וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד תביעה בפרשה 512: "הצמידו לי אקדח לרקה ושאלו - 'אתה או הבן שלך?'"

18.9.2016 / 12:20

באולם מיוחד במחוזי בת"א, שנבנה עבור הפרשה שמטלטלת את עולם הפשע, התיישבו מחויכים האחים אברג'יל, מוטי חסין ואבי רוחן על ספסל הנאשמים. סמי ביטון, שהורשע בסיוע לעסקת קוקאין בעשרות אלפי דולרים, עלה להעיד נגדם: "הם אמרו לי - או שאתה איתנו, או שנטפל בך'"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

לראשונה במסגרת פרשה 512 עלה להעיד הבוקר (ראשון) עד תביעה. סמי ביטון, ישראלי בעל אזרחות קנדית שנאשם והורשע במסגרת הפרשה בעבירות של מתן אמצעים לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, עלה על דוכן העדים בבית משפט המחוזי תל אביב במסגרת עדות מוקדמת. הדיון התקיים תחת אבטחה כבדה ולאחר בידוק קפדני בכניסה.

הדיון נערך באולם מיוחד שנבנה עבור הפרשה: בצד אחד, מאחורי קיר זכוכית, יושבים בכלוב כל נאשמי הפרשה, ומהצד השני מעיד ביטון מאחורי זכוכית חסינה. ראשי ארגוני הפשיעה התיישבו מחויכים על ספסל הנאשמים. האחים מאיר ויצחק אברג'יל נכנסו תחת אבטחה כבדה של אנשי שב"ס, וביניהם התיישב מוטי חסין, הנחשב לבכיר בארגונם. לצד השלושה התיישב אבי רוחן, המואשם גם הוא בעבירות חמורות במסגרת התיק. עורכי דינם של העבריינים הבכירים חקרו נגדית את העד, לאחר שעדותו הוגשה בהסכמת המדינה והסניגורים.

לקריאה נוספת:
מכונית תופת, נשק על גג גן ילדים ו-4 רציחות: אישום נגד חסין ואנשיו
האם מלך ארגוני הפשע יצחק אברג'יל שווה רק 94 אלף שקלים?
בנו של "הפוליטיקאי של עולם הפשע" - שסירב ללכת בדרכי אביו

יצחק אברג'יל, מאיר אברג'יל ומוטין חסין, עדות מוקדמת בפרשת 512, בית המשפט מחוזי בתל אביב , ספטמבר 2016. מור שאולי
האחים אברג'יל ומוטי חסין בבית המשפט המחוזי תל אביב, הבוקר/מור שאולי

ביטון הואשם כי האחים אברג'יל, ובעיקר רוחן, הסתירו אצלו במחסן בקנדה 60 קילו קוקאין שהוסלקו במכונה. בתמורה לכך הם קבעו כי יקבל 10% מהכספים שיתקבלו ממכירת הסמים. קילו קוקאין בקנדה נאמד ב-22 אלף דולר מקומי – כ-70 אלף שקלים. לפי כתב האישום, הכספים הולבנו באמצעות העברות בנקאיות שביצע ביטון, ואילו יצחק אברג'יל קיבל את כספי המכירה בפגישות באירופה. סכום של כעשרה מיליון דולר נשאר בידי הקבוצה של רוחן.

ביטון, שהעיד במשטרה כי עשה זאת מאחר שהעבריינים איימו על חייו ועל חיי ילדיו, הורשע על פי הודאתו. "כשנעצרתי בשדה התעופה בלוד, לא אמרו לי למה נעצרתי. הגעתי ליאחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית) ונודע לי שאני מואשם בעסקה שהתבצעה כביכול בשנים 2006-2003, אבל לא ידעתי על מה מדובר. השוטר אמר לי: 'תחשוב טוב טוב מה עשית ב-2003 ובגללו נעצרת'. היה לי רק מקרה אחד, הבנתי שזה הסיפור עם עד המדינה", אמר הבוקר בבית המשפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אנחנו יודעים שהילדים שלך בבית"

בא כוחו של רוחן, עו"ד קובי בן שעיה, פנה לביטון בחקירה נגדית. "ציינת במשטרה שבהתחלה סירבת ולאחר מכן אמרת שעד המדינה איים עליך ואמר לך במבט זעוף: 'תשמע, אתה כן תעזור לנו, אני מכיר את כל המשפחה שלך, את הילדים שלך, אתה תעזור בשבילי. ברור שקיבלת איום מפורש?", שאל.

ביטון השיב כי הוא בטוח שמדובר באיומים. "הפגישה היתה ביום ראשון, ואני פשוט חמקתי מהם כל השבוע, נעלמתי, לא רציתי לענות לטלפון. שום דבר לא עשיתי", השיב. עו"ד בן שעיה הוסיף ושאל מה קרה לאחר מכן.

"הם עקבו אחרי כל השבוע", ענה ביטון. "וכשהגעתי לחבר שלי ג'ו חזן לקחת ממנו סרטים של לואי דה פינס, מוטי נכנס. אני אומר לחבר שלי: 'ג'ו, שכנע את מוטי חג'ג' שירד ממני ושיחפש מחסן אחר'. אחרי כמה דקות הדלת שלא היתה נעולה נפתחה ונכנס אנגלי, שלקח אקדח, שם לי ברקה ואמר לי: 'את מי אתה מעדיף שנתחיל - אתה או הבן שלך? אנחנו יודעם שכל הילדים שלך בבית. או שאתה משכיר לנו, או שנדע איך לטפל בך".

מטעמו של סמי ביטון נמסר: "סמי ביטון אישר בכתב האישום המתוקן את אשר ידע. מעולם לא היה חלק מתוכנית ולא ידע דבר על תוכנית כלשהיא של אף ארגון. עד המדינה איים עליו יחד עם בחור נוסף מטעמו על מנת שיארגן מחסן וכך עשה, ובהמשך העביר אליו את הכספים שלו בחזרה. אף הפרקליטות אישרה בהסדר כי סמי ביטון לא ידע דבר על תוכנית כלשהיא ואין לו קשר למי מהמעורבים בכתב האישום, מה גם שהוא לא מכיר אותם. כמו כן, אין לו בכתב האישום המתוקן קשר לארגון פשיעה או סחר בסמים וזאת בניגוד לכתב האישום המקורי. בסופו של יום, אנו הוכחנו וכך הוסדר בהסכם כי אין לסמי כל קשר או ידיעה על ארגון כלשהוא. סמי לא העיד נגד אף אחד מהנאשמים אלא נגד עד המדינה".

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully