וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למרקל: הישג משמעותי לימין הקיצוני בבחירות בברלין

אחרי תבוסה בבחירות אזוריות במזרח המדינה מוקדם יותר החודש, גם בבירה ספגה הקנצלרית מפלה. "אלטרנטיבה לגרמניה" זכתה לתוצאה מרשימה, ו-25 מחבריה ייכנסו לראשונה לפרלמנט המקומי

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מפלגתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ספגה מפלה בבחירות שנערכו אתמול (ראשון) לפרלמנט המקומי בברלין. "המפלגה הנוצרית דמוקרטית" של הקנצלרית (CDU) זכתה ב-17.6% בלבד מקולות הבוחרים. מדובר בשיעור התמיכה הנמוך ביותר עבור המפלגה אי פעם, וירידה של יותר מ-5% מהבחירות של שנת 2011. עם זאת, המפלגה נותרה השנייה הגדולה ביותר בפרלמנט המקומי, עם 31 מנדטים.

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית SPD, שותפתה לקואליציה של CDU, זכתה ב-21.6% מקולות הבוחרים, ותקבל 38 מנדטים, מתוך 160. מדובר במפלה גם עבור מפלגה זו, וכעת שתי המפלגות ייאלצו לחבור למפלגה נוספת כדי להקים קואליציה. "הירוקים" זכו ב-15.2% תמיכה, ומפלגת השמאל "לינקה" ב-15.6%, ושתיהן קיבלו 27 מנדטים כל אחת.

לקריאה נוספת בנושא
עם בקבוקים וקרשים: קרבות רחוב בין פעילי ימין לפליטים בגרמניה
מרקל על מפלגת מפלגתה בבחירות: "מאכזב, אך לא מתחרטת על החלטותיי"

הפגנה מחוץ למטה AfD בברלין, גרמניה, 18 בספטמבר 2016. רויטרס
נכנסה לעשרה מתוך 16 פרלמנטים.הפגנה מחוץ למטה AfD בברלין, היום/רויטרס

מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", AfD, שהרוויחה מההתנגדות הניכרת להחלטתה של מרקל לפתוח בשנה שעברה את שערי המדינה למהגרים, הצליחה להיכנס לפרלמנט העשירי מתוך 16 בכל רחבי גרמניה. היא זכתה ב-14.2% תמיכה, ותהפוך למפלגה החמישית בגודלה בפרלמנט הברלינאי עם 25 מנדטים.

המפלגה הליברלית FDP זכתה ב-6.7% תמיכה, שהם 12 מנדטים, והיא המפלגה הקטנה ביותר בפרלמנט המקומי. מלבד שש המפלגות האלה, מפלגות אחרות, בהן "מפלגת החופש" והפיראטים, לא עברו את אחוז החסימה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מנהיג SPD מייקל מולר ומנהיג CDU פרנק הנקל בפרלמנט המקומי, ברלין, גרמניה, 18 בספטמבר 2016. רויטרס
מזהיר מעליית הימין הקיצוני. ראש עיריית ברלין, מולר/רויטרס

"אלטרנטיבה לגרמניה" ניצלה את משבר המהגרים כדי לפרוט על נימי הפחד של הציבור סביב קליטתם של יותר ממיליון מהגרים שהגיעו למדינה בשנה שעברה. גם החשש הביטחוני משחק תפקיד בבחירות, לאחר שתי מתקפות טרור של דאעש בבוואריה, שאירעו בחודש יולי ובמהלכן נפצעו 20 בני אדם, והפיגועים בצרפת ובבלגיה השכנות מוקדם יותר השנה.

הסוציאל-דמוקרטים, החברים בקואליציה של מרקל ברמה הפדרלית, רוצים להקים קואליציה עם הירוקים. מיכאל מולר, ראש עיריית ברלין מטעם המפלגה, גינה נחרצות את מדיניותה של מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה. הוא הזהיר בסוף השבוע כי אם היא תרשום אחוזי תמיכה דו-ספרתיים, כפי שקרה, "בעולם ייראו זאת כלידתם מחדש הנאצים".

הפסד נוסף של המפלגה השמרנית מגביר את הלחץ על מרקל, שנה לפני הבחירות הכלליות בגרמניה. רק לפני שבועיים מפלגת הימין הקיצוני הביסה את הנוצרים-דמוקרטים במדינת מחוז במזרח גרמניה והעלו ספקות לגבי התמודדה של הקנצלרית על כהונה רביעית. עם זאת, חרף הביקורת והירידה בפופולריות שלה, אין בנמצא אלטרנטיבה טובה יותר ועל כן היא עדיין המועמדת הסבירה ביותר.

בעלת בריתה של מרקל במדינת בוואריה, שמפלגת השלטון שם חברה אף היא בקואליציה הפדרלית, קראה לה להגביל עוד יותר את מדיניות ההגירה שלה ולהטיל מכסות של קליטת 200 אלף פליטים מדי שנה. הקנצלרית, מצדה, הגנה על גישתה שהביאה להסכמים להגנת הגבולות החיצוניים של האיחוד ולתכנית לפיזור פליטים ברחבי המדינות החברות.

(עדכון ראשון: 15:19)

מנהיג SPD מייקל מולר לאחר פרסום מדגמי הבחירות, ברלין, גרמניה, 18 בספטמבר 2016. רויטרס
מנהיג SPD מולר לאחר פרסום המדגמים, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully