וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 שנים ללוויין הישראלי הראשון בחלל: חמישה דברים שצריך לדעת היום

19.9.2016 / 7:00

בשנת 1988 שוגר "אופק 1" לחלל והיווה נקודת שיא עבור פעילות החלל של ישראל. יתקיים דיון בעניינו של אלאור אזריה. תיערך הפגנה של פעילי ימין מול בית המחבל מהפיגוע בדיזנגוף ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

דיון בעניינו של אלאור אזריה

דיון בעניינו של אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. ניב אהרונסון
האלופים במיל' עוזי דיין ודן ביטון יעידו. אזריה/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הדין הצבאי ביפו דיון בעניינו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון בחודש מרץ. בדיון יימשך שלב העדויות מטעם ההגנה והוא יכלול את עדותם של אלופים (במיל') עוזי דיין ודן ביטון. בדיון האחרון מסר את עדותו פרופ' יהודה היס, לשעבר ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, והתייחס לחוות דעת שהגיש לפיה אזריה הוא לא האחראי הישיר למותו של המחבל.

הפגנה מול בית משפחתו של המחבל מהפיגוע ברחוב דיזנגוף

זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
מוחים נגד הסיוע של תושבי הכפר למחבל. זירת הפיגוע בתל אביב/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום יפגינו עשרות פעילי ימין בכפר ערערה מול בית משפחתו של המחבל נשאת מלחם, שהוציא לפועל את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב בחודש ינואר. בין המפגינים חברי ארגון "עוצמה יהודית" ובראשם ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ויו"ר להב"ה בנצי גופשטיין. המפגינים מוחים נגד הסיוע של תושבי הכפר למחבל לאחר ביצוע הפיגוע, שבו נרצחו שני בני אדם. עשרות שוטרים צפויים לאבטח את הכפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עשור לשותפות בין צה"ל ל"עזר מציון"

חיילים מגיעים לבסיס תל השומר. 25 ביולי 2016. ראובן קסטרו
יותר ממאה חיילים שתרמו מח עצם והצילו חיים ישתתפו באירוע/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הנשיא שבירושלים אירוע הוקרה לחיילי צה"ל לציון עשור לשותפות בין צה"ל למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של "עזר מציון". את האירוע יארח נשיא המדינה, ראובן ריבלין. באירוע ישתתפו גם יו"ר "עזר מציון", הרב חנניה צ'ולק, מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר, ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף חגי טופולינסקי ויותר ממאה חיילי צה"ל שתרמו מח עצם והצילו חיים.

28 שנים לשיגור הלוויין הישראלי הראשון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופק 1 היה שיא בפעילות החלל של ישראל. שיגור אופק 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 28 שנים, בשנת 1988, שוגר לחלל הלוויין הישראלי הראשון "אופק 1". מטרתו של "אופק 1" הייתה לערוך ניסוי להדגמת הטכנולוגיות לקראת שיגורם יתר הלוויינים. הטכנולוגיה של לווייני "אופק" נחשבת מתקדמת מאוד והם משמשים בעיקר לאיסוף מודיעין על יעדים רחוקים מישראל. השיגור של "אופק 1" היה שיא בפעילות החלל של ישראל, ובמקביל אליו הוקמה סוכנות החלל הישראלית.

יום "דבר כמו פיראט" הבינלאומי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאחורי היום עומדים געגועים לתור הזהב של שודדי הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום "דבר כמו פיראט" הבינלאומי. מדובר ביום היתולי ומגוחך שנחגג מדי שנה מאז 1995 ולפיו פעם בשנה על כלל בני האדם לדבר בסגנון פיראטי. הסיבה שעומדת מאחורי ההחלטה להקדיש יום לדיבור הפיראטי, היא ראייה נוסטלגית של כמה מעריצים שמתגעגעים לתור הזהב של הפיראטים, תקופה שפסה מן העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully