וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיצוץ בניו יורק: "עשיתי את זה כי מזלזלים בלהט"ב"

משטרת ניו יורק בודקת עמוד ברשת החברתית "טאמבלר", של מי שטוען שהטמין את הפצצה בשכונת צ'לסי שהביאה לפציעת כ-30 איש. מושל ניו יורק: "מדובר במעשה טרור, אבל אין לו קשר לטרור בינלאומי"

עריכה: ניר חן

משטרת ניו יורק בודקת עמוד ברשת החברתית "טאמבלר", שהוקם על פי החשד על ידי מי שהטמין את הפצצה שהביאה לפציעתם של 29 בני אדם הלילה בשכונת צ'לסי – כך מסר אתמול (ראשון) גורם משטרתי לעיתון האמריקני "ניו יורק דיילי ניוז". על פי הדיווח, בבלוג שכותרתו "אני המחבל מניו יורק" מופיע "המניפסט" של אותו אדם. עצם קיומו של הדף דווח בכלי תקשורת נוספים, והוסר הערב מהרשת.

בראשית הדף מופיע דגל גאווה, ובטקסט מסביר המחבל לכאורה כי הפיצוץ היה במחאה על דיכוי הקהילה הלהט"בית. יתרה מכך, הוא איים במתקפות נוספות. "ודאי כבר ראיתם בחדשות את מטעני החבלה שהתפוצצו בניו יורק – זה היה אני", כתב. "עשיתי את זה כי אני לא יכול לסבול את החברה. אני לא יכול לחיות בעולם שבו החברה מזלזלת בהומואים כמוני ובשאר קהילת הלהט"ב".

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש: "מבצע פיגוע הדקירה במינסוטה הוא חייל של הארגון"
"אנחנו לא מקבלים הרבה מידע": עשרות פצועים בפיצוץ מטען במנהטן
ארה"ב: מטען התפוצץ לפני מרוץ בניו ג'רזי; אין נפגעים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא בטוח לחלוטין איך אני מרגיש לגבי לקיחת חיים של בני אדם". הדף החשוד, לפני שהוסר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפוסט נוסף, כתב: "אני לא בטוח לחלוטין איך אני מרגיש לגבי לקיחת חיים של בני אדם". לדבריו, "אני מניח שאני פשוט אאלץ להתקדם, בידיעה שעשיתי משהו עם מטרה שיעשה שינוי. אני אמשיך לעדכן אתכם". שני הפוסטים פורסמו במהלך היום. טרם נודע מי אחראי לפרסום, ואם הוא אכן קשור לפיצוץ בצ'לסי, שנודעה כאחת מהשכונות הידידותיות ביותר בניו יורק ללהט"בים.

אתמול ביקר מושל ניו יורק אנדרו קואומו בזירת הפיצוץ, יחד עם ראש העירייה ביל דה בלאזיו, ומסר כי ככל הנראה אין למקרה קשר לארגוני טרור בינלאומיים. עם זאת, הוא הודה כי לפי שעה לא ידוע מה היה המניע למתקפה. "אין לכך ראיות", אמר והוסיף: "אבל זה שלב מאוד מאוד מוקדם של החקירה". לדבריו, מדובר "ללא ספק במעשה טרור, שנועד לזרוע פחד, אך אין לו קשר לטרור או לארגונים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מושל ניו יורק וראש העירייה בסיור בזירת הפיצוץ בצ'לסי, ניו יורק, 18 בספטמבר 2016. רויטרס
אין מידע על "איום אמין וספציפי". זירת הפיצוץ, היום/רויטרס

צוותי החקירה בזירה מצאו חפץ חשוד נוסף בסמוך לזירה, אולם טרם נקבע טיבו. הוא לא התפוצץ, ופונה מהרחוב על ידי חבלנים. עד כה, לא ידוע על קשר ודאי לפיצוץ הראשון, אולם הדברים המופיעים בחשבון הטאמבלר, המתייחסים ל"מטעני החבלה" בלשון רבים, עשויים להסביר את הקשר בין השניים.

גורם ברשויות אכיפת החוק מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מחקירה ראשונית עולה כי הפיצוץ התרחש בפח אשפה, אולם הסיבה לכך עדיין לא ברורה. ברשת CNN דווח כי הפיצוץ נגרם ממטען מאולתר וכי המטען השני היה סיר לחץ שהיה מחובר לטלפון סלולרי. הפיצוץ במנהטן הגיע כמה שעות לאחר שמטען נפץ קטן התפוצץ בעיירה סיסייד פארק במדינת ניו ג'רזי, בסמוך למסלול של מרוץ שתוכנן להתקיים זמן קצר לאחר מכן. עם זאת, הרשויות מסרו כי אין קשר בין המקרים.

מושל ניו יורק וראש העירייה בסיור בזירת הפיצוץ בצ'לסי, ניו יורק, 18 בספטמבר 2016. רויטרס
"שלב מאוד מאוד מוקדם של החקירה". דה בלאזיו וקואומו בזירת הפיצוץ, היום/רויטרס

לדברי ראש עיריית ניו יורק, אין מידע על "איום אמין וספציפי" לעיר. "אנחנו לא רואים קשר לטרור", אמר במסיבת עיתונאים שכינס. "מוקדם מדי לקבוע מה גרם לפיצוץ. אנחנו מאמינים שזה היה מכוון. אנחנו ננהל חקירה מקיפה". עדי ראייה סיפרו כי מאות בני אדם נראו נמלטים מהמקום כשאירע הפיצוץ. עוד סיפרו העדים כי אנשי הבולשת הפדרלית (FBI) והמחלקה לביטחון המולדת הגיעו לזירה.

(עדכון אחרון: 21:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully