וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תקיפת הקואליציה: דאעש הפיל מטוס קרב סורי בדיר א-זור

לוחמי הארגון הפילו את המטוס באזור שהופגז אתמול בשוגג על ידי ארה"ב, ובו נהרגו עשרות חיילים. במשטר טוענים כי כל השטחים שאיבדו בעקבות ההפצצה הקטלנית הושבו לידיהם. ארה"ב ורוסיה ממשיכות להתכתש

עריכה: יאיר דניאל

יממה אחרי ההפצצה הקטלנית של הקואליציה האמריקנית בבסיס אווירי בדיר א-זור, צבא סוריה פתח במתקפה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 30 לוחמים בארגון הקיצוני נהרגו במתקפת הנגד של כוחות המשטר. הארגון הסורי לזכויות אדם ודאעש דיווחו כי לוחמי המדינה האסלאמית הפילו היום מטוס קרב סורי בשמי האזור. בדמשק אישרו כי מטוס קרב שלהם התרסק.

לאחר ההפגזה השגויה של הקואליציה הבינלאומית, איבדו אתמול נאמניו של הנשיא בשאר אסד שתי גבעות אסטרטגיות המשקיפות על הבסיס הנצור. היום הצהירו גורמים בצבא סוריה כי הם השיבו לשליטתם את האחיזה בגבעות. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 90 חיילים סורים נהרגו אתמול בתקיפה האווירית של הקואליציה הבינלאומית.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב מתנצלת: תקיפת הכוחות של צבא אסד לא הייתה מכוונת
"עשרות חיילים מצבא אסד נהרגו בתקיפה אמריקנית בסוריה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בדיר א-זור, ינואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית סדקה עוד יותר את הסכם הפסקת האש השברירי מלכתחילה, שנכנס לתוקפו ביום שני האחרון. רוסיה האשימה את ארצות הברית בשיתוף פעולה עם דאעש והזהירה כי התקיפה מסכנת את ההסכם. מוסקבה כינסה דיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם, ובעוד השגרירה האמריקנית סמנתה פאוור התנצלה על ההפגזה המוטעית – היא אמרה כי כינוס הדיון הוא "תעלול רוסי". עמיתה, ויטלי צ'רקין, אמר כי הוא נדהם מהתגובה שלה.

הסכם הפסקת האש אינו כולל את דאעש, את ג'בהת פתח א-שאם - ג'בהת א-נוסרה לשעבר - וארגונים אסלאמסטיים נוספים. לפי הפנטגון, התקיפה אתמול בדיר א-זור התבצעה מאחר שכוחות הקואליציה סברו כי מדובר בעמדות של "המדינה האסלאמית". במוסקבה אמרו מנגד כי זאת הוכחה לחוסר התיאום בין צבא ארצות הברית לצבא רוסיה במדינה.

בקרמלין אמרו כי אם הפסקת האש תקרוס, תהיה זאת אשמתה של וושינגטון, שלטענתו אינה מפעילה לחץ על ארגוני המורדים המתונים להתנתק מג'בהת פתח א-שאם. שני הצבאות אמורים לתקוף יחד מטרות של הארגון ושל דאעש אם ההסכם יחזיק מעמד. בארצות הברית טוענים כי רוסיה לא מפעילה לחץ על המשטר בדמשק כדי שזה יאפשר כניסה של סיוע הומניטרי לאזורים נצורים, כפי שהתחייבה בהסכם שהוצג בסוף השבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully