וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערב אירופה וטורקיה על הכוונת: אלו אזהרות המסע לחגים

19.9.2016 / 15:21

המטה ללוחמה בטרור הזהיר כי ארגוני טרור, בהם דאעש, עשויים לנסות ולהוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות ויהודיות ברחבי העולם. בין היתר נתבקשו התיירים לגלות ערנות במקומות הומי אדם. הרשימה המלאה

צילום: רויטרס

המטה ללוחמה בטרור פרסם היום (שני) אזהרות מסע לקראת חגי תשרי, שיחלו עם ראש השנה ב-2 באוקטובר ויסתיימו בסוף חג הסוכות, ב-23 בחודש. המטה ציין כי ארגוני הטרור ברחבי העולם עשויים לבחור בתאריכים אלו לביצוע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודיים בחו"ל. בהודעת המטה הודגש כי לא מדובר באזהרות חדשות, וכי הן מבוססות על "מידע מוצק ומהימן, שמשקף איום ממשי, בהסתמך על תמונת המודיעין". אזהרות המסע נוגעות ל-34 מדינות ולעשרה חבלי ארץ.

במטה התריעו כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) צפוי להמשיך ולנסות להוציא לפועל פיגועים ברחבי העולם, בדגש על מדינות מערב אירופה וצפונה, בדרום-מזרח אסיה ובצפון אפריקה. זאת, על על אף שאין מידע קונקרטי על כוונות פיגוע. על כן, אזרחי ישראל היוצאים לאזורים אלה מתבקשים לגלות ערנות מוגברת, בעיקר באזורים הומי אדם, ובהם מוקדי תיירות, אצטדיוני ספורט, אתרי תרבות, מרכזי קניות, בתי מלון, נמלי תעופה ויעדי תחבורה ציבורית.

פיצוץ בנמל התעופה אטאטורק, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016. רויטרס
במטה מתריעים מפני הגעה לטורקיה. פיגוע באיסטנבול, יוני האחרון/רויטרס

במטה מדגישים את אזהרת מסע החמורה לטורקיה, הנמצאת בדרגת "איום קונקרטי גבוה", וממליצים לציבור להימנע מביקורים בה לאור הימשכות הפיגועים נגד מגוון מטרות.
האזהרה מפני הגעה לחצי האי סיני חמורה יותר, ונמצאת בדרגת "איום קונקרטי גבוה מאוד" נוכח פעילות דאעש במקום.

עוד התריעו במטה כי באפריקה גובר האיום לפיגועים נגד יעדים מערביים, ובהם גם יעדים ישראליים – אנשי עסקים וחברות ישראליות. המטה הדגיש כי הסכנה חלה במדינות קרן אפריקה, ובהן קניה, וכן בניגריה, בקמרון, בצ'אד, בניג'ר. כמו כן מתריעים מפני נסיעה למרוקו ולתוניסיה, לאור פעילות ארגון דאעש ואל-קאעדה בצפון אפריקה.

עוד ציינו במטה כי קיימת אזהרת מסע לדרום תאילנד – מהעיר קראבי ועד לגבול עם מלזיה. בנוסף התריעו במטה מפני הגעה לאזור קשמיר שבצפון הודו ולחצי האי מינדנאו שבדרום הפיליפינים, לאור המתיחות הביטחונית בין גורמי הכוח שם והפיגועים בזירות אלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מפת אזהרות המסע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully