נוספת:
"מונעים התנתקות שנייה": ח"כים בליכוד במכתב בעד חוק ההסדרה
בצל דברי ליברמן: במערכת הביטחון נערכים ל"תג מחיר" בשל פינוי עמונה
זעם בעמונה על דברי ליברמן: "תחושת בגידה, הוא נכנע לשמאל ולפלסטינים"

השר יובל שטייניץ, ישיבת ממשלה, 14 בפברואר 2016. אוליבייה פיטוסי, פול צלמים
"יש הבדל אם המדינה מעורבת". שטייניץ/פול צלמים, אוליבייה פיטוסי

לדבריו של שטייניץ, "לא בכל מקרה שמישהו שפלש לקרקע פרטית, אי אפשר יהיה לפנות אותו. להפך, עוצרים את הבנייה ומפנים אותו, בכל מקום. יש הבדל אם המדינה מעורבת. ההבדל העיקרי הוא בשאלה אם הערעור על הקרקע הוא מידי, או אם אחרי עשר שנים ואם מדובר בשכונה שלמה. נניח ברמת אביב ג' פתאום הייתה טעות והקרקע לא הייתה של המדינה אלא ירושה פרטית ובעל הקרקע לא רוצה פיצויים, אלא שדה חרוש - ברור שהמדינה תכריח אותו לקבל פיצויים ואף אחד לא יהרוס שכונה שלמה".

"אם עמונה תיהרס, גם הערבים ייפגעו ולא רק היהודים. היהודים מפסידים את הבית שלהם והפלסטיני מאבד את זכותו לקבל פיצויים אמיתיים. במקום לקבל כמה מיליוני שקלים הוא מקבל קרקע עם הריסות. הרשות הפלסטינית גורמת למצב הזה, היא אומרת לו 'אל תבקש פיצויים אמיתיים או קרקע חלופית, תדרוש את ההרס הזה'. המצב יוצר עוול לכולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם הערבים ייפגעו ולא רק היהודים". הריסת מבנים בעמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שטייניץ התייחס גם לגל הטרור שהתגבר בימים האחרונים. "אנחנו פועלים במישורים רבים, חלקם גלויים לציבור וחלקם חשאיים. אין פתרון מוחלט לבעיית הטרור אבל יש יכולות להפחית את הפיגועים וללא הפעילות שלנו, היינו רואים פיגועים רבים יותר ורצחניים יותר", טען.

"בשביל שלום צריך שניים"

"לא יודע אם נצליח לחולל איזושהי התקדמות בתהליך המדיני. אני לא רוצה להיות באשליות", המשיך, "בעבר, גם במקרים שהתהליך המדיני התקדם מאוד וגם כשהוא נתקע, היינו עדים לתופעת הטרור שנובעת מהעובדה שצעירים פלסטינים מקבלים חינוך שהמסר העיקרי שלו שצריך להשמיד את מדינת ישראל ולסלק את היהודים. בשביל שלום צריך שניים. כולם יודעים שמדינת ישראל מוכנה לפתרון שתי המדינות לשני עמים, בתנאי שנהיה בטוחים שנקבל בתמורה שלום וביטחון אמיתי. לצערי הרב במצב הנוכחי במזרח התיכון וברשות הפלסטינית, אנחנו לא רואים לא התחייבות לשלום אמיתי".

במהלך הריאיון התייחס שטייניץ גם להסכם הסיוע הביטחוני שנחתם עם ארצות הברית וטען כי מדובר ב"הסכם מצוין". לדבריו, "מי שמנסה לפגוע בנתניהו פוגע באובמה שגילה נדיבות, אחריות ודאגה לישראל בעשור הקרוב. הוויכוח בישראל פוגע קשות בידידי ישראל בארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully